Ingezonden persbericht


Persbericht

Instituut eikenrode en newtel essence roepen 2003 uit tot 'het jaar van klantgericht denken'.

Loosdrecht, 18 december 2002 Instituut Eikenrode, kennisinstituut op het gebied van relatiekwaliteit en Newtel Essence, een organisatie die zich richt op organisaties die hun kennis over en communicatie met hun klanten en/of zakenpartners willen optimaliseren, zijn een samenwerkingsverband aangegaan onder de naam 'Klantcontact KwaliteitsGilde'. Het gemeenschappelijke doel is : het 'tastbaar verbeteren van de kwaliteit van het klantcontact binnen customer contact centers' en daarmee het klantgericht denken binnen organisaties te verbeteren. In 2003 organiseert zij een viertal bijeenkomsten die dit doel nastreven en waarin concrete middelen worden aangereikt om resultaatgericht te kunnen handelen. De bijeenkomsten zullen beurtelings op Landgoed Eikenrode en in het Newtelligence Theater bij Newtel Essence plaatsvinden.

Instituut Eikenrode en Newtel Essence zijn tot deze samenwerking gekomen omdat in de praktijk blijkt dat klantgerichte organisaties nog steeds worstelen met een aantal cruciale vragen zoals:
· hoe kan een organisatie haar klant overtuigen dat zij met het beste bedrijf zaken doet;
· hoe kan een organisatie ervoor zorgen dat haar agenten iedere keer weer het gewenste imago van haar organisatie overdragen aan de klant;
· hoe wordt iedere medewerker binnen de organisatie zich bewust van de individuele verantwoordelijkheid om collectief het gewenste imago naar haar klanten uit te dragen.
Martien Plasmeijer, directeur van Instituut Eikenrode: "Klantgericht denken begint bij de basis. Iedere medewerker binnen een organisatie moet hierin zijn eigen verantwoordelijkheid dragen. Klantgericht denken begint niet bij de contact center medewerker; de verantwoordelijkheid ligt bij de totale organisatie, die hier met hart en nieren bewust van moet zijn, die dit moet doorleven en uitdragen." Remco Smit, Customer Contact Quality Business Manager bij Newtel Essence : "Uit onderzoeken blijkt dat bijna iedere organisatie worstelt met de juiste toepassing van 'Klantgericht denken'. Ervaringen worden vaak niet gedeeld omdat organisaties bang zijn voor het concurrentie-voordeel. In de praktijk zie je dat dezelfde fouten steeds weer worden gemaakt. Dat is jammer, want als je luistert naar elkaars ervaringen kun je daarvan leren en als organisatie daarmee je voordeel doen."

Om de bijeenkomsten van het 'Klantcontact KwaliteitsGilde' te kunnen bijwonen, moet een organisatie - voor een periode van één jaar - deelnemer worden. Vooraf worden leerpunten en problematiek van alledag onder de deelnemers geïnventariseerd die de rode draad vormen van de bijeenkomsten. Zo wordt er direct aandacht besteed aan datgene wat 'Klantgericht denken' in de weg staat en hoe dit kan worden opgelost. De bijeenkomsten zijn bij uitstek bedoeld voor medewerkers en managers van Facilitaire en inhouse contact centers, toeleveranciers van Contact Quality Monitoring en voor medewerkers van organisaties die dagelijks contact hebben met hun klanten.

+++

Over Newtel Essence
Newtel Essence is een Nederlands bedrijf dat zich richt op organisaties die hun kennis over en communicatie met hun klanten en/of zakenpartners willen optimaliseren. Met de behoeften van deze klanten/zakenpartners inclusief de daarbijbehorende contactmomenten als uitgangspunt, combineert Newtel Essence in haar Klantcontact Management oplossingen zowel Informatie als (Tele)Communicatie Technologie. Voor een opdrachtgever betekent dit dat een klant of zakenpartner met de opdrachtgever kan communiceren op de wijze en het tijdstip dat hij/zij kiest zonder dat het gebruik van communicatiekanalen of een combinatie daarvan resulteert in inefficiënties, een onvolledig klantenbeeld en/of een lagere kwaliteit van de dienstverlening. Medewerkers van de opdrachtgever krijgen tijd- en locatieonafhankelijk toegang tot een integraal relatiedossier en de benodigde communicatiekanalen. Newtel Essence ondersteunt haar opdrachtgevers met advies, integratie en implementatie, opleidingen en onderhoud. Newtel Essence heeft een samenwerkingsovereenkomst met o.a. Avaya, Genesys, NICE en Siebel Systems. Meer informatie op: www.newtelessence.com

Over Instituut Eikenrode
De basis voor positieve en economische groei is nog steeds: meer en duurzaam rendement uit klant- en medewerkerrelaties. Instituut Eikenrode BV, een hoogwaardig kennisisntituut op het gebied van relatiekwaliteit, wijdt zich totaal aan dit vraagstuk. Dit doet zij door samen met de organisatieleden van haar opdrachtgevers invulling te geven aan functie gerelateerde verantwoordelijkheden en het daarbij gewenste gedrag. Hierbij ligt de focus van Instituut Eikenrode zowel op relatiekwaliteit naar de individuele medewerker als de relatiekwaliteit per individuele medewerker naar anderen, zoals haar collegae. Instituut Eikenrode werkt vanuit haar drie voornaamste kernwaarden naar het gewenste gedrag toe: verantwoordelijkheid, mensgericht en resultaatgericht. Het producten- en dienstenaanbod bestaat o.a. uit certificeren, opleidingen en programma management. Het instituut is gevestigd op een fantastisch landgoed in Loosdrecht met een oppervlakte van zo'n 9 ha. grond/ bos. Meer informatie op: www.eikenrode.com

Foto
Een digitale foto van Martien Plasmeiijer, directeur van Instituut Eikenrode en Remco Smit Customer Contact Quality Business Manager bij Newtel Essence - is bijgesloten.



Ingezonden persbericht