PERSBERICHT
Gartner: Siebel Systems leader in Europese markt
voor customer service & support-oplossingen
SAN MATEO, Calif. 17 december 2002 Siebel Systems is als enige aanbieder opgenomen in het zogeheten Leader Quadrant in het door Gartner uitgevoerde onderzoek EMEA Customer Service and Support (CSS) Magic Quadrant for Q4 2002 1.
Het rapport, dat is gepubliceerd door het toonaangevende onderzoeks- en adviesbureau Gartner Group, omvat een evaluatie van vijftien aanbieders van customer service & support-oplossingen in de EMEA-markt (Europa, Afrika en Midden-Oosten). Basis voor deze beoordeling is de compleetheid van de producten van de aan het onderzoek deelnemende bedrijven en het vermogen van de aanbieders om daadwerkelijk resultaten voor hun klanten te realiseren. In het onderzoek worden ook zogenaamde leaders aangewezen. Dit zijn aanbieders die momenteel goed presteren, een duidelijke visie hebben over de richting waarin de markt zich beweegt en bovendien actief bezig zijn met het opbouwen van kennis en expertise zodat zij hun leidende positie kunnen handhaven. De criteria die Gartner hanteert bij het identificeren van een leader zijn:
- Bezit minstens veertig referenties in de EMEA-markt zowel in het MKB als bij grote bedrijven die de voor een leader vereiste functionaliteit van de customer service & support (CSS) applicatie kunnen demonstreren. De functionaliteit van de toepassing is gedefinieerd als: geavanceerde customer service-functionaliteit voor call centers, een aanwezigheid in alle zeven functionele deelgebieden die binnen het CSS-domein vallen, een sterke positie in tenminste vier van deze deelterreinen, waaronder in ieder geval e-service, analytics en field service.
- Genereert per jaar in de EMEA-markt tenminste vijftig miljoen dollar aan omzet met CRM-toepassingen.
- Beschikt over tenminste honderdvijftig goed opgeleide professional service-medewerkers die ondersteuning bieden voor service-toepassingen. Deze medewerkers mogen in dienst zijn van de aanbieder zelf of bij partners werkzaam zijn. Daarnaast dient een leader zowel op het gebied van CRM als CSS visie en strategisch inzicht ten toon te spreiden en bovendien rond change management over bewezen kennis en expertise te beschikken.
- Kent verticale oplossingen met specifieke functionaliteit, datamodellen, workflow en best practices, business processen en biedt bovendien mogelijkheden voor integratie met branchespecifieke informatiesystemen in tenminste zeven sectoren van het bedrijfsleven.
- Beschikt een over de gehele EMEA-markt omvattende organisatie voor distributie en ondersteuning met eigen vestigingen in tenminste vijf EMEA-regio s. Is daarnaast in staat om implementaties die meerdere landen omvatten te ondersteunen en biedt mogelijkheden om binnen internationale projecten gelokaliseerde implementaties te verzorgen.
- Beweegt zich in de richting van een op webtechnologie gebaseerde architectuur, met andere woorden: een technologieplatform op basis waarvan de applicatie kan worden uitgebreid of geïntegreerd met andere bedrijfstoepassingen, legacy-systemen of andere informatiesystemen, waaronder telefonietoepassingen.
De positionering van Siebel Systems in het leader quadrant is een bevestiging van ons vermogen om grootschalige, branchespecifieke implementaties op het gebied van customer service & support te realiseren voor de honderden klanten die wij in de EMEA-markt kennen , zegt Neil Morgan, vice president for European Marketing bij Siebel Systems.
Door gebruik te maken van Siebel Call Center heeft BT Retail gedurende een piekmaand een groei van twaalf procent kunnen realiseren ten aanzien van de tevredenheid van onze klanten. Daarnaast hebben we een groei in de omzet per klant geboekt van twintig procent ten opzichte van andere delen van ons contact center waar Siebel eBusiness Applications nog niet worden toegepast , zegt Pierre Danon, CEO van BT Retail. Bovendien heeft Siebel Call Center een hoofdrol gespeeld bij het realiseren van een indrukwekkende 34 procent groei van de tevredenheid die onze adviseurs kennen.
Toonaangevende Europese organisaties in tal van branches hebben Siebel Systems gekozen als hun standaard voor customer service & support. Voorbeelden zijn Bayer AG, British Telecommunications, DGZ DekaBank, Leeds City Council, Marks & Spencer en Telecom Italia Mobile.
1) EMEA CSS Magic Quadrant 4Q02, door A. Bona en J. Davis, december 2002.
The Magic Quadrant is copyrighted December 2002 by Gartner, Inc. and is reused with permission. Gartner s permission to print or reference its Magic Quadrant should not be deemed to be an endorsement of any company or product depicted in the quadrant. The Magic Quadrant is Gartner s opinion and is an analytical representation of a marketplace at and for a specific time period. It measures vendors against Gartner-defined criteria for a marketplace. The positioning of vendors within a Magic Quadrant is based on the complex interplay of many factors. Gartner does not advise enterprises to select only those firms in the Leaders segment. In some situations, firms in the Visionary, Challenger, or Niche Player segments may be the right match for an enterprise's requirements. Well-informed vendor selection decisions should rely on more than a Magic Quadrant. Gartner research is intended to be one of many information sources including other published information and direct analyst interaction. Gartner expressly disclaims all warranties, express or implied of fitness of this research for a particular purpose.
Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van eBusiness-applicatiesoftware. Siebel Systems biedt een geïntegreerde reeks van eBusiness-applicaties die verkoop, marketing en customer service mogelijk maakt via alle kanalen, zoals het web, call centers, directe verkoop, en indirecte afzetkanalen (zoals winkels en dealernetwerken). Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan 32 landen. Meer informatie is te vinden op www.siebelsystems.nl.
Meer informatie
Sandra Wasseur
Marketing Director Northern-Europe
Siebel Systems
Telefoon: 020-5401000
Siebel is een merknaam van Siebel Systems Inc. en is geregistreerd in een aantal landen. Alle andere genoemde product- en bedrijfsnamen zijn het eigendom van hun geregistreerde eigenaren en worden uitsluitend voor identificatiedoeleinden genoemd. Met uitzondering van de hier genoemde historische informatie, bevat dit persbericht op de toekomst gerichte uitspraken die risico s en onzekerheden met zich meebrengen. Het succes van de overeenkomsten en producten die hier beschreven zijn, evenals de toekomstige operationele resultaten van Siebel Systems Inc. kunnen afwijken van de resultaten die in de toekomstgerichte uitspraken zijn besproken of voorspeld als gevolg van een reeks van factoren waaronder maar zich niet beperkend tot risico s die gerelateerd zijn aan nieuwe versies en nieuwe producten, de beschikbaarheid van producten en diensten van Siebel Systems, de implementatie van producten en diensten, het bestaan van fouten of defecten in producten, snelle technologische veranderingen, afhankelijkheid van Internet, een significante toename van huidige en verwachte nieuwe concurrentie en de noodzaak om de distributie van producten en diensten uit te breiden. Meer informatie over mogelijke factoren die de financiële resultaten van Siebel Systems Inc. kunnen beïnvloeden, zijn opgenomen in het jaarverslag van Siebel Systems (Form 10-K), kwartaalrapportages (Form 10-Q) en andere gedeponeerde informatie bij de Securities and Exchange Commission die beschikbaar zijn op www.sec.gov. Siebel Systems neemt niet de verplichting op zich de informatie in dit persbericht te actualiseren.