Gemeente Asten


17/12/2002
Nieuwe organisatiestructuur gemeente Asten

Vanaf 1 januari a.s.
GEMEENTELIJKE ORGANISATIE GEWIJZIGD

Als gemeentelijke organisatie hebben wij te maken met een veranderende omgeving. Hogere kwaliteitseisen, een nog betere serviceverlening, meer transparantie etc. vergen een juiste inzet en verdeling van de beschikbare mensen en middelen. Om aan het hoge verwachtingspatroon van onze relaties en klanten te kunnen blijven voldoen, zal de interne organisatie van de gemeente Asten vanaf 1 januari a.s. wijzigen.

Doel van de verandering is te komen tot een efficiëntere bedrijfsvoering en een betere dienstverlening. Door de reorganisatie komen extra uren vrij om ingezet te worden op die plaatsen waar versterking nodig is. Denk hierbij aan handhaving, (financiële) control, kwaliteitssystemen, communicatie, beleidsondersteuning etc. Bijkomend voordeel is een plattere organisatie met alle voordelen van dien zoals kortere lijntjes en minder vergaderingen. Dit alles moet zich vertalen in een nieuwe slagvaardige organisatie die efficiënter transparanter, productiegerichter en nog servicegerichter gaat werken. Aan ons nu de taak dit waar te maken!

Directie
Hieronder treft u het nieuwe organigram van de gemeente Asten aan. Het vroegere Management Team is vervangen door een driehoofdige directie met de volgende leden:

Dhr. drs. B. van den Boorn (gemeentesecretaris en verantwoordelijk voor juridische en financiële control, bestuurszaken inkoop en het informatie en automatiseringsbeleid)
Dhr T. Sprangers (taken: loco secretaris en loco griffier, verantwoordelijk voor aansturing afdelingshoofden) Dhr. ir Ch. Verborg (Griffier a.i., verantwoordelijk voor Communicatie en HRM beleid)

Het aantal afdelingen is gereduceerd van 9 naar 6. De namen van de afdelingen en afdelingshoofden zijn:

Openbare Werken dhr. Ing. T. Waals,
Inwonerszaken dhr.Mr. M. Wijngaard
Middelen mevr .J. Snelders
Bouwen, wonen en milieu dhr. Th. Koolen
Sporthal De Schop dhr. W. Crooijmans
Brandweer Dhr. Drs. I. Kamps

Nieuw is het BMO (Bureau Management Ondersteuning), een stafafdeling die bestaat uit de beleidsmedewerkers P & O (mevr. H. Derksen en dhr. F. Lammers), communicatie (dhr. Drs. P. Greijn), juridische control (mevr. Mr. Y. Leeuwenberg), concern control dhr. H. Meulendijks, bestuursondersteuning (mevr. Mr. M. van Erp), inkooppfunctionaris (dhr. E Starmans), I & A. coördinator (dhr. C. Retera)