Target start internationale dienstverlening:
TARGET BORDERLESS
Amsterdam, 9 januari 2003 - Target Interactive Communication kondigt vandaag de start aan van haar internationale dienstverlening: Target Borderless. Target Borderless gaat zich richten op grensoverschrijdende direct marketing (DM) campagnes. Target Borderless is een joint venture van Target Interactive Communication en Lynx Direct Marketing en koppelt de internationale DM kennis en ervaring van deze twee bedrijven.
Door de Europese integratie, de globalisering van de economie en het
toenemend gebruik van internet en e-mail, groeit de vraag van internationaal
opererende bedrijven naar internationale direct marketing campagnes.
Schaalvergroting en de bijbehorende (economische) voordelen zijn hierbij een
belangrijke overweging.
Target Borderless werkt vanuit kantoren in Amsterdam, Keulen en Liverpool.
In een groot aantal belangrijke zakencentra in Europa en Noord-Amerika werkt
Target Borderless samen met partners om van elkaars infrastructuur en
netwerk gebruik te kunnen maken en zo slagvaardig internationale campagnes
te kunnen begeleiden.
De dienstverlening van Target Borderless omvat zowel internationale
strategie als art, copy en webdesign, vertalen en internationaal
tekstschrijven. Target Borderless ontwikkelt en onderhoudt internationale
(CRM-) databases, websites en geautomatiseerde fulfillmentstructuren. Het
bedrijf adviseert over internationale call centers, distributie (met name de
selectie van posterijen), juridische zaken en internationale betalingen. Ook
kan Target Borderless de gehele productie en traffic van projecten op zich
nemen.
Databank met internationale ervaringscijfers
Target Borderless zal internationale ervaringscijfers verzamelen en
analyseren. De vele taal- en cultuurverschillen in Europa zijn van invloed
op de respons van DM-campagnes, dit is zelfs vaak het geval tussen de
verschillende regio's binnen één land. Target Borderless bouwt daarom een
databank waarin de responsfactoren van een campagne worden gekoppeld aan de
taal en cultuur van het land of de landdelen waar de campagne is gehouden.
Hiermee kan een dynamische analyse met een sterk voorspellende waarde worden
gemaakt. De meest bepalende factoren voor de hoogte van een respons op een
campagne zijn aanbod, tijdstip, doelgroep en creatie. Zeker in een
internationale context is het essentieel de juiste kennis en ervaring met
deze factoren in te zetten voor een optimaal resultaat van een DM campagne.
Over Target
Target Interactive Communication BV is een onafhankelijk direct marketing
bureau. Target werkt voor opdrachtgevers uit zowel business to business-,
business to consumer- en non-profitorganisaties, waaronder DPA, Groene Land,
Achmea, Fiat, Alfa Romeo, Lancia en Vodafone Business Points.