Ingezonden persbericht

Interwoven basis voor Enterprise Portal-initiatieven Boots

Integraal communicatieplatform voor ruim 52.000 medewerkers van grote retailorganisatie

Utrecht, 23 december 2002 - Het Enterprise Content Management-platform (ECM) van Interwoven, Inc. (Nasdaq: IWOV) biedt de basis voor de ontwikkeling van een portal voor meer dan 52.000 medewerkers van retailbedrijf Boots. Het Britse Boots is een toonaangevende retailer en producent van gezondheids- en schoonheidsproducten. In Nederland brengt Boots producten als Nurofen, Strepsils en Clearasil op de markt. Het nieuwe intranet komt voort uit een bedrijfsbrede herstructurering voor het versnellen en vereenvoudigen van besluitvormingsprocessen. Voorheen had elke Boots-divisie een eigen intranet. Al deze activiteiten zijn nu samengebracht in één businessunit: Boots Retail.

"We wilden met één intranet voor alle informatie over Boots een effectief en consistent communicatiemiddel creëren voor al onze medewerkers", zegt David Lister, Chief Information Officer van Boots. "De openheid en flexibiliteit van Interwoven ondersteunen een gezamenlijke aanpak voor het creëren en verspreiden van informatie. Bovendien ondersteunt Interwoven ons bij de realisatie van één allesomvattend communicatieplatform."

Door de schaalbaarheid en samenwerkingsmogelijkheden van het Interwoven 5-platform worden technische en niet-technische medewerkers gestimuleerd en in staat gesteld om content voor het intranet te maken. Daarvoor biedt Interwoven eenvoudige templates en workflows die de bedrijfsprocessen van Boots ondersteunen, e-mailintegratie en mogelijkheden om informatie uit andere IT-systemen te importeren. Verder biedt Interwoven Boots-medewerkers alle middelen om eenvoudig informatie te creëren, te bewerken en te publiceren binnen één portal.

"Het eenvoudige gebruik van Interwoven ECM is een belangrijk voordeel: alle medewerkers kunnen hun ideeën en kennis op een gestructureerde en veilige manier delen", aldus James Murray, Sales Director bij Interwoven. "Wij ondersteunen Boots bij de optimalisatie van haar belangrijkste bedrijfsmiddel: de kennis en creativiteit van haar medewerkers."

Het Interwoven 5-platform wordt bij Boots geïntegreerd met Microsoft Windows 2000 en wordt geïmplementeerd door IBM Global Services en de Client Services Organisation van Interwoven.

###

Over Boots
Boots is in het Verenigd Koninkrijk het toonaangevende merk op het gebied van Health & Care. Boots Healthcare International ontwikkelt en verkoopt gezondheids- en verzorgingsproducten in meer dan 130 landen. Boots Healthcare Nederland levert al 25 jaar uiteenlopende producten aan drogisten en apothekers. In Nederland is het bedrijf marktleider met merken als Nurofen, Clearasil, Strepsils en Balneum. Boots Healthcare Nederland is gevestigd in Naarden, waar ruim 30 medewerkers werken.

Over Interwoven
Interwoven (Nasdaq: IWOV) is een belangrijke leverancier van Enterprise Content Management-software (ECM). Het Interwoven 5-platform voorziet in de complete content-levenscyclus inclusief content-processing, content-management, content intelligence, content-productie en content-distributie. De producten van Interwoven worden door meer dan 1.000 internationale ondernemingen ingezet, waaronder ABN Amro, British Airways, Cisco Systems, Electrabel, FortisBusiness, General Motors, Philips International, Samsonite, TUI en Proximus. Interwoven heeft samenwerkingsovereenkomsten met de grootste leveranciers van bedrijfsapplicaties om haar klanten complete, collaborative bedrijfsapplicatieoplossingen te kunnen bieden. Interwoven ontving de '2001 Product of the Year' Award voor Enterprise Content en Collaboration Technology van Transform Magazine. Voor meer informatie over Interwoven en haar op XML-gebaseerde ECM-oplossingen zie www.interwoven.com



Ingezonden persbericht