Ingezonden persbericht

IBM-Tivoli en Axios Systems ondertekenen business partner overeenkomst voor de nederlandse markt.

Amsterdam IBM Tivoli software en Axios Systems hebben bekend gemaakt dat zij gaan samenwerken in klant trajecten in de Nederlandse markt. Dit hebben beide organisaties vandaag aangekondigd.

De overeenkomst bevat een IT Service Management (ITSM) solution, die de systems management produkten van IBM Tivoli omvat en daarnaast de Helpdesk en ITSM applicatie Assyst van Axios Systems.

"Onze klanten hebben nu de mogelijkheid een Help Desk en IT Service Management applicatie te kiezen van één van de marktleiders op het gebied van IT Service Management", aldus het commentaar van Raymond Meijer, sales manager van IBM-Tivoli Nederland. Verder meldt hij dat ongeveer 90% van de IBM-Tivoli klanten een IT Service management applicatie nodig hebben.

Raymond Meijer vervolgt; "Wij zijn ervan overtuigd dat deze business partner overeenkomst voor beide bedrijven veel mogelijkheden biedt. De samenwerking gaat verder dan alleen de technische interface, de beide organisaties zullen ook op commercieel gebied gaan samenwerken, bijvoorbeeld bij het ontwikkelen van nieuwe klanten.

IBM-Tivoli Software heeft 74 verschillende produkten, waaronder Tivoli Enterprise Console en Tivoli Configuration Manager voor het monitoren van de IT infrastructuur. Daarnaast verschaft IBM-Tivoli software voor security, storage en data recovery oplossingen. De mogelijkheid om deze software geïntegreerd met assyst te kunnen leveren biedt klanten duidelijke voordelen.

Axios' sales en marketing director Ailsa Symeonides zei dat de overeenkomst een belangrijke sprong voorwaarts is in de ontwikkeling van Axios Systems. Wij zijn er trots op dat we nu 2 jaar achtereenvolgens zijn uitgeroepen tot de beste Help Desk en IT Service Management leverancier in de United Kingdom.

"Wij zijn enthousiast om te gaan samenwerken met IBM-Tivoli, onze software produkten zijn complementair ", vervolgt ze. Het is opnieuw bewijs van de internationale expansie van onze organisatie. Deze partner overeenkomst heeft aanzienlijke voordelen voor onze klanten, we zijn nu in staat om een breed portfolio aan te bieden, en de specifieke kennis binnen de organisaties gericht in te zetten.

De 2 bedrijven hebben gezamenlijk middleware ontwikkeld, waardoor assyst en Tivoli een stabiele interface hebben. Deze interface zorgt voor een betrouwbare tweeweg communicatie, waardoor Tivoli Enterprise Console 'alerts' verwerkt kunnen worden als incident binnen assyst, en andersom kan de informatie uit de assyst CMDB bijgewerkt worden door Tivoli Configuration Manager en Netview.

IBM-Tivoli heeft deze samenwerking onlangs gepresenteerd op de global user conference voor assyst gebruikers. De eerste reacties van klanten zijn zeer bemoedigend, aldus Symeonides.

Axios Systems is één van de marktleiders op het gebied van IT Service Management oplossingen. Met assyst biedt Axios Systems een volledig geïntegreerde helpdesk en Service Management software-applicatie. Axios Systems is in 1988 opgericht in de U.K. en heeft vestigingen in meer dan 10 landen, waaronder Nederland.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Axios Systems
Erwin Angelier
Marketing Manager
Tel: 0031 (0)20 521 0290
E-mail: erwin.angelier@axiossystems.com

www.axiossystems.com