09-01-2003
Nissan introduceert X-TRAIL Van
De Nissan X-TRAIL Van onderscheidt zich in vele opzichten. Hij heeft
een dynamisch, stoer uiterlijk. Tegelijk zorgen nieuwe, geavanceerde
technieken als het All Mode 4x4 Systeem, een zelfdragende carrosserie
en rondom onafhankelijke wielophanging voor een bijzonder verfijnd
rijgedrag. Hierdoor is de Nissan X-TRAIL Van zowel op het gebied van
vormgeving als van comfort toonaangevend in zijn klasse.
Aan de buitenzijde is de nieuwe X-TRAIL Van te herkennen aan de
geblindeerde achterste zijramen. Alleen het raam van het rechter
achterportier blijft dankzij het gebruik van een speciaal folie
doorzichtig. De bestuurder behoudt hierdoor optimaal zicht op het
verkeer rechts van hem.
Deze Van-uitvoering heeft een volledige separatiewand achter de
voorstoelen. Deze wand is voorzien van een grote ruit waardoor het
zicht naar achteren optimaal blijft. Ondanks de aanwezigheid van de
separatiewand blijven de voorstoelen prima verstelbaar. Anders dan bij
veel andere bestelautos kunnen de stoelen van de X-TRAIL over de
volledige lengte van de sledes naar voren en naar achteren worden
geschoven. Ook de rugleuning blijft verstelbaar voor een goede
zitpositie.
De constructie van de lage vlakke laadvloer is zo uitgevoerd dat de
bestaande opbergvakken beschikbaar blijven. Het reservewiel wordt
standaard voorzien van een keurige beschermhoes en kan op de laadvloer
worden bevestigd.
Voor de X-TRAIL Van heeft Nissan drie motoren beschikbaar. De eerste
is een direct ingespoten 2,2-liter turbodiesel met
common-railtechniek. Deze motor levert 114 pk. De 2,0-liter
benzinemotor zet daar 140 pk tegenover. De 2,5-liter benzinemotor doet
daar nog een schepje bovenop en levert een vermogen van 165 pk.
De Nissan X-TRAIL Van met 2,0-liter benzinemotor is leverbaar vanaf 20.385 euro (excl. BTW). De 2,5-liter benzinemotor heeft een prijskaartje van minimaal 23.351 euro (excl. BTW) en de dieseluitvoering is te koop vanaf 22.608 euro (excl. BTW).