TERZET
Reïntegratiebureau Terzet: eerste met keurmerk letselschade
Binnen de sector 'letselschade' verwerft Terzet als eerst het nieuwe
Borea kwaliteitskeurmerk. Minister De Geus van Sociale Zaken reikt dit
op maandag 16 december a.s. uit. Ook op het onderdeel
'tevredenheidsmetingen' eindigde Terzet zeer hoog. Terzet weet te
midden van grote collega's opmerkelijke resultaten te realiseren bij
reïntegratieopdrachten voor moeilijk tot zeer moeilijk plaatsbare
cliënten. Terzet is reeds in het bezit van ISO-9001 voor
kwaliteitsborging, dat het bedrijf eveneens als eerste in de branche
wist te behalen.
Kwaliteitskeurmerk op basis van 13 kwaliteitsindicatoren
De Branche Organisatie Reïntegratiebedrijven kent het keurmerk toe op basis van een dertiental kwaliteitsindicatoren. Het keurmerk heeft als doel een erkende kwaliteitsstandaard voor reïntegratiebedrijven neer te zetten. Noodzakelijk doordat de markt privatiseert en de politiek gebaat is bij transparantie en kwaliteit. Met name de hoge kwaliteitsstandaard moet zorgen voor minder instroom in de WAO.
Het certificaat plus een zeer hoge score in het tevredenheids
onderzoek
Een onderdeel van het keurmerk is een tevredenheidsonderzoek. Dit is
uitgevoerd door een onafhankelijk instituut. Het onderzoek is gehouden
onder de werkgevers waar letselschadecliënten zijn geplaatst, onder de
cliënten zelf en bij de opdrachtgevers. Het onderzoek zal jaarlijks
worden herhaald.
Ook in dit onderzoek kwam Terzet als een van de beste bedrijven naar
voren, met name op punten als prijs-kwaliteitverhouding,
deskundigheid, inzet, het nakomen van afspraken en bereikt
resultaat.
Kwaliteitsbeleid betaalt zich terug
Kwaliteit is van zeer grote invloed op de reïntegratie van
arbeidsgehandicapten, bijvoorbeeld mensen met een whiplash. Terzet
richt zich vooral op de 30% moeilijk plaatsbare cliënten. Juist bij
deze mensen weet Terzet opvallend goede resultaten te realiseren. Veel
reïntegratiebureaus laten moeilijk plaatsbare persoenen links liggen,
terwijl goede tot zeer goede resultaten mogelijk zijn. Mensen met een
arbeidshandicap zijn zeker niet kansloos, je moet ze kansen en
mogelijkheden bieden en goed begeleiden.
Kwaliteitsbeleid bij reïntegratie leidt tot grote besparingen op de
WAO.
Visie
In de visie van Terzet is kwaliteitsborging een primaire functie voor
reïntegratietrajecten. Het voortdurend verbeteren van de kwaliteit op
alle aspecten van het traject leidt tot minder instroom van WAO'ers,
derhalve tot grote besparingen.
'Alleen dankzij een zeer hoog kwaliteitsbeleid kunnen
uitkeringsgerechtigden met een grote afstand tot de arbeidsmarkt weer
een actieve plek veroveren in het arbeidsproces. Hieraan zijn grote
sociale voordelen verbonden, zoals gelukkigere mensen en een
aanzienlijke besparing op de WAO-uitkering.'
Organisator: Stichting Borea Keurmerk
Tijd: maandag 16 december 2002 om 16.00 uur
Plaats: Hotel Groot Kievitsdal, Hilversumsestraatweg 19, Baarn
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met mevrouw Hilde Artoos
van Terzet of Borea.
Terzet
Mevrouw Hilde Artoos
Postbus 313
3830 AJ Leusden
Tel. 033 4 320 230
www.terzet.nl
Stichting Borea Keurmerk
Postbus 90154
5000 LG Tilburg
Tel. 013-594 44 54
Noot voor redacties: