Gemeente Heerlen

Klanten positiever over station Heerlen

Uit het Klantbelevingsonderzoek van NS Stations over het 4e kwartaal 2002 komt een belangrijk positief resultaat naar voren. 70% van alle ondervraagden heeft positieve veranderingen opgemerkt op station Heerlen, en net als de voorgaande kwartalen hebben de veranderingen betrekking op de aspecten veiligheid en reinheid van het station.

Uit de rapportage blijkt dat ten opzichte van kwartaal 3 van 2002 het oordeel over de meeste aspecten is gestegen. Met name de beoordeling van de veiligheidsaspecten is aanzienlijk positiever. De totale waardering over station Heerlen vertoont voor het eerst sinds kwartaal 2 van 2002 weer een stijging.
Bij zowel de beoordeling van de veiligheid in het algemeen als de veiligheid overdag is een significante afname te zien van het aandeel 'slecht' dat bij de veiligheid overdag significant ten gunste van het aandeel 'goed' komt. Ook het oordeel over de veiligheid s avonds is positief veranderd. Vooral de veiligheid van de overdekte wachtruimtes s avonds wordt aanzienlijk beter beoordeeld. De beoordeling van het aspect schoon is onveranderd gebleven ten opzichte van het voorgaande kwartaal. Alleen over de beoordeling van het onderhoud is men iets minder tevreden. De beoordeling daarvan is gedaald van 6,4 naar 6,3. Tenslotte meldt het rapport dat:
In tegenstelling tot voorgaande kwartalen lijken de inspanningen om de veiligheid op station Heerlen te verbeteren nu vruchten af te werpen en een positievere respons bij de klanten teweeg te brengen. De negatieve bijklanken uit voorgaande kwartalen, die vooral betrekking hadden op de inadequaatheid van het beveiligingspersoneel, zijn nagenoeg verdwenen.

Gemeente Heerlen, 7 januari 2003
Afdeling Communicatie
tel. (045)5604070

persvoorlichting@heerlen.nl