PERSBERICHT
ilse Media gaat samenwerking aan met WiseGuys.
Amsterdam - Eindhoven, 20 december 2002
ilse media is deze maand een strategische samenwerking aangegaan met WiseGuys. Uitgangspunt van deze samenwerking is het ontsluiten van de meest relevante domeinen die niet automatisch door zoekmachines kunnen worden bereikt.
De samenwerking met WiseGuys is interessant voor potentiële partners van ilse Media die webdata willen ontsluiten richting het grote publiek. Paul Molenaar, algemeen directeur van ilse media: "Veel van onze klanten willen zoektechnologie in zetten binnen hun eigen domein. Door de samenwerking met WiseGuys kunnen we niet alleen in die specifieke behoefte worden voorzien, maar wordt het ook mogelijk om gegevens die de bedrijven willen openbaar maken, via de nieuwe ilse zoekmachine te ontsluiten".
De samenwerking richt zich op het ontsluiten van intranet omgevingen, databases en webdata voor derden op basis van de Kobala technologie. De combinatie biedt toekomstige opdrachtgevers de unieke mogelijkheid om de zoekresultaten van de geleverde zoekdienst tevens te ontsluiten in de ilse portal.
Vorige week lanceerde ilse de betaversie van een volledig vernieuwde zoekmachine. De spider hiervan, het programma dat alle informatie van het internet ophaalt, is door WiseGuys in het kader van deze samenwerking aan ilse geleverd.
Over WiseGuys
WiseGuys Internet B.V. (opgericht in december 1999) ontwikkelt en levert zoekdiensten onder de naam Kobala aan de zakelijke markt. Onlangs heeft WiseGuys een licentieovereenkomst gesloten met ilse Media met betrekking tot het inzetten van spidertechnologie. WiseGuys ontwikkelt onder meer crawler-, directory service-, search enigine-, en webanalyse technologie.
Over ilse media
ilse media is met meer dan 200 miljoen pageviews per maand de grootste internetuitgever van Nederland. Onder ilse media vallen Startpagina.nl (120 miljoen pageviews per maand), de zoekmachine ilse.nl (46 miljoen pageviews per maand) en de nieuwssite NU.nl (35 miljoen pageviews per maand). Ook de gratis e-mailsite dolfijn.nl en het populaire chat.nl vallen onder ilse media. Het bedrijf telt 44 personen.