Ingezonden persbericht

Vriendelijke groet,
Birgit Jansen
TROS Communicatie

Afdeling Communicatie
Hilversum, 23-12-2002

Televisie
TWEE VANDAAG


2Vandaag wordt twee vandaag
Vanaf 2 januari geheel nieuwe vormgeving

Vanaf donderdag 2 januari 2003 heeft 2Vandaag, de actualiteitenrubriek van de TROS en EO, een nieuwe naam en een nieuw jasje. Zowel het decor als de leader, het logo en de muziek krijgen een moderner aanzien. Vanaf dat moment wordt de naam ook niet meer geschreven als 2Vandaag, maar als Twee Vandaag.

Klaas Samplonius, één van de twee hoofdredacteuren: "Na een jaar of vijf waren we toe aan iets nieuws. We hebben gekozen voor frisse, blauwe kleuren. Het geheel krijgt zo een meer eigentijds uiterlijk. De reden voor de nieuwe schrijfwijze is dat er nu soms wat verwarring is over de titel. We krijgen vaak post met de naam 'Vandaag' of 'TV Vandaag' en we hopen dat dat met Twee Vandaag voor altijd over is."

Twee Vandaag heeft het hoogste marktaandeel van de actualiteitenrubrieken van de publieke omroep (Bron: KLO Kijk- en Luisteronderzoek). De afgelopen weken had het programma een gemiddeld marktaandeel van 21 procent. Dagelijks stemden gemiddeld 855.000 mensen om 17.30 uur af op Nederland 2 en kreeg het programma een 7,3 waardering. Vanaf 18.00 uur kijken bijna een miljoen mensen naar de rubriek.

Het nieuwe adres van de website is: www.tweevandaag.nl.

De EO verzorgt Twee Vandaag op maandag, woensdag en vrijdag. Op dinsdag, donderdag en zaterdag maakt de TROS het programma.