Ahold stroomlijnt back-office activiteiten bij vier Amerikaanse supermarktketens
Zaandam, 8 januari 2003 - Ahold zal bij vier van de Amerikaanse
Ahold-supermarktketens verdere herstructurering van de back-office
activiteiten doorvoeren.
De Ahold-supermarktondernemingen Giant-Carlisle en Tops zullen hun
commerciële en administratieve processen verder integreren. Dit is
een vervolg op het integratieproces dat deze ondernemingen twee jaar
geleden hebben ingezet. BI-LO en Bruno's zullen starten met het
herstructureringsproces van bepaalde organisatorische en
administratieve functies. Deze reorganisatie bij vier van de zes
Amerikaanse Ahold retailondernemingen is gericht op kostenreductie,
verbetering van de concurrentiekracht in de huidige markt en
klantgerichtheid.
'Deze reorganisatie heeft weinig of geen invloed op de
winkelactiviteiten, omdat allevier de ondernemingen onder hun eigen
merknaam blijven werken,' zei Bill Grize, lid van Ahold's Raad van
Bestuur en President & CEO van Ahold USA Retail. 'De voordelen zijn
vergroting van de efficiëntie en schaalvoordelen door de
stroomlijning van activiteiten, op een wijze die geen gevolgen zal
hebben voor de manier waarop wij onze klanten van dienst zijn.'
'Om ons te verzekeren van de kwaliteit van onze plannen, zullen we
veel van onze mensen betrekken bij de invulling en de uitvoering van
de veranderingen,' vervolgde Grize. 'We blijven ons onverminderd
richten op het voorzien in de behoeften en wensen van onze klanten.
We verwachten dat deze veranderingen uiteindelijk zullen resulteren
in een betere concurrentiepositie, een goede toekomst voor het
merendeel van onze medewerkers en een nog betere dienstverlening aan
onze klanten.'
Ahold's Amerikaanse retailactiviteiten
Ahold heeft meer dan 1.600 winkels, verdeeld over zes
supermarktondernemingen langs de oostkust van de Verenigde Staten:
Stop & Shop, Giant-Landover, Giant-Carlisle, Tops, BI-LO en Bruno's.
De omzet van deze ondernemingen bedroeg in 2002 USD 26,3 miljard.