Jaarresultaten - 07/01/2003
Van de Velde: Omzet 2002
Van de Velde realiseerde in 2002 een omzet van 91.767.435. Dit is een
stijging met 7,7% ten opzichte van 2001. De voorkeur van winkeliers en
consumenten voor de producten van Van de Velde is dus ook in het
voorbije jaar verder blijven groeien. Van de Velde schrijft dit mooie
resultaat toe aan de overtuiging waarmee al haar medewerkers zich, ook
in een economisch minder gunstig klimaat, hebben ingezet om het
allerhoogste niveau van creativiteit en kwaliteit te blijven
realiseren. De omzet evolueerde voor Marie Jo (inclusief Marie Jo
LExclusive) met 6%, voor Marie Jo LAventure met 7.5% en voor Prima
Donna met 10%. In Noord Amerika bedroeg de stijging 12%. Sinds enkele
jaren is het niet vanzelfsprekend om op de Duitse markt positieve
resultaten te behalen en zelfs Van de Velde heeft in 2002 een kleine
omzetdaling van 1,5% genoteerd. Dit is hoofdzakelijk veroorzaakt door
de aarzelende houding van de distributie, die onvoldoende inspeelt op
het aanbodgedreven karakter van de markt voor luxeproducten. Nochtans
bewijzen de resultaten van de franchisewinkel in Bonn en de, in
november geopende, eerste eigen winkel in Lübeck dat er in Duitsland
nog een zeer groot groeipotentieel voor het luxesegment bestaat. In
2003 zullen deze initiatieven verder ontwikkeld worden. Top Form werkt
op volle capaciteit, omdat de vraag vanuit USA opnieuw is
aangetrokken. De resultaten van de groep Van de Velde, inclusief het
aandeel in de resultaten van Top Form zullen op 10 maart 2003 worden
bekendgemaakt.
Bron: Van de Velde
Provider: Euronext Brussels