Koninklijke TPG Post hoofdsponsor van Koninklijk Theater Carré
20 december 2002
Koninklijke TPG Post is voor de komende vier jaar hoofdsponsor van het Koninklijk Theater Carré. TPG Post geeft Carré hiermee een grotere waarborg om ook in de toekomst zijn programmering op een optimale manier aan het publiek te kunnen blijven aanbieden. Het biedt TPG post een uniek podium voor relatiemanagement. In een theater dat uniek is vanwege zijn verleden, maar ook vanwege zijn visie op de toekomst.
Carré is een mooi theater op een prachtige locatie in hartje Amsterdam met nationale en internationale theatervoorstellingen. Bovendien zijn er opvallende overeenkomsten tussen TPG Post en Carré. Beide koninklijke bedrijven hebben een rijke historie, zijn uitgegroeid tot een wezenlijk onderdeel van de Nederlandse samenleving en staan voor een nieuwe fase in hun bestaan. Vernieuwing is hierbij het sleutelwoord, zowel voor TPG Post als voor Carré. Niet voor niets hanteert TPG Post de slogan 'De wereld verandert. Post ook'. Achter deze slogan, die in alle zakelijke campagnes terugkomt, staat een vooraanstaand bedrijf dat op een innovatieve manier omgaat met zijn positie op de fysieke-, elektronische- en hybride communicatiemarkt.
Harry Koorstra, Voorzitter directie Koninklijke TPG Post BV: "TPG Post
heeft het besluit tot sponsoring genomen vanuit zakelijke en
marketingstrategische overwegingen. Wij bevinden ons in een continue
veranderende en steeds competitieve markt. Het opbouwen van goodwill
wordt een steeds belangrijker aspect van het zaken doen en
relatiebeheer speelt hierbij een belangrijke rol. Het partnership met
Carré sluit perfect aan bij die behoefte".
Hein Jens, Directeur Koninklijk Theater Carré: "We zijn er trots op
dat Koninklijke TPG Post deze stap heeft gezet. Het stelt ons als
Carré in staat om ook in de toekomst ons publiek een optimale
programmering te kunnen blijven garanderen. Zowel bij ons als bij TPG
Post gaan traditie en vernieuwing hand in hand en die gedachte dragen
wij nu gezamenlijk uit in onze nieuwe samenwerking waar we samen veel
van verwachten".
Naast de mogelijkheden voor het invullen van relatiemanagement en
interne motivatieprogramma's kan TPG Post ook rondleidingen geven en
samen met Carré een serie voorstellingen produceren, exclusief
vernoemd naar TPG Post. Dit staat helemaal los van de programmering
zoals die door de directie van Carré wordt ingevuld, want TPG Post
mengt zich op geen enkele wijze in de programmering. In de
communicatie, zowel binnen als buiten het theatergebouw, zal TPG Post
zich op een duidelijke, kwalitatieve en gedoseerde wijze als
hoofdsponsor laten zien.
Koninklijk Theater Carré is in 100% eigendom van de gemeente
Amsterdam, met de opdracht het volledige jaar voor een breed publiek
zeer divers te programmeren. Het theater is met gemiddeld 360
voorstellingen en 425.000 bezoekers, 365 dagen per jaar geopend. Heeft
circa 110 medewerkers en realiseert een jaaromzet van circa 17
miljoen.
Koninklijke TPG Post BV is onderdeel van TPG dat wereldwijd, onder de
twee merknamen TNT en Koninklijke TPG Post BV, een breed scala aan
post, express en logistieke diensten verleent. TPG heeft meer dan
141.000 werknemers in 59 landen en is actief in meer dan 200 landen.
De totale omzet van TPG bedroeg in 2001 11,2 miljard, en is in de
eerste 9 maanden van 2002 met 4,8 % gestegen. TPG N.V. is aan de
beurzen van Amsterdam, New York, Londen en Frankfurt genoteerd.