Ingezonden persbericht

Reïntegratiebureau Terzet: als eerste het Borea Keurmerk

LEUSDEN, 20021213 -- Binnen de sector 'letselschade' verwerft Terzet als eerste het nieuwe Borea kwaliteitskeurmerk. Minister De Geus van Sociale Zaken reikt dit op maandag 16 december a.s. uit. Ook op het onderdeel 'tevredenheidsmetingen' eindigde Terzet zeer hoog. Terzet weet te midden van grote collega's opmerkelijke resultaten te realiseren bij reïntegratieopdrachten voor moeilijk tot zeer moeilijk plaatsbare cliënten. Terzet is reeds in het bezit van ISO-9001 voor kwaliteitsborging, dat het bedrijf eveneens als eerste in de branche wist te behalen.

Kwaliteitskeurmerk op basis van 13 kwaliteitsindicatoren

De Branche Organisatie Reïntegratiebedrijven kent het keurmerk toe op basis van een dertiental kwaliteitsindicatoren. Het keurmerk heeft als doel een erkende kwaliteitsstandaard voor reïntegratiebedrijven neer te zetten. Noodzakelijk doordat de markt privatiseert en de politiek gebaat is bij transparantie en kwaliteit. Met name de hoge kwaliteitsstandaard moet zorgen voor minder instroom in de WAO.

Het certificaat plus een zeer hoge score in het tevredenheids onderzoek

Een onderdeel van het keurmerk is een tevredenheidsonderzoek. Dit is uitgevoerd door een onafhankelijk instituut. Het onderzoek is gehouden onder de werkgevers waar letselschadecliënten zijn geplaatst, onder de cliënten zelf en bij de opdrachtgevers. Het onderzoek zal jaarlijks worden herhaald.
Ook in dit onderzoek kwam Terzet als een van de beste bedrijven naar voren, met name op punten als prijs-kwaliteitverhouding, deskundigheid, inzet, het nakomen van afspraken en bereikt resultaat.

Kwaliteitsbeleid betaalt zich terug

Kwaliteit is van zeer grote invloed op de reïntegratie van arbeidsgehandicapten, bijvoorbeeld mensen met een whiplash. Terzet richt zich vooral op de 30% moeilijk plaatsbare cliënten. Juist bij deze mensen weet Terzet opvallend goede resultaten te realiseren. Veel reïntegratiebureaus laten moeilijk plaatsbare personen links liggen, terwijl goede tot zeer goede resultaten mogelijk zijn. Mensen met een arbeidshandicap zijn zeker niet kansloos, je moet ze kansen en mogelijkheden bieden en goed begeleiden. Kwaliteitsbeleid bij reïntegratie leidt tot grote besparingen op de WAO.

Visie

In de visie van Terzet is kwaliteitsborging een primaire functie voor reïntegratietrajecten. Het voortdurend verbeteren van de kwaliteit op alle aspecten van het traject leidt tot minder instroom van WAO'ers, derhalve tot grote besparingen.

"Alleen dankzij een zeer hoog kwaliteitsbeleid kunnen uitkeringsgerechtigden met een grote afstand tot de arbeidsmarkt weer een actieve plek veroveren in het arbeidsproces. Hieraan zijn grote sociale voordelen verbonden, zoals gelukkigere mensen en een aanzienlijke besparing op de WAO-uitkering."

Organisator: Stichting Borea Keurmerk
Tijd: maandag 16 december 2002 om 16.00 uur
Plaats: Hotel Groot Kievitsdal, Hilversumsestraatweg 19, Baarn

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met mevrouw Hilde Artoos van Terzet of Borea.

Terzet
Mevrouw Hilde Artoos
Postbus 313
3830 AJ Leusden
Tel. 033 4 320 230
www.terzet.nl

Stichting Borea Keurmerk
Postbus 90154
5000 LG Tilburg
Tel. 013-594 44 54