Ingezonden persbericht

Migratie MyWeb-klanten naar Wanadoo zeer succesvol

Binnen vijf maanden 105.000 nieuwe Wanadoo-abonnees

Amsterdam, 17 december 2002 - De migratie van actieve MyWeb-klanten, ingezet vanaf het moment dat Wanadoo in juni 2002 MyWeb overnam, is zeer succesvol verlopen. De vrijwillige keuze om voortaan gebruik te maken van de internetdiensten van Wanadoo, is door 105.000 voormalige MyWeb-abonnees gemaakt. Dit is een migratiepercentage van ruim 95 procent. Wanadoo is inmiddels de derde internetprovider van Nederland en staat met deze overname op het punt de één na grootste te worden.

Op Europees niveau is Wanadoo met acht miljoen actieve abonnees de tweede ISP. Uit de financiële resultaten blijkt dat Wanadoo één van de snelst groeiende ISP's is. Het bedrijf vergrootte zijn marktaandeel onder meer door overnames van MyWeb in Nederland, Freeserve in Groot-Brittannië en Eresmas in Spanje.

Uit een onderzoek van onderzoeksbureau Interview-NSS onder voormalige MyWeb-abonnees blijkt, dat men zeer tevreden is over de internetdiensten van Wanadoo. 66 procent van de nieuwe abonnees vond bovendien de uitleg van het migratieproces zeer duidelijk. Ook gaf 66 procent aan tevreden te zijn over de tijd die de migratie in beslag nam. 80 procent van de nieuwe abonnees slaagde in één keer voor de migratie. De overige 20 procent gaf aan dat de tweede poging wel succesvol was, of werd daarbij geholpen door de Wanadoo-helpdesk.

Paul Lempers, projectleider van Wanadoo: "Wanadoo heeft er alles aan gedaan om de migratie zo aantrekkelijk en eenvoudig mogelijk te maken. Onze klantvriendelijke benadering en het feit dat het zeer eenvoudig was online te migreren, werden door de nieuwe abonnees zeer gewaardeerd. Ook over de service en kwaliteit van de aangeboden diensten zijn de nieuwe abonnees tevreden. Dit heeft zich vertaald in een ongekend hoog migratiepercentage van ruim 95 procent."

# # #

Over Wanadoo Nederland
Wanadoo Nederland BV is een dochteronderneming van Wanadoo SA, één van de grootste Europese internetbedrijven en de internetmediadochter van France Telecom. In Nederland biedt Wanadoo internetdiensten aan onder twee merken: Wanadoo en EuroNet Internet.

Wanadoo biedt een volledig pakket van internetabonnementen, waaronder breedband (ADSL en Cable) en inbelabonnementen (Free, Budget Plus en Smartpack). Daarnaast levert de portal www.wanadoo.nl, één van de best bezochte websites van Nederland, een breed aanbod van diensten en informatie. Deze zijn verdeeld over thematische kanalen, zoals Nieuws, Filmfocus, Reizen, Carrière en Winkelen.

EuroNet Internet verzorgt sinds 1994 internetproducten en -diensten voor de zakelijke markt, waaronder breedband (Pro ADSL en Business ADSL), flat fee-abonnementen (Anytime), inbelabonnementen, domeinnamen en web-hosting. EuroNet Internet richt zich specifiek op de behoeften van professionele thuisgebruikers en zakelijke gebruikers in het midden- en kleinbedrijf.

Internationaal is Wanadoo SA met acht miljoen actieve abonnees de tweede internet provider van Europa.

Voor meer informatie over Wanadoo:
Wanadoo Nederland BV: Dianne Potters, Corporate PR Manager, telefoon: (020) 535 51 51, mobiel: 06-28 90 81 08, e-mail: dianne.potters@nl.wanadoo.com, website: www.wanadoo.nl