Klanten positiever over station Heerlen
Uit het Klantbelevingsonderzoek van NS Stations over het 4e kwartaal
2002 komt een belangrijk positief resultaat naar voren. 70% van alle
ondervraagden heeft positieve veranderingen opgemerkt op station
Heerlen, en net als de voorgaande kwartalen hebben de veranderingen
betrekking op de aspecten veiligheid en reinheid van het station.
Uit de rapportage blijkt dat ten opzichte van kwartaal 3 van 2002 het
oordeel over de meeste aspecten is gestegen. Met name de beoordeling
van de veiligheidsaspecten is aanzienlijk positiever.
De totale waardering over station Heerlen vertoont voor het eerst
sinds kwartaal 2 van 2002 weer een stijging.
Bij zowel de beoordeling van de veiligheid in het algemeen als de
veiligheid overdag is een significante afname te zien van het aandeel
'slecht' dat bij de veiligheid overdag significant ten gunste van het
aandeel 'goed' komt. Ook het oordeel over de veiligheid s avonds is
positief veranderd. Vooral de veiligheid van de overdekte wachtruimtes
s avonds wordt aanzienlijk beter beoordeeld. De beoordeling van het
aspect schoon is onveranderd gebleven ten opzichte van het voorgaande
kwartaal. Alleen over de beoordeling van het onderhoud is men iets
minder tevreden. De beoordeling daarvan is gedaald van 6,4 naar 6,3.
Tenslotte meldt het rapport dat:
In tegenstelling tot voorgaande kwartalen lijken de inspanningen om de
veiligheid op station Heerlen te verbeteren nu vruchten af te werpen
en een positievere respons bij de klanten teweeg te brengen. De
negatieve bijklanken uit voorgaande kwartalen, die vooral betrekking
hadden op de inadequaatheid van het beveiligingspersoneel, zijn
nagenoeg verdwenen.
Gemeente Heerlen, 7 januari 2003
Afdeling Communicatie
tel. (045)5604070
persvoorlichting@heerlen.nl