* Glas- en papierbakken
* Kandidaatstelling
* Vaststelling gemeentelijke belastingverordening
* Vrijstelling bestemmingsplan Deil Bulkstraat 1993
* Kerst- en Nieuwjaarswens
* Wet Milieubeheer
* Oud en nieuw voor jong en oud
* Wijziging Verordening voorzieningen huisvesting onderwijs
* Wie wil bouwen/slopen
* Vaststelling Delegatieverordening Geldermalsen 2002
* Op de dinsdagmiddagen 24 en 31 december a.s. is het gemeentehuis
vanaf 15.00 uur gesloten.
* Op vrijdag 27 december a.s. heeft het gemeentepersoneel een
zogenaamde brugdag, hetgeen betekent dat het gemeentehuis die dag
gesloten is.
* Op maandagmorgen 6 januari a.s. heeft het gemeentepersoneels
s'-morgens eerst de traditionele nieuwjaarsbijeenkomst. Die ochtend
gaat het gemeentehuis daarom pas om 11.00 uur voor het publiek open.
Glas-en papierbakken
Op 31 december a.s. zullen alle glas- en papierbakken in onze gemeente
tijdelijk worden verwijderd. De herplaatsing zal op donderdag 2
januari 2003 plaatsvinden.
Kandidaatstelling
De burgemeester van Geldermalsen maakt het volgende bekend:
1. Op maandag 27 januari 2003 zal de kandidaatstelling voor de
verkiezing van de leden van provinciale staten van plaatshebben.
2. De benodigde formulieren voor:
* de lijsten van kandidaten (model H 1)
* de verklaringen van instemming van de kandidaten met hun
kandidaatstelling (model H 9)
* de machtigingen tot het plaatsen van de aanduiding van de
politieke groepering boven een kandidatenlijst (model H 3-1)
* machtiging tot het plaatsen van een aanduiding, gevormd door
samenvoeging van de aanduidingen van politieke groeperingen of
afkortingen daarvan, boven een kandidatenlijst. (model H 3-2)
* de verklaringen van ondersteuning van een kandidatenlijst (model H
4)
* de verklaringen betreffende het verbinden van de kandidatenlijsten
tot een lijstencombinatie (model I 10) zijn tot en met de dag van
de kandidaatstelling op het gemeentehuis kosteloos voor de kiezers
verkrijgbaar.
Nadere inlichtingen omtrent de wettelijke voorschriften betreffende de
inlevering van kandidatenlijsten worden op het Gemeentehuis,
Kuipershof 2 te Geldermalsen verstrekt door de werkeenheid Burgerzaken
(telefoon 0345-586611).
Plaats: Geldermalsen De burgemeester voornoemd,
Datum : 24 december 2002
mr. S.W. van Schaijck
Vaststelling gemeentelijke belastingverordening
Burgemeester en wethouders delen mede, dat de Raad van de gemeente
Geldermalsen op
17 december 2002, onder nummer 6, de tweede wijziging van de
Legesverordening 2002 heeft vastgesteld.
De wijziging betreft o.a. het aanpassen van een aantal legestarieven
aan de prijsontwikkelingen, het aanpassen van de legestarieven voor
bouwvergunningen als gevolg van de wijzigingen in de bouwregelgeving
en het opnemen van enkele nieuwe tarieven voor diensten waarvoor in
het verleden nog geen leges werd geheven.
Dit besluit treedt in werking op de eerste dag na die van de
bekendmaking. De datum van de ingang van de heffing is bepaald op 1
januari 2003. De bekendmaking heeft plaatsgevonden door opneming in de
gemeentelijke verordeningenmap op 18 december 2002.
De vastgestelde verordening ligt gratis ter inzage in de bibliotheken en bij de afdeling financiën in het gemeentehuis.
Vrijstelling bestemmingsplan Deil Bulkstraat 1993, (Benedeneindseweg
19 te Deil).
Bekendmaking : artikel 19, lid 3 van de Wet op de Ruimtelijke
Ordening.
Ter inzage : verzoek om vrijstelling met bijbehorende stukken.
Inzagetermijn : vier weken, met ingang van de dag volgend op de datum
van deze publicatie.
Toelichting : het college van burgemeester en wethouders heeft het
voornemen om op verzoek van A. Kamphorst, vrijstelling te verlenen van
het bestemmingsplan Deil Bulkstraat 1993 om een gedeelte van het pand
Benedeneindseweg 19 te Deil te mogen gebruiken als kleinschalige
kantoorruimte of praktijkruimte.
Bedenkingen : door een ieder, gedurende de inzagetermijn, schriftelijk
in te brengen bij het college van burgemeester en wethouders.
Inlichtingen : vakbalie bouwen en wonen, tel. 0345-586686.
Datum publicatie : 27 december 2002.
Het gemeentebestuur en alle medewerk(st)ers wensen u prettige Kerstdagen en
een voorspoedig 2003
Wet Milieubeheer
Vanaf dinsdag 24 december2002 ligt ter inzage:
Melding verandering inrichting art. 8.19 Wet milieubeheer
De volgende veranderingen van (de werking van) bedrijven zijn bij het college van burgemeester en wethouders van Geldermalsen gemeld:
Het wijzigen van
* de plaatsing van de magazijnstellingen
* inrichting afdeling lassen
* rijrichting op het terrein
* verplaatsing afdeling Bouw- en dakprofielen bij Alcoa Bouw Groep,
Watermolenweg 6 te Geldermalsen.
Het wijzigen van
* Nieuwbouw voor de huisvesting voor nagenoeg al het jongvee
* De huidige jongveestal wordt gebruikt als berging bij Mts. C.A. en
A.C. Verploeg en M. Verploeg-Verploegh, Kruisweg 1 te Buurmalsen.
De veranderingen zijn niet in overeenstemming met de voor de inrichting verleende milieuvergunning of de daaraan verbonden beperkingen en voorschriften. De melding is aangemerkt als een melding op grond van artikel 8.19, tweede lid van de Wet milieubeheer, omdat de voorgenomen veranderingen niet leiden tot andere of grotere nadelige gevolgen voor het milieu dan die de inrichting ingevolge de vergunning en de daaraan verbonden beperkingen en voorschriften mag veroorzaken. De voorgenomen veranderingen geven geen aanleiding tot wijziging van de voorschriften of intrekking van de vergunning op grond van de artikelen 8.22, 8.23 of 8.25 van de Wet milieubeheer.
Inzage stukken
Alle toelichtende stukken liggen tijdens openstellingstijden in het
gemeentehuis bij de vakbalie Bouwen & Wonen gedurende zes weken ter
inzage.
Bezwaar
Belanghebbenden hebben de mogelijkheid tegen (een deel van) het
genoemde besluit binnen 6 weken na de verzenddatum daarvan, een
bezwaarschrift in te dienen bij burgemeester en wethouders van
Geldermalsen, Postbus 112, 4190 CC Geldermalsen, tel. 0345-586611. Bij
verzending van het bezwaarschrift per post moet u het voor het einde
van deze termijn ter post bezorgen (bepalend daarbij is de datum van
de poststempel); het is dan bovendien noodzakelijk dat het niet later
dan een week na afloop van de termijn is ontvangen.
Het bezwaarschrift moet worden ondertekend en moet tenminste bevatten:
a. de naam en het adres van de indiener;
b. de dagtekening
c. een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaarschrift is
gericht;
d. een duidelijk omschrijving van uw bezwaar (wat is het bezwaar en
waarom).
De verklaring van acceptatie van de melding treedt in werking zes
weken na de dag van bekendmaking, tenzij gedurende deze periode een
verzoek om een voorlopige voorziening is gedaan bij de Voorzitter van
de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019,
2500 EA 's-Gravenhage, tel. 070-3624871. De verklaring treedt dan pas
in werking als het verzoek om voorlopige voorziening is afgewezen.
Aan het indienen van een bezwaarschrift zijn geen kosten verbonden.
Als u een voorlopige voorziening vraagt, moet u griffierecht betalen.
Voor natuurlijke personen (individuen) is dit ¤ 109,--.
Inlichtingen
Vakbalie Bouwen en Wonen, tel 0345-586686.
Geldermalsen, 24 december 2002
Oud en nieuw voor jong en oud
Ook in de aankomende nieuwjaarsnacht worden er in onze gemeente weer
op verschillende plaatsen activiteiten georganiseerd, zoals in:
Meteren
Het dorpshuis is alléén geopend voor leden van jongerensoos Medua.
Rhenoy
Feest met muziek in de Betuwepoort vanaf 00.30 uur-05.30 uur.
Entree.
Rumpt
Uitgebreid open huis vanaf 00.30 uur met muziek voor jong en oud in
dorpshuis Albertine.
Vrij entree.
Drankjes tegen gereduceerd tarief.
Tricht
Feest met muziek in het dorpshuis te Tricht vanaf 00.00 uur.
Gratis borrel, snacks en oliebollen.
Toegang is gratis.
Wijziging van de Verordening voorzieningen huisvesting onderwijs door
de gemeenteraad op 17 december 2002.
Burgemeester en wethouders maken bekend op grond van de artikelen 139
en 140 van de Gemeentewet en 3:42 Algemene wet bestuursrecht, dat de
gemeenteraad in zijn vergadering van 18 juni 2002 de Verordening tot
wijziging van de verordening voorzieningen huisvesting onderwijs
gemeente Geldermalsen 2002 heeft vastgesteld.
Ter inzage : de bovengenoemde gewijzigde Verordening leerlingenvervoer
ligt gedurende 6 weken, met ingang van heden, kosteloos ter inzage bij
de vakbalie arbeid en inkomen van de gemeente.
Inwerkingtreding : de verordening treedt in werking op 5 februari
2003.
Toelichting in deze wijzigingsverordening zijn wijzigingen opgenomen
in als gevolg van de 3e tranche Algemene wet bestuursrecht en de
Gemeentewet 2002. Voorts zijn in deze wijzigingsverordening opgenomen
nieuwe oppervlaktenomen in verband met onderwijskundige vernieuwingen
in het primair onderwijs. Tevens is in de wijzzigingsverordening
opgenomen een beleidsregel voor bouwtechnische aanpassingen in het
primair onderwijs.
Referendum mogelijk : burgemeester en wethouders hebben besloten dat
over de bovengenoemde verordening een referendum kan worden gehouden.
Belanghebbenden kunnen binnen zes dagen na de datum van deze
publicatie tegen het B&W-besluit, dat over de verordening een
referendum kan worden gehouden, beroep instellen bij de Afdeling
bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den
Haag, tel. 070-3624871. Hiervoor moet griffierecht worden betaald.
Voor een burger is dit ¤ 109,--; voor een bedrijf (rechtspersoon)
¤ 218,--.
Mogelijkheid indienen inleidend verzoek : vanaf 25 december 2002 tot
en met 17 januari 2003 kan iedere kiesgerechtigde voor de gemeenteraad
van Geldermalsen, ten overstaan van een medewerker Burgerzaken, op het
gemeentehuis, onder overlegging van een geldig identiteitsbewijs,
schriftelijk één inleidend verzoek tot een referendum over dit besluit
indienen. Er zal een referendum worden gehouden als er tenminste 125
geldige inleidende verzoeken hiertoe zijn ingediend.
Inlichtingen :
* over de verordening: vakbalie arbeid en inkomen, tel. 0345-58611.
* over de mogelijkheid van een referendum: balie Burgerzaken
Datum publicatie : 24 december 2002.
1. Fictief BV, Achterstraat 32 te Beesd, veranderen kantoorruimte (17
2. Middengebied Geldermalsen BV, Middengebied Zuid te Geldermalsen,
oprichten 8 woningen (17 december 2002);
3. Middengebied Geldermalsen BV, Middengebied Zuid te Geldermalsen,
oprichten 14 appartementen (17 december 2002);
4. J. Veldhuijsen, Lageveldweg 1 te Rumpt, vergroten woning (19
5. A. Koudijs en A. Stam, Bulkstraat (ong. te Tricht), oprichten
woning (19 december 2002);
6. J. Voet, Voorstraat 69a te Beesd, veranderen bedrijfsruimte in
kantoor (18 december 2002);
7. L. Beenhakker, Achterweg 75 te Acquoy, vergroten woning (20
8. J.P.J.M. van Beurden, Haagse Uitweg 8 te Buurmalsen,
vernieuwen/vergroten jongveestal en opslagruimte (19 december
2002);
9. J.P.J.M. van Beurden, Haagse Uitweg 8 te Buurmalsen, slopen
gedeelte jongveestal en opslagruimte (19 december 2002);
10. J. van Empel, Laan van Crayestein 47 te Tricht, slopen woning (19
Inzagetermijn: twee weken, met ingang van de dag volgend op de datum
van publicatie.
Toelichting: deze publicatie heeft slechts een informerend karakter,
mogelijkheden voor het indienen van bezwaar zijn nu nog niet aanwezig,
maar zullen te zijner tijd bekend worden gemaakt in de rubriek Wie mag
bouwen.
Inlichtingen: vakbalie bouwen en wonen, telefoon 0345-586686.
Datum publicatie: 27 december 2002.
1. T.M.R. van der Heijden, Krooiweg 25 te Deil, oprichten
garage/berging (27 december 2002);
2. L.H.F. van der Lee, Zoetenhoek 8a te Deil, vergroten woning (27
3. D. van Tussenbroek, Middenstraat 16 te Rumpt, vergroten woning (27
4. Bouwbedrijf Gebr. van Herpen, Middengebied Zuid te Geldermalsen,
meerwerk 27 woningen (27 december 2002);
5. Gemeente Geldermalsen, J.H. Lievense- van Herwaardenstraat 2 en 4
te Meteren, veranderen schoolgebouw 927 december 2002);
6. C.P.J. Middelweerd, Tiendweg 12 te Rhenoy, oprichten mestopslag
(27 december 2002);
7. B.P.T. Elbers, Frissestein 16 te Deil, vergroten woning (27
8. W. Hol, Dorpsstraat 36 te Meteren, vergroten woning (27 december
2002);
9. D.S. van Everdingen, Krooiweg 4 te Deil, vergroten woning (27
10. C. van Eck, Goudrenet 15 te Geldermalsen, vergroten woning (27
Ter inzage termijn: zes weken, met ingang van de dag volgend op de
verzenddatum van de beschikking (zie hierboven) aan de aanvrager.
Bezwaar: schriftelijk, uitsluitend door rechtstreeks belanghebbenden
gedurende de inzagetermijn.
Toelichting: het bezwaarschrift moet gericht worden aan het college
van burgemeester en wethouders en vermeldt uw naam, adres en
handtekening, het besluit waartegen bezwaar wordt gemaakt en waarom.
Degene die een bezwaarschrift heeft ingediend kan daarnaast aan de
president van de administratieve kamer van de
Arrondissementsrechtbank, postbus 30160, 6803 AD Arnhem, vragen een
voorziening te treffen.
Inlichtingen: vakbalie bouwen en wonen, telefoon 0345-586686.
Datum publicatie: 27 december 2002.
Vaststelling Delegatieverordening Geldermalsen 2002
Bekendmaking : Het college van burgemeester en wethouders maken bekend
op grond
van de artikelen 139 en 140 Gemeentewet en 3:42 Algemene wet
bestuursrecht, dat de gemeenteraad in zijn vergadering van 19 december
2002 de Delegatieverordening Geldermalsen 2002 heeft vastgesteld.
Ter inzage : Bij de werkeenheid communicatie van de gemeente.
Inzagetermijn : 4 weken met ingang van de dag volgend op de datum van
deze publicatie.
Inwerkingtreding de dag volgend op die waarop bekendmaking heeft
plaatsgevonden
Toelichting : In het raadsbesluit is vastgelegd welke
bestuursbevoegdheden van de gemeenteraad worden gedelegeerd aan het
College van B&W. Het betreft een aanpassing van de oude delegatielijst
op grond van de inwerkingtreding van de Wet dualisering
gemeentebestuur c.a., de Algemene wet Bestuursrecht en de wijziging
van een aantal bijzondere wetten.
Datum publicatie: 24-12-2002.