Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid
Aan burgemeester en wethouders Postbus 90801 2509 LV Den Haag Anna van Hannoverstraat 4 Telefoon (070) 333 44 44 Telefax (070) 333 40 33
Uw brief Ons kenmerk Doorkiesnummer BZ/BU/2001/87155
Onderwerp Datum Contactpersoon Invoering Inlichtingenbureau Servicelijn RC SZ
Gedurende het jaar 2002 wordt het Inlichtingenbureau landelijk ingevoerd. Ik stuurde u hierover op
11 juli 2001 al eerder een brief (kenmerk BZ/BU/2001/42268). Deze circulaire kunt u nog vinden
op het Gemeenteloket van het departement (www.minszw.nl).
In de nu voorliggende circulaire informeer ik u nader over de voortgang en de wettelijke
voorschriften in verband met de implementatie van het Inlichtingenbureau. Daarbij komen de
volgende punten aan de orde:
1. Het Inlichtingenbureau;
2. Aansluiten bij het Inlichtingenbureau, voorwaarden;
3. Subsidieregeling;
4. Suwinet;
5. Overige informatie.
1. Het Inlichtingenbureau
Zoals ik u in juli 2001 al berichtte, wordt de functie van het Inlichtingenbureau in de Wet SUWI
en via de Invoeringswet SUWI in Abw, IOAW en IOAZ vastgelegd. De functie wordt
uitgewerkt in het Besluit Inlichtingenbureau gemeenten en de Regeling SUWI. Deze regelgeving
treedt 1 januari 2002 in werking, waarbij voor gemeenten een overgangsperiode is ingesteld voor
de ingebruikneming van het Inlichtingenbureau. Via een "aansluitschema" wordt aangegeven vanaf
welk moment u uiterlijk aangesloten dient te zijn op het Inlichtingenbureau en Suwinet, de
elektronische infrastructuur van SUWI. Meer informatie hierover vindt u onder punt 2 en 3 van
deze circulaire.
De Stichting Inlichtingenbureau heeft bij de uitvoering van deze wettelijke voorschriften een
coördinerende en dienstverlenende rol ten opzichte van gemeenten.
Dit houdt in dat de Stichting Inlichtingenbureau een elektronisch systeem beheert waarmee de
eigenlijke gegevensuitwisseling tussen sociale diensten en een aantal instanties wordt uitgevoerd,
dat de stichting gemeenten ondersteunt bij de implementatie van het Inlichtingenbureau door
middel van dienstverlening en voorlichting en dat de stichting ten behoeve van een goede
1
gegevensuitwisseling contacten onderhoudt met IT-leveranciers en de instanties waarmee
gegevens worden uitgewisseld.
Voor een uitgebreidere toelichting op de werking van het Inlichtingenbureau verwijs ik u naar mijn
brief van juli 2001. Ik wil hier slechts kort herhalen dat gemeenten via het Inlichtingenbureau in het
kader van de uitvoering Abw, IOAW en IOAZ vooralsnog gegevens zullen gaan uitwisselen met:
- Het Uitvoeringsorgaan Werknemersverzekeringen (UWV) voor gegevens over inkomsten uit
arbeid en inkomsten uit sociale verzekeringen;
- De Belastingdienst, voor gegevens over inkomsten uit vermogen (rente) en gegevens over
bankrekeningen;
- De Informatie Beheer Groep, voor gegevens over inkomsten uit studiefinanciering en
inschrijving bij het hoger onderwijs.
In de toekomst zal het aantal bronnen naar verwachting worden uitgebreid.
Ook in het kader van de Wet SUWI zal het aantal instanties waarmee gemeenten gegevens uitwisselen via het Inlichtingenbureau zich uitbreiden. Het Inlichtingenbureau gaat in de elektronische SUWI-infrastructuur als zogenoemd "sectorloket" voor de gemeenten fungeren. Over deze functie wordt u onderstaand onder punt 4 nader geïnformeerd.
Schematisch ziet de werking van het Inlichtingenbureau er als volgt uit:
Informatie- gemeente
beheer gemeente
groep gemeente
gemeente
Uvi's/ gemeente
Inlichtingenbureau gemeente
UWV gemeente
gemeente
Belasting
dienst
2. Aansluiten bij het Inlichtingenbureau, voorwaarden
Het is de bedoeling dat eind 2002 alle gemeenten zijn aangesloten bij het Inlichtingenbureau. Deze
aansluiting is verplicht. In principe kunt u dat doen op het moment dat u het beste schikt; in mijn
brief van juli 2001 verzocht ik u hierover zo snel mogelijk contact op te nemen met de Stichting
Inlichtingenbureau, in verband met het opstellen van een planning. Een groot aantal gemeenten
hebben hier gehoor aan gegeven. Deze gemeenten worden aangesloten op het reeds afgesproken
tijdstip; in het aansluitschema (bijlage 1 bij deze brief) zijn de afgesproken data opgenomen
waarop uw zich uiterlijk aangesloten dient te hebben.
Indien u zich nog niet heeft aangemeld, heeft u tot uiterlijk 1 april 2002 de tijd dit alsnog te doen.
U dient zich hiervoor tot de Stichting Inlichtingenbureau te wenden (zie adres onderaan deze
brief). Uiterlijk 1 april 2002 zal ik het definitieve aansluitschema vaststellen; hierin zullen alle
gemeenten zijn opgenomen. Indien u zich niet uiterlijk 1 april 2002 heeft aangemeld, zult u dus
worden ingedeeld op een door mij, in overleg met de Stichting Inlichtingenbureau, te bepalen
datum, maar vóór 31 december 2002.
Het aansluitschema wordt eveneens opgenomen in de regeling SUWI (de nadere regelgeving bij
het Besluit Inlichtingenbureau gemeenten).
2
Ik verzoek u daarom zo snel mogelijk contact op te nemen met de stichting Inlichtingenbureau,
mocht dit nog niet zijn gebeurd, voor het maken van nadere afspraken, opdat het tijdstip en de
wijze van aansluiting (binnen de grenzen van het aansluitschema) zoveel mogelijk aansluiten bij uw
eigen mogelijkheden.
De Stichting Inlichtingenbureau kan u ook informeren over maatregelen die nodig zijn in het kader
van de bescherming van persoonsgegevens, voorlichting aan cliënten en andere maatregelen.
Over de bestuurlijke verhouding tussen de Stichting Inlichtingenbureau en gemeenten, de verantwoordelijkheden van gemeenten en de wijze waarop ik toezicht zal houden, verwijs ik u naar mijn brief van juli 2001 over dit onderwerp.
3. Subsidieregeling
Als tegemoetkoming in de kosten van aansluiting wordt een eenmalige subsidieregeling
gemeentelijke invoering Inlichtingenbureau opgesteld. De tekst van deze subsidieregeling als
bijlage 2 bij deze brief opgenomen. Zoals ik u al in juli 2001 berichtte dient de subsidie als
bijdrage in de kosten van zowel technische aanpassingen (bijvoorbeeld aansluiting Gemnet indien
nog niet aanwezig) als organisatorische aanpassingen.
De subsidieregeling treedt per 1 januari 2002 in werking. De voorwaarden om een subsidie te
krijgen zijn eenvoudig: u dient een technische aansluiting te hebben en u dient een invoeringsplan
te hebben.
Met "technische aansluiting" wordt bedoeld: de elektronische uitwisseling van gegevens dient
technisch mogelijk te zijn door installatie van de adequate versie van uw administratief systeem (u
kunt hiervoor contact opnemen met uw reguliere leverancier, Centric PSS of Roccade Civility,
tenzij u een eigen systeem heeft) en doordat u over een mogelijkheid beschikt elektronisch
gegevens te verzenden en te ontvangen, bijvoorbeeld via een adequate Gemnet-aansluiting. U
kunt hiervoor contact opnemen met de Stichting Inlichtingenbureau.
In het invoeringsplan kunt u aangeven hoe de organisatorische implementatie het
Inlichtingenbureau in uw gemeente plaats zal vinden. Bijvoorbeeld: aanpassing van
werkprocessen, scholing van medewerkers, overgang van belastingsignalen naar
Inlichtingenbureau-signalen, etc. De Stichting Inlichtingenbureau heeft hiervoor modelplannen
ontwikkeld, die u eventueel kunt gebruiken. Op het onderwerp belastingsignalen ben ik verder al
uitgebreid ingegaan in mijn brief van juli 2001.
Bij deze circulaire is een aanvraagformulier gevoegd (bijlage 2 bij de subsidieregeling). U dient dit
originele formulier te gebruiken! De procedure is als volgt:
1. Nadat de technische aansluiting is gerealiseerd, stuurt u het formulier naar de Stichting
Inlichtingenbureau. Hier wordt (via een lijnverbinding) gecontroleerd of de technische
aansluiting werkt. Indien dit het geval is, wordt, na ondertekening van het formulier door een
vertegenwoordiger van de Stichting Inlichtingenbureau, het formulier naar u teruggestuurd;
2. Door ondertekening van het formulier verklaart u een invoeringsplan te hebben alsmede de
noodzakelijke organisatorische voorbereidingen te hebben getroffen, en declareert u de
subsidie. Hierna stuurt u het formulier naar het ministerie van SZW terug. U wordt verzocht het
invoeringsplan niet mee te zenden.
3. De subsidie wordt, indien het formulier volledig en correct is ingevuld, binnen drie maanden
vastgesteld en zo spoedig mogelijk daarna uitbetaald. Er vindt dus geen nadere
verantwoording over de uitvoering van het invoeringsplan e.d. plaats op basis van deze
---
subsidieregeling. De nieuwe Inspectie voor Werk en Inkomen (vanaf 1 januari 2002
toezichthouder op de uitvoering van de sociale zekerheid) zal via reguliere instrumenten
toezicht houden op de voortgang van de aansluiting en het gebruik van het Inlichtingenbureau
door gemeenten.
Bij de subsidieregeling hoort een lijst met subsidiebedragen (bijlage 1 bij de subsidieregeling).
Deze lijst is niet bij deze brief gevoegd, maar wordt alleen gepubliceerd in de Staatscourant en op
het gemeenteloket (www.minszw.nl). De subsidie is opgebouwd uit twee delen: een vast bedrag
per gemeente (*11.000,-) en daarnaast een variabel bedrag, gebaseerd op het aantal Abw-
cliënten (periodieke uitkering voor levensonderhoud) per 30 september 2000. Het aantal cliënten
per die datum is gebaseerd op de gegevens van het Centraal Bureau voor de Statistiek. De
subsidie is bestemd voor gemeenten (in geval van een gemeentelijke herindeling aan gemeenten
zoals die zijn genoemd of samengesteld vanaf 1 januari 2002) tenzij er sprake is van een
intergemeentelijk samenwerkingsverband op basis van de WGR. In dat laatste geval dient de
subsidie te worden aangevraagd door de voorzitter van het samenwerkingsverband.
Indien u vragen heeft over de betaling van de subsidie of over het voorgeschreven model voor de
subsidie-aanvraag kunt u contact op te nemen met de Helpdesk Bekostiging van de directie
Financieel-Economische Zaken van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid,
telefoon 070-3334133.
Voor het gegevensverkeer via het Inlichtingenbureau hoeven geen abonnementskosten te worden
voldaan. De eenmalige aanpassing van uw administratiesysteem (Abw-systeem) wordt centraal
door het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid betaald; hierover vindt rechtstreeks
contact plaats met de leveranciers.
Alle gemeenten dienen wel het periodiek onderhoud van hun eigen ICT-systemen zelf te
bekostigen.
Indien bovenop de tegemoetkoming van de subsidieregeling nog extra uitvoeringskosten aan de
invoering en het gebruik van het Inlichtingenbureau verbonden zijn betaalt u die zelf.
4. Suwinet
In mijn brief van juni jl. ben ik reeds ingegaan op de functie die het Inlichtingenbureau binnen
Suwinet vervult. Suwinet is de elektronische infrastructuur die de gegevensuitwisseling tussen
SUWI-partijen ondersteunt (gemeenten, CWI en UWV). Suwinet en het gebruik daarvan heeft
een wettelijke basis in de Wet SUWI (artikel 62). Nadere uitwerking daarvan vindt plaats in de
Regeling SUWI en de daarbij behorende bijlagen.
Het eerste operationele ontwerp van Suwinet voorziet in functionaliteiten om elektronische
berichten te verzenden ('Suwinet-meldingen'), en om waar nodig bij andere partijen
geregistreerde gegevens te raadplegen ('Suwinet-Inkijk'). Daadwerkelijke uitwisseling van
gegevens door en met gemeenten met behulp van Suwinet kan eerst plaatsvinden wanneer het
Inlichtingenbureau de hiervoor benodigde aanpassingen (de zogenaamde sectorloket-functie)
heeft gerealiseerd. Wanneer dit gereed is zullen de overdracht van intake-gegevens van CWI aan
de gemeente en het raadplegen door de CWI van bij het Inlichtingenbureau geregistreerde
uitkeringsgegevens ten behoeve van het intake-proces door Suwinet respectievelijk het
Inlichtingenbureau ondersteund worden.
Nu de bouw van de samenloopapplicatie is voltooid kan daar op korte termijn mee worden
begonnen. Naar verwachting zal dit niet eerder dan medio 2002 zijn beslag krijgen , waarna
gemeenten die op het Inlichtingenbureau zijn aangesloten hiervan gebruik kunnen maken. Op dit
4
moment bereid ik afspraken voor met het Inlichtingenbureau en de VNG over de concrete
aanpak en invulling van het project, alsmede de wijze waarop de ingebruikname en de
ondersteuning van gemeenten daarbij zal plaatsvinden.
Het is mijn voornemen om u, zodra deze afspraken gemaakt zijn, daarover te informeren, waarbij
ik ook uitgebreider zal ingaan op het wettelijk en juridisch kader rond Suwinet en het
Inlichtingenbureau daarbinnen, de praktische implicaties daarvan voor gemeenten, evenals de
wijze waarop het beheer van en de afstemming rond gebruik en inrichting van het stelsel tot stand
komt.
5. Informatie
Voor vragen over deze circulaire kunt u elke werkdag van 09.00 uur tot 12.00 uur telefonisch
contact opnemen met de servicelijn van het Rijksconsulentschap Sociale Zekerheid in uw regio.
Voor meer informatie over het Inlichtingenbureau, bijvoorbeeld over aanmelding en werking, kunt
u terecht op de website van het Inlichtingenbureau (www.inlichtingenbureau.nl) of kunt u zich
wenden tot de Stichting Inlichtingenbureau:
Postbus 19125
2500 CC Den Haag
Telefoon 0800 - 02 33 786
De Minister van Sociale Zaken
en Werkgelegenheid,
(W.A. Vermeend)
Bijlagen:
1. Aansluitschema gemeenten op Inlichtingenbureau 2002
2. Subsidieregeling
* Aanvraagformulier
---
Regeling van ... 2001 houdende de verlening van een eenmalige subsidie aan gemeenten
voor de technische en organisatorische voorbereiding op de invoering van het
Inlichtingenbureau (Regeling invoering Inlichtingenbureau door gemeenten)
De Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid,
Gelet op artikel 3, eerste lid, van de Kaderwet SZW-subsidies;
Besluit:
Artikel 1 Begripsbepalingen
In deze regeling wordt verstaan onder:
a. het Inlichtingenbureau: het systeem Inlichtingenbureau, bedoeld in de brief van 16 juni 2000, nr.
BZ/B&U/2000/38926, van de Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid aan de Voorzitter
van de Vaste commissie voor Sociale Zaken en Werkgelegenheid van de Tweede Kamer der
Staten-Generaal;
b. de minister: de Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.
Artikel 2 Toepassingsgebied
De Algemene regeling SZW-subsidies is niet van toepassing.
Artikel 3 Eenmalige subsidie
1. De minister verstrekt aan de gemeenten eenmalig een subsidie als bijdrage voor de technische en
organisatorische voorbereiding op de invoering van het Inlichtingenbureau.
2. De subsidie wordt verleend overeenkomstig het overzicht dat is opgenomen in bijlage 1, welke
onderdeel uitmaakt van deze regeling.
3. De minister stelt de subsidie vast binnen drie maanden nadat aan de voorwaarden, bedoeld in
artikel 4, eerste en tweede lid, is voldaan.
4. De subsidie wordt betaald op of omstreeks de vijftiende van de maand volgend op de maand
waarin deze is vastgesteld.
Artikel 4 Subsidievoorwaarden
1. Burgemeester en wethouders sturen de minister een subsidieaanvraag, bestaande uit:
a. een verklaring waarin wordt aangegeven hoe de technische en organisatorische voorbereiding op
de invoering van het Inlichtingenbureau in de gemeente heeft plaatsgevonden dan wel, voorzover het
de organisatorische voorbereiding betreft, nog zal plaatsvinden;
b. een verklaring van de Stichting Inlichtingenbureau, gevestigd te Den Haag, waarin wordt
aangegeven dat de technische voorbereiding zodanig heeft plaatsgevonden dat het Inlichtingenbureau
in de gemeente ingevoerd kan worden.
2. Burgemeester en wethouders dragen zorg dat de minister de subsidieaanvraag uiterlijk op 30 juni
2003 heeft ontvangen. Zij maken hierbij gebruik van het daarvoor door de minister verstrekte
formulier dat is ingericht overeenkomstig het model dat is opgenomen in bijlage 2, welke onderdeel
uitmaakt van deze regeling, en is voorzien van een voor iedere gemeente uniek kenmerk.
Artikel 5 Inwerkingtreding
---
Deze regeling treedt in werking op 1 januari 2002.
Artikel 6 Citeertitel
Deze regeling wordt aangehaald als: Regeling invoering Inlichtingenbureau door gemeenten.
Deze regeling zal met toelichting en de bijlagen in de Staatscourant worden geplaatst.
De Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid,
W.A. Vermeend
---
Toelichting
Algemeen
In het kader van de bestrijding van fraude en verbetering van de efficiency in de uitvoering gaat het
Inlichtingenbureau ondersteunende werkzaamheden verrichten voor de elektronische
gegevensuitwisseling tussen gemeentelijke sociale diensten en andere instanties. Het
Inlichtingenbureau fungeert daarmee als een tussenschakel tussen gemeenten en derden.
In eerste instantie kan informatie worden uitgewisseld met de belastingdienst, het Uitvoeringsinstituut
werknemersverzekeringen (UWV) en de Informatie Beheer Groep. In de toekomst zullen ook met
andere instanties gegevens worden uitgewisseld. In deze functie maakt het project Inlichtingenbureau
deel uit van de kabinetsnotitie inzake intensivering van de fraudebestrijding (1998 - 2002) die in april
1998 naar de Tweede Kamer is gezonden.
In de planning is rekening gehouden met de aansluiting van alle gemeenten op het Inlichtingenbureau
gedurende 2002. Aansluiting in 2002 is voor alle gemeenten verplicht op basis van de Wet SUWI en
de Invoeringswet SUWI (wijziging Abw, IOAW en IOAZ).
Na overleg met de Vereniging van Nederlandse Gemeenten heeft de Minister van Sociale Zaken en
Werkgelegenheid (SZW) besloten een bedrag van ruim 10 miljoen euro beschikbaar te stellen voor
de technische en organisatorische voorbereiding op de implementatie; dit bedrag wordt via deze
subsidieregeling aan gemeenten ter beschikking gesteld. De eenmalige subsidie is bedoeld als
bijdrage voor alle eenmalige kosten die gemaakt moeten worden op zowel het technische als het
organisatorische vlak.
Artikelgewijs
Artikel 3
De verdeling van het totaal beschikbare bedrag (ruim * 10 miljoen) over alle gemeenten wordt
vastgesteld overeenkomstig bijlage 1 (verdeelmodel). Hierbij is uitgegaan van een vast bedrag per
gemeente van * 11.000,- en daarnaast een variabel bedrag op basis van het aantal
bijstandsgerechtigden van de gemeente (per 30 september 2000, cijfers afkomstig van het CBS).
De eenmalige subsidie is een forfaitair bedrag per gemeente, en dient als bijdrage in de kosten. Er
wordt niet met voorschotten gewerkt. De vaststelling van de subsidie vindt plaats binnen drie
maanden na ontvangst van een volledig en correct ingevulde (en daarmee gecertificeerde) aanvraag.
In het verdeelmodel is rekening gehouden met gemeentelijke herindelingen na 1 oktober 2000.
Artikel 4
In dit artikel zijn twee strikte voorwaarden gesteld waaraan een gemeente moet voldoen om in
aanmerking te komen voor de eenmalige subsidie op grond van deze regeling:
1. Het college van burgemeester en wethouders dient een subsidieaanvraag te sturen aan SZW. De
subsidieaanvraag is samengesteld uit twee verklaringen:
* een verklaring van burgemeester en wethouders dat zij:
a) de noodzakelijke technische voorbereidingen hebben getroffen voor de invoering van het
Inlichtingenbureau, hetgeen is getoetst door het Inlichtingenbureau (blijkend uit de
betreffende verklaring van de voorzitter van de het bestuur van de Stichting
Inlichtingenbureau);
10
b) een plan van aanpak hebben voor de organisatorische voorbereiding op en het gebruik
van het Inlichtingenbureau, en overigens de noodzakelijke voorbereidingen hebben
getroffen om dit plan uit te voeren;
* een verklaring van de voorzitter van het bestuur van de Stichting Inlichtingenbureau, waarin hij
verklaart dat de desbetreffende gemeente in staat is zich via een netwerk in verbinding te
stellen met het Inlichtingenbureau en dat de technische voorzieningen voor zowel de
aanlevering van gegevens door de desbetreffende gemeente aan het Inlichtingenbureau
alsmede voor de ontvangst van gegevens van het Inlichtingenbureau door de desbetreffende
gemeente, beschikbaar zijn en ingericht.
2. Het gemeentebestuur dient bij de subsidieaanvraag gebruik te maken van het daarvoor door
SZW verstrekte formulier (zie bijlage 2). De aanvraag, met inbegrip van de verklaring van de
voorzitter van het bestuur van de Stichting Inlichtingenbureau, dient uiterlijk op 30 juni 2003 door
SZW te zijn ontvangen. Als de aanvraag na bovengenoemde datum wordt ontvangen, wordt deze
niet meer in behandeling genomen.
Bijlage 1. Overzicht eenmalige subsidie
Bijlage 2. Model subsidieaanvraag
---
12
Gemeentenaam Aantal clienten 30/9/2000 Basisbedrag Aanvullend bedrag Totaal gemeente
Bedragen in euro! Aanvullend bedrag = aantal clienten * 14 euro
Gemeenten met een * achter de naam: naam na herindeling met het totaal aantal clienten van alle oude gemeenten
Aa en Hunze 185 11.000,00 2.590,00 13.590,00 Aalburg 35 11.000,00 490,00 11.490,00 Aalsmeer 155 11.000,00 2.170,00 13.170,00 Aalten 120 11.000,00 1.680,00 12.680,00 Abcoude 45 11.000,00 630,00 11.630,00 Achtkarspelen 540 11.000,00 7.560,00 18.560,00 Alblasserdam 215 11.000,00 3.010,00 14.010,00 Albrandswaard 115 11.000,00 1.610,00 12.610,00 Alkemade 80 11.000,00 1.120,00 12.120,00 Alkmaar 2365 11.000,00 33.110,00 44.110,00 Almelo 2370 11.000,00 33.180,00 44.180,00 Almere 3040 11.000,00 42.560,00 53.560,00 Alphen-Chaam 40 11.000,00 560,00 11.560,00 Alphen aan den Rijn 750 11.000,00 10.500,00 21.500,00 Ambt Montfort 75 11.000,00 1.050,00 12.050,00 Ameland 15 11.000,00 210,00 11.210,00 Amerongen 40 11.000,00 560,00 11.560,00 Amersfoort 2440 11.000,00 34.160,00 45.160,00 Amstelveen 765 11.000,00 10.710,00 21.710,00 Amsterdam 47160 11.000,00 660.240,00 671.240,00 Andijk 45 11.000,00 630,00 11.630,00 Angerlo 20 11.000,00 280,00 11.280,00 Anna Paulowna 135 11.000,00 1.890,00 12.890,00 Apeldoorn 2520 11.000,00 35.280,00 46.280,00 Appingedam 325 11.000,00 4.550,00 15.550,00 Arcen en Velden 40 11.000,00 560,00 11.560,00 Arnhem 6060 11.000,00 84.840,00 95.840,00 Assen 1385 11.000,00 19.390,00 30.390,00 Asten 110 11.000,00 1.540,00 12.540,00 Axel 185 11.000,00 2.590,00 13.590,00 Baarle-Nassau 50 11.000,00 700,00 11.700,00 Baarn 260 11.000,00 3.640,00 14.640,00 Barendrecht 120 11.000,00 1.680,00 12.680,00 Barneveld 270 11.000,00 3.780,00 14.780,00 Bathmen 20 11.000,00 280,00 11.280,00 Bedum 95 11.000,00 1.330,00 12.330,00 Beek 195 11.000,00 2.730,00 13.730,00 Beemster 40 11.000,00 560,00 11.560,00 Beesel 140 11.000,00 1.960,00 12.960,00 Bellingwedde 170 11.000,00 2.380,00 13.380,00 Bemmel* 295 11.000,00 4.130,00 15.130,00 Bennebroek 30 11.000,00 420,00 11.420,00 Bergambacht 35 11.000,00 490,00 11.490,00 Bergeijk 95 11.000,00 1.330,00 12.330,00 Bergen (L) 95 11.000,00 1.330,00 12.330,00 Bergen (NH)* 305 11.000,00 4.270,00 15.270,00 Bergen op Zoom 1155 11.000,00 16.170,00 27.170,002213
Bergh 200 11.000,00 2.800,00 13.800,00 Bergschenhoek 75 11.000,00 1.050,00 12.050,00 Berkel en Rodenrijs 120 11.000,00 1.680,00 12.680,00 Bernhee+A88ze 160 11.000,00 2.240,00 13.240,00 Bernisse 70 11.000,00 980,00 11.980,00 Best 315 11.000,00 4.410,00 15.410,00 Beuningen 265 11.000,00 3.710,00 14.710,00 Beverwijk 705 11.000,00 9.870,00 20.870,00 Binnenmaas 100 11.000,00 1.400,00 12.400,00 Bladel 90 11.000,00 1.260,00 12.260,00 Blaricum 50 11.000,00 700,00 11.700,00 Bleiswijk 65 11.000,00 910,00 11.910,00 Bloemendaal 90 11.000,00 1.260,00 12.260,00 Boarnsterhim 170 11.000,00 2.380,00 13.380,00 Bodegraven 130 11.000,00 1.820,00 12.820,00 Boekel 35 11.000,00 490,00 11.490,00 Bolsward 210 11.000,00 2.940,00 13.940,00 Borculo 75 11.000,00 1.050,00 12.050,00 Borger-Odoorn 265 11.000,00 3.710,00 14.710,00 Borne 220 11.000,00 3.080,00 14.080,00 Borsele 145 11.000,00 2.030,00 13.030,00 Boskoop 115 11.000,00 1.610,00 12.610,00 Boxmeer 210 11.000,00 2.940,00 13.940,00 Boxtel 280 11.000,00 3.920,00 14.920,00 Breda 4050 11.000,00 56.700,00 67.700,00 Breukelen 50 11.000,00 700,00 11.700,00 Brielle 145 11.000,00 2.030,00 13.030,00 Brummen 200 11.000,00 2.800,00 13.800,00 Brunssum 915 11.000,00 12.810,00 23.810,00 Bunnik 50 11.000,00 700,00 11.700,00 Bunschoten 80 11.000,00 1.120,00 12.120,00 Buren 140 11.000,00 1.960,00 12.960,00 Bussum 400 11.000,00 5.600,00 16.600,00 Capelle aan den IJssel 1495 11.000,00 20.930,00 31.930,00 Castricum* 175 11.000,00 2.450,00 13.450,00 Coevorden 515 11.000,00 7.210,00 18.210,00 Cranendonck 180 11.000,00 2.520,00 13.520,00 Cromstrijen 80 11.000,00 1.120,00 12.120,00 Cuijk 330 11.000,00 4.620,00 15.620,00 Culemborg 365 11.000,00 5.110,00 16.110,00 Dalfsen* 110 11.000,00 1.540,00 12.540,00 Dantumadeel 360 11.000,00 5.040,00 16.040,00 De Bilt* 355 11.000,00 4.970,00 15.970,00 De Lier 40 11.000,00 560,00 11.560,00 De Marne 185 11.000,00 2.590,00 13.590,00 De Ronde Venen 225 11.000,00 3.150,00 14.150,00 De Wolden 110 11.000,00 1.540,00 12.540,00 Delft 2750 11.000,00 38.500,00 49.500,00 Delfzijl 880 11.000,00 12.320,00 23.320,00 Den Helder 1705 11.000,00 23.870,00 34.870,00 Denekamp* 95 11.000,00 1.330,00 12.330,00 Deurne 310 11.000,00 4.340,00 15.340,0014
Deventer 1875 11.000,00 26.250,00 37.250,00 Didam 195 11.000,00 2.730,00 13.730,00 Diemen 420 11.000,00 5.880,00 16.880,00 Dinxperlo 80 11.000,00 1.120,00 12.120,00 Dirksland 40 11.000,00 560,00 11.560,00 Doesburg 210 11.000,00 2.940,00 13.940,00 Doetinchem 860 11.000,00 12.040,00 23.040,00 Dongen 240 11.000,00 3.360,00 14.360,00 Dongeradeel 405 11.000,00 5.670,00 16.670,00 Doorn 55 11.000,00 770,00 11.770,00 Dordrecht 4460 11.000,00 62.440,00 73.440,00 Drechterland 75 11.000,00 1.050,00 12.050,00 Driebergen-Rijsenburg 185 11.000,00 2.590,00 13.590,00 Drimmelen 135 11.000,00 1.890,00 12.890,00 Dronten 360 11.000,00 5.040,00 16.040,00 Druten 165 11.000,00 2.310,00 13.310,00 Duiven 255 11.000,00 3.570,00 14.570,00 Echt 260 11.000,00 3.640,00 14.640,00 Edam-Volendam 150 11.000,00 2.100,00 13.100,00 Ede 1255 11.000,00 17.570,00 28.570,00 Eemnes 60 11.000,00 840,00 11.840,00 Eemsmond 360 11.000,00 5.040,00 16.040,00 Eersel 105 11.000,00 1.470,00 12.470,00 Eibergen 115 11.000,00 1.610,00 12.610,00 Eijsden 100 11.000,00 1.400,00 12.400,00 Eindhoven 6145 11.000,00 86.030,00 97.030,00 Elburg 120 11.000,00 1.680,00 12.680,00 Emmen 2375 11.000,00 33.250,00 44.250,00 Enkhuizen 235 11.000,00 3.290,00 14.290,00 Enschede 5075 11.000,00 71.050,00 82.050,00 Epe 240 11.000,00 3.360,00 14.360,00 Ermelo 200 11.000,00 2.800,00 13.800,00 Etten-Leur 490 11.000,00 6.860,00 17.860,00 Ferwerderadiel 135 11.000,00 1.890,00 12.890,00 Franekeradeel 320 11.000,00 4.480,00 15.480,00 Gaasterlân-Sleat 65 11.000,00 910,00 11.910,00 Geertruidenberg 195 11.000,00 2.730,00 13.730,00 Geldermalsen 140 11.000,00 1.960,00 12.960,00 Geldrop 455 11.000,00 6.370,00 17.370,00 Gemert-Bakel 285 11.000,00 3.990,00 14.990,00 Gendringen 220 11.000,00 3.080,00 14.080,00 Gennep 145 11.000,00 2.030,00 13.030,00 Giessenlanden 45 11.000,00 630,00 11.630,00 Gilze en Rijen 210 11.000,00 2.940,00 13.940,00 Goedereede 55 11.000,00 770,00 11.770,00 Goes 610 11.000,00 8.540,00 19.540,00 Goirle 180 11.000,00 2.520,00 13.520,00 Gorinchem 580 11.000,00 8.120,00 19.120,00 Gorssel 85 11.000,00 1.190,00 12.190,00 Gouda 1550 11.000,00 21.700,00 32.700,00 Graafstroom 15 11.000,00 210,00 11.210,00 Graft-De Rijp 25 11.000,00 350,00 11.350,0015
Grave 110 11.000,00 1.540,00 12.540,00 Groenlo 75 11.000,00 1.050,00 12.050,00 Groesbeek 240 11.000,00 3.360,00 14.360,00 Groningen 9350 11.000,00 130.900,00 141.900,00 Grootegast 135 11.000,00 1.890,00 12.890,00 Gulpen-Wittem 100 11.000,00 1.400,00 12.400,00 Haaksbergen 205 11.000,00 2.870,00 13.870,00 Haaren 60 11.000,00 840,00 11.840,00 Haarlem 3425 11.000,00 47.950,00 58.950,00 Haarlemmerliede c.a. 35 11.000,00 490,00 11.490,00 Haarlemmermeer 840 11.000,00 11.760,00 22.760,00 Haelen 90 11.000,00 1.260,00 12.260,00 Halderberge 280 11.000,00 3.920,00 14.920,00 Hardenberg* 465 11.000,00 6.510,00 17.510,00 Harderwijk 470 11.000,00 6.580,00 17.580,00 Hardinxveld-Giessendam 80 11.000,00 1.120,00 12.120,00 Haren 150 11.000,00 2.100,00 13.100,00 Harenkarspel 85 11.000,00 1.190,00 12.190,00 Harlingen 440 11.000,00 6.160,00 17.160,00 Hattem 60 11.000,00 840,00 11.840,00 Heel 35 11.000,00 490,00 11.490,00 Heemskerk 640 11.000,00 8.960,00 19.960,00 Heemstede 205 11.000,00 2.870,00 13.870,00 Heerde 105 11.000,00 1.470,00 12.470,00 Heerenveen 600 11.000,00 8.400,00 19.400,00 Heerhugowaard 490 11.000,00 6.860,00 17.860,00 Heerjansdam 15 11.000,00 210,00 11.210,00 Heerlen 3805 11.000,00 53.270,00 64.270,00 Heeze-Leende 75 11.000,00 1.050,00 12.050,00 Heiloo 185 11.000,00 2.590,00 13.590,00 Helden 95 11.000,00 1.330,00 12.330,00 Hellendoorn 225 11.000,00 3.150,00 14.150,00 Hellevoetsluis 765 11.000,00 10.710,00 21.710,00 Helmond 2285 11.000,00 31.990,00 42.990,00 Hendrik-Ido-Ambacht 125 11.000,00 1.750,00 12.750,00 Hengelo (Gld) 30 11.000,00 420,00 11.420,00 Hengelo (Ov) 1765 11.000,00 24.710,00 35.710,00 Het Bildt 220 11.000,00 3.080,00 14.080,00 Heumen 150 11.000,00 2.100,00 13.100,00 Heusden 455 11.000,00 6.370,00 17.370,00 Heythuysen 85 11.000,00 1.190,00 12.190,00 Hillegom 110 11.000,00 1.540,00 12.540,00 Hilvarenbeek 60 11.000,00 840,00 11.840,00 Hilversum 1325 11.000,00 18.550,00 29.550,00 Hof van Twente* 210 11.000,00 2.940,00 13.940,00 Hontenisse 50 11.000,00 700,00 11.700,00 Hoogeveen 860 11.000,00 12.040,00 23.040,00 Hoogezand-Sappemeer 920 11.000,00 12.880,00 23.880,00 Hoorn 1290 11.000,00 18.060,00 29.060,00 Horst a/d Maas* 175 11.000,00 2.450,00 13.450,00 Houten 225 11.000,00 3.150,00 14.150,00 Huizen 540 11.000,00 7.560,00 18.560,0016
Hulst 180 11.000,00 2.520,00 13.520,00 Hummelo en Keppel 15 11.000,00 210,00 11.210,00 Hunsel 35 11.000,00 490,00 11.490,00 IJsselstein 340 11.000,00 4.760,00 15.760,00 Jacobswoude 30 11.000,00 420,00 11.420,00 Kampen* 575 11.000,00 8.050,00 19.050,00 Kapelle 50 11.000,00 700,00 11.700,00 Katwijk 305 11.000,00 4.270,00 15.270,00 Kerkrade 1585 11.000,00 22.190,00 33.190,00 Kessel 10 11.000,00 140,00 11.140,00 Kesteren* 140 11.000,00 1.960,00 12.960,00 Kollumerland c.a. 205 11.000,00 2.870,00 13.870,00 Korendijk 65 11.000,00 910,00 11.910,00 Krimpen aan den IJssel 305 11.000,00 4.270,00 15.270,00 Laarbeek 155 11.000,00 2.170,00 13.170,00 Landerd 65 11.000,00 910,00 11.910,00 Landgraaf 900 11.000,00 12.600,00 23.600,00 Landsmeer 60 11.000,00 840,00 11.840,00 Langedijk 175 11.000,00 2.450,00 13.450,00 Laren 60 11.000,00 840,00 11.840,00 Leek 250 11.000,00 3.500,00 14.500,00 Leerdam 235 11.000,00 3.290,00 14.290,00 Leersum 50 11.000,00 700,00 11.700,00 Leeuwarden 3940 11.000,00 55.160,00 66.160,00 Leeuwarderadeel 95 11.000,00 1.330,00 12.330,00 Leiden 3260 11.000,00 45.640,00 56.640,00 Leiderdorp 215 11.000,00 3.010,00 14.010,00 Lelystad 1660 11.000,00 23.240,00 34.240,00 Lemsterland 205 11.000,00 2.870,00 13.870,00 Leusden 135 11.000,00 1.890,00 12.890,00 Lichtenvoorde 80 11.000,00 1.120,00 12.120,00 Liemeer 15 11.000,00 210,00 11.210,00 Liesveld 40 11.000,00 560,00 11.560,00 Lingewaal 70 11.000,00 980,00 11.980,00 Lisse 105 11.000,00 1.470,00 12.470,00 Lith 30 11.000,00 420,00 11.420,00 Littenseradiel 80 11.000,00 1.120,00 12.120,00 Lochem 140 11.000,00 1.960,00 12.960,00 Loenen 45 11.000,00 630,00 11.630,00 Loon op Zand 175 11.000,00 2.450,00 13.450,00 Lopik 45 11.000,00 630,00 11.630,00 Loppersum 140 11.000,00 1.960,00 12.960,00 Losser 200 11.000,00 2.800,00 13.800,00 Maarn 35 11.000,00 490,00 11.490,00 Maarssen 450 11.000,00 6.300,00 17.300,00 Maasbracht 140 11.000,00 1.960,00 12.960,00 Maasbree 70 11.000,00 980,00 11.980,00 Maasdonk 35 11.000,00 490,00 11.490,00 Maasdriel 125 11.000,00 1.750,00 12.750,00 Maasland 20 11.000,00 280,00 11.280,00 Maassluis 640 11.000,00 8.960,00 19.960,00 Maastricht 3700 11.000,00 51.800,00 62.800,0017
Margraten 85 11.000,00 1.190,00 12.190,00 Marum 115 11.000,00 1.610,00 12.610,00 Medemblik 95 11.000,00 1.330,00 12.330,00 Meerlo-Wanssum 30 11.000,00 420,00 11.420,00 Meerssen 205 11.000,00 2.870,00 13.870,00 Meijel 20 11.000,00 280,00 11.280,00 Menaldumadeel 105 11.000,00 1.470,00 12.470,00 Menterwolde 250 11.000,00 3.500,00 14.500,00 Meppel 495 11.000,00 6.930,00 17.930,00 Middelburg 970 11.000,00 13.580,00 24.580,00 Middelharnis 80 11.000,00 1.120,00 12.120,00 Midden-Drenthe 290 11.000,00 4.060,00 15.060,00 Mierlo 110 11.000,00 1.540,00 12.540,00 Mill en Sint Hubert 55 11.000,00 770,00 11.770,00 Millingen aan de Rijn 65 11.000,00 910,00 11.910,00 Moerdijk 295 11.000,00 4.130,00 15.130,00 Monster 120 11.000,00 1.680,00 12.680,00 Montfoort 45 11.000,00 630,00 11.630,00 Mook en Middelaar 75 11.000,00 1.050,00 12.050,00 Moordrecht 85 11.000,00 1.190,00 12.190,00 Muiden 50 11.000,00 700,00 11.700,00 Naaldwijk 170 11.000,00 2.380,00 13.380,00 Naarden 125 11.000,00 1.750,00 12.750,00 Nederlek 115 11.000,00 1.610,00 12.610,00 Nederweert 75 11.000,00 1.050,00 12.050,00 Neede 75 11.000,00 1.050,00 12.050,00 Neerijnen 55 11.000,00 770,00 11.770,00 Niedorp 60 11.000,00 840,00 11.840,00 Nieuw-Lekkerland 55 11.000,00 770,00 11.770,00 Nieuwegein 860 11.000,00 12.040,00 23.040,00 Nieuwerkerk aan den IJssel 195 11.000,00 2.730,00 13.730,00 Nieuwkoop 60 11.000,00 840,00 11.840,00 Nijefurd 145 11.000,00 2.030,00 13.030,00 Nijkerk 210 11.000,00 2.940,00 13.940,00 Nijmegen 6895 11.000,00 96.530,00 107.530,00 Noord-Beveland 30 11.000,00 420,00 11.420,00 Noordenveld 305 11.000,00 4.270,00 15.270,00 Noorder-Koggenland 50 11.000,00 700,00 11.700,00 Noordoostpolder 530 11.000,00 7.420,00 18.420,00 Noordwijk 190 11.000,00 2.660,00 13.660,00 Noordwijkerhout 65 11.000,00 910,00 11.910,00 Nuenen c.a. 230 11.000,00 3.220,00 14.220,00 Nunspeet 130 11.000,00 1.820,00 12.820,00 Nuth 135 11.000,00 1.890,00 12.890,00 Obdam 20 11.000,00 280,00 11.280,00 Oegstgeest 140 11.000,00 1.960,00 12.960,00 Oirschot 75 11.000,00 1.050,00 12.050,00 Oisterwijk 195 11.000,00 2.730,00 13.730,00 Oldebroek 100 11.000,00 1.400,00 12.400,00 Oldenzaal 425 11.000,00 5.950,00 16.950,00 Olst* 95 11.000,00 1.330,00 12.330,00 Ommen 95 11.000,00 1.330,00 12.330,0018
Onderbanken 95 11.000,00 1.330,00 12.330,00 Oostburg 130 11.000,00 1.820,00 12.820,00 Oosterhout 720 11.000,00 10.080,00 21.080,00 Oostflakkee 65 11.000,00 910,00 11.910,00 Ooststellingwerf 410 11.000,00 5.740,00 16.740,00 Oostzaan 65 11.000,00 910,00 11.910,00 Opmeer 55 11.000,00 770,00 11.770,00 Opsterland 350 11.000,00 4.900,00 15.900,00 Oss 1165 11.000,00 16.310,00 27.310,00 Oud-Beijerland 185 11.000,00 2.590,00 13.590,00 Ouder-Amstel 95 11.000,00 1.330,00 12.330,00 Ouderkerk 25 11.000,00 350,00 11.350,00 Oudewater 35 11.000,00 490,00 11.490,00 Overbetuwe* 380 11.000,00 5.320,00 16.320,00 Papendrecht 340 11.000,00 4.760,00 15.760,00 Pekela 370 11.000,00 5.180,00 16.180,00 Pijnacker-Nootdorp* 175 11.000,00 2.450,00 13.450,00 Purmerend 1095 11.000,00 15.330,00 26.330,00 Putten 120 11.000,00 1.680,00 12.680,00 Raalte* 220 11.000,00 3.080,00 14.080,00 Ravenstein 60 11.000,00 840,00 11.840,00 Reeuwijk 50 11.000,00 700,00 11.700,00 Reiderland 165 11.000,00 2.310,00 13.310,00 Reimerswaal 200 11.000,00 2.800,00 13.800,00 Renkum 360 11.000,00 5.040,00 16.040,00 Renswoude 20 11.000,00 280,00 11.280,00 Reusel-De Mierden 40 11.000,00 560,00 11.560,00 Rheden 700 11.000,00 9.800,00 20.800,00 Rhenen 205 11.000,00 2.870,00 13.870,00 Ridderkerk 585 11.000,00 8.190,00 19.190,00 Rijnsburg 90 11.000,00 1.260,00 12.260,00 Rijnwaarden 110 11.000,00 1.540,00 12.540,00 Rijnwoude 80 11.000,00 1.120,00 12.120,00 Rijssen* 205 11.000,00 2.870,00 13.870,00 Rijswijk 1110 11.000,00 15.540,00 26.540,00 Roerdalen 110 11.000,00 1.540,00 12.540,00 Roermond 1420 11.000,00 19.880,00 30.880,00 Roggel en Neer 20 11.000,00 280,00 11.280,00 Roosendaal 1380 11.000,00 19.320,00 30.320,00 Rotterdam 40450 11.000,00 566.300,00 577.300,00 Rozenburg 205 11.000,00 2.870,00 13.870,00 Rozendaal 5 11.000,00 70,00 11.070,00 Rucphen 275 11.000,00 3.850,00 14.850,00 Ruurlo 20 11.000,00 280,00 11.280,00 Sas van Gent 125 11.000,00 1.750,00 12.750,00 Sassenheim 80 11.000,00 1.120,00 12.120,00 Schagen 230 11.000,00 3.220,00 14.220,00 Scheemda 190 11.000,00 2.660,00 13.660,00 Schermer 20 11.000,00 280,00 11.280,00 Scherpenzeel 40 11.000,00 560,00 11.560,00 Schiedam 2775 11.000,00 38.850,00 49.850,00 Schiermonnikoog 5 11.000,00 70,00 11.070,0019
Schijndel 160 11.000,00 2.240,00 13.240,00 Schinnen 130 11.000,00 1.820,00 12.820,00 Schipluiden 30 11.000,00 420,00 11.420,00 Schoonhoven 115 11.000,00 1.610,00 12.610,00 Schouwen-Duiveland 295 11.000,00 4.130,00 15.130,00 Sevenum 30 11.000,00 420,00 11.420,00 's-Gravendeel 45 11.000,00 630,00 11.630,00 's-Gravenhage 20195 11.000,00 282.730,00 293.730,00 's-Gravenzande 115 11.000,00 1.610,00 12.610,00 's-Hertogenbosch 3215 11.000,00 45.010,00 56.010,00 Simpelveld 105 11.000,00 1.470,00 12.470,00 Sint-Michielsgestel 150 11.000,00 2.100,00 13.100,00 Sint-Oedenrode 110 11.000,00 1.540,00 12.540,00 Sint Anthonis 40 11.000,00 560,00 11.560,00 Sittard-Geleen* 2595 11.000,00 36.330,00 47.330,00 Skarsterlân 240 11.000,00 3.360,00 14.360,00 Sliedrecht 285 11.000,00 3.990,00 14.990,00 Slochteren 140 11.000,00 1.960,00 12.960,00 Sluis-Aardenburg 60 11.000,00 840,00 11.840,00 Smallingerland 1335 11.000,00 18.690,00 29.690,00 Sneek 885 11.000,00 12.390,00 23.390,00 Soest 445 11.000,00 6.230,00 17.230,00 Someren 135 11.000,00 1.890,00 12.890,00 Son en Breugel 130 11.000,00 1.820,00 12.820,00 Spijkenisse 1810 11.000,00 25.340,00 36.340,00 Stadskanaal 740 11.000,00 10.360,00 21.360,00 Staphorst 30 11.000,00 420,00 11.420,00 Stede Broec 245 11.000,00 3.430,00 14.430,00 Steenbergen 195 11.000,00 2.730,00 13.730,00 Steenderen 10 11.000,00 140,00 11.140,00 Steenwijk* 560 11.000,00 7.840,00 18.840,00 Stein 270 11.000,00 3.780,00 14.780,00 Strijen 55 11.000,00 770,00 11.770,00 Susteren 135 11.000,00 1.890,00 12.890,00 Swalmen 110 11.000,00 1.540,00 12.540,00 Ten Boer 60 11.000,00 840,00 11.840,00 Ter Aar 35 11.000,00 490,00 11.490,00 Terneuzen 665 11.000,00 9.310,00 20.310,00 Terschelling 35 11.000,00 490,00 11.490,00 Texel 110 11.000,00 1.540,00 12.540,00 Tholen 210 11.000,00 2.940,00 13.940,00 Thorn 15 11.000,00 210,00 11.210,00 Tiel 730 11.000,00 10.220,00 21.220,00 Tilburg 5580 11.000,00 78.120,00 89.120,00 Tubbergen 45 11.000,00 630,00 11.630,00 Tynaarlo 200 11.000,00 2.800,00 13.800,00 Tytsjerksteradiel 300 11.000,00 4.200,00 15.200,00 Ubbergen 115 11.000,00 1.610,00 12.610,00 Uden 560 11.000,00 7.840,00 18.840,00 Uitgeest 70 11.000,00 980,00 11.980,00 Uithoorn 190 11.000,00 2.660,00 13.660,00 Urk 95 11.000,00 1.330,00 12.330,0020
Utrecht* 8580 11.000,00 120.120,00 131.120,00 Vaals 255 11.000,00 3.570,00 14.570,00 Valkenburg 10 11.000,00 140,00 11.140,00 Valkenburg aan de Geul 230 11.000,00 3.220,00 14.220,00 Valkenswaard 430 11.000,00 6.020,00 17.020,00 Veendam 615 11.000,00 8.610,00 19.610,00 Veenendaal 780 11.000,00 10.920,00 21.920,00 Veere 110 11.000,00 1.540,00 12.540,00 Veghel 295 11.000,00 4.130,00 15.130,00 Veldhoven 465 11.000,00 6.510,00 17.510,00 Velsen 820 11.000,00 11.480,00 22.480,00 Venhuizen 45 11.000,00 630,00 11.630,00 Venlo* 2165 11.000,00 30.310,00 41.310,00 Venray 470 11.000,00 6.580,00 17.580,00 Vianen 205 11.000,00 2.870,00 13.870,00 Vlaardingen 1885 11.000,00 26.390,00 37.390,00 Vlagtwedde 140 11.000,00 1.960,00 12.960,00 Vlieland 10 11.000,00 140,00 11.140,00 Vlietsteden* 1345 11.000,00 18.830,00 29.830,00 Vlissingen 1330 11.000,00 18.620,00 29.620,00 Vlist 50 11.000,00 700,00 11.700,00 Voerendaal 110 11.000,00 1.540,00 12.540,00 Voorhout 40 11.000,00 560,00 11.560,00 Voorschoten 235 11.000,00 3.290,00 14.290,00 Voorst 120 11.000,00 1.680,00 12.680,00 Vorden 30 11.000,00 420,00 11.420,00 Vriezenveen* 320 11.000,00 4.480,00 15.480,00 Vught 220 11.000,00 3.080,00 14.080,00 Waalre 150 11.000,00 2.100,00 13.100,00 Waalwijk 630 11.000,00 8.820,00 19.820,00 Waddinxveen 210 11.000,00 2.940,00 13.940,00 Wageningen 670 11.000,00 9.380,00 20.380,00 Warmond 30 11.000,00 420,00 11.420,00 Warnsveld 65 11.000,00 910,00 11.910,00 Wassenaar 185 11.000,00 2.590,00 13.590,00 Wateringen 105 11.000,00 1.470,00 12.470,00 Waterland 80 11.000,00 1.120,00 12.120,00 Weert 715 11.000,00 10.010,00 21.010,00 Weesp 260 11.000,00 3.640,00 14.640,00 Wehl 30 11.000,00 420,00 11.420,00 Werkendam 145 11.000,00 2.030,00 13.030,00 Wervershoof 55 11.000,00 770,00 11.770,00 West Maas en Waal 135 11.000,00 1.890,00 12.890,00 Wester-Koggenland 55 11.000,00 770,00 11.770,00 Westerveld 135 11.000,00 1.890,00 12.890,00 Westervoort 300 11.000,00 4.200,00 15.200,00 Weststellingwerf 320 11.000,00 4.480,00 15.480,00 Westvoorne 80 11.000,00 1.120,00 12.120,00 Wierden 110 11.000,00 1.540,00 12.540,00 Wieringen 90 11.000,00 1.260,00 12.260,00 Wieringermeer 75 11.000,00 1.050,00 12.050,00 Wijchen 395 11.000,00 5.530,00 16.530,0021
Wijdemeren* 125 11.000,00 1.750,00 12.750,00 Wijk bij Duurstede 165 11.000,00 2.310,00 13.310,00 Winschoten 545 11.000,00 7.630,00 18.630,00 Winsum 200 11.000,00 2.800,00 13.800,00 Winterswijk 305 11.000,00 4.270,00 15.270,00 Wisch 165 11.000,00 2.310,00 13.310,00 Woensdrecht 175 11.000,00 2.450,00 13.450,00 Woerden* 310 11.000,00 4.340,00 15.340,00 Wognum 35 11.000,00 490,00 11.490,00 Wormerland 110 11.000,00 1.540,00 12.540,00 Woudenberg 65 11.000,00 910,00 11.910,00 Woudrichem 70 11.000,00 980,00 11.980,00 Wûnseradiel 105 11.000,00 1.470,00 12.470,00 Wymbritseradiel 85 11.000,00 1.190,00 12.190,00 Zaanstad 2555 11.000,00 35.770,00 46.770,00 Zaltbommel 175 11.000,00 2.450,00 13.450,00 Zandvoort 270 11.000,00 3.780,00 14.780,00 Zederik 50 11.000,00 700,00 11.700,00 Zeevang 15 11.000,00 210,00 11.210,00 Zeewolde 110 11.000,00 1.540,00 12.540,00 Zeist 975 11.000,00 13.650,00 24.650,00 Zelhem 45 11.000,00 630,00 11.630,00 Zevenaar 400 11.000,00 5.600,00 16.600,00 Zevenhuizen-Moerkapelle 45 11.000,00 630,00 11.630,00 Zijpe 80 11.000,00 1.120,00 12.120,00 Zoetermeer 1825 11.000,00 25.550,00 36.550,00 Zoeterwoude 30 11.000,00 420,00 11.420,00 Zuidhorn 170 11.000,00 2.380,00 13.380,00 Zundert 95 11.000,00 1.330,00 12.330,00 Zutphen 985 11.000,00 13.790,00 24.790,00 Zwartwaterland* 110 11.000,00 1.540,00 12.540,00 Zwijndrecht 645 11.000,00 9.030,00 20.030,00 Zwolle 2230 11.000,00 31.220,00 42.220,00