Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

BIT-Trofee staat klaar voor beste West-Brabantse Internetsite Inschrijving vanaf 16 december

Breda, 12 december 2002 - Het Communicatie Netwerk Baronie (CNB) organiseert voor de derde keer de BIT-Trofee, de Brabantse Internet Trofee. Tijdens een bijeenkomst van Digikring wordt op maandag 16 december in de Carnac het officiële startschot gegeven voor inschrijving. De prijsuitreiking is op 10 maart in Mezz.

De BIT Trofee is een onderscheiding voor de in de ogen van de jury meest succesvolle en innovatieve toepassing van een internetsite. De deelname is gratis en staat open voor alle bedrijven die in West-Brabant staan geregistreerd bij de Kamer van Koophandel. Van 16 december 2002 tot 1 februari 2003 kan worden ingeschreven via www.cnbnetwerk.nl.

In 2000 organiseerde het CNB voor de eerste keer deze wedstrijd. En met succes. Ruim 40 bedrijven zagen in hun website een potentiële winnaar en dongen mee naar de Trofee. BN/De Stem kwam toen als meest innovatieve website uit de bus met een interactieve site om krantenbezorgers te werven. Vorig jaar won de site 'De lekkerste spek' van de FAAM de hoofdprijs. "Als communicatienetwerk vonden wij het belangrijk om meer aandacht te besteden aan een communicatiemiddel dat door steeds meer bedrijven, maar ook door consumenten wordt gebruikt. Met name de reden waarom een bedrijf voor een eigen website kiest en de manier waarop ze deze gebruikt, zijn interessante toetsingscriteria. Deelnemers aan de BIT Trofee vinden het interessant om hun site te laten toetsen door een onafhankelijke jury.", aldus Arnoud Versluis, voorzitter van het CNB. De toetsingscriteria lopen uiteen van interactiviteit, navigatiestructuur en inhoud tot actualiteit, vormgeving en klantgerichtheid. De motivatie die op het inschrijfformulier moet worden aangegeven, wordt ook meegenomen in de beoordeling.

Online jurering
De jurering is dit jaar anders aangepakt. De leden van het CNB worden net als vorig jaar nauw betrokken. Nieuw is dat het nu mogelijk is online te jureren. Hierdoor kunnen meer sites sneller worden beoordeeld. De beoordelende leden krijgen
5 willekeurige websites te zien. De database is zo gebouwd dat een site nooit twee keer kan worden beoordeeld. De criteria zijn:
* gebruiksvriendelijkheid

* effectiviteit

* vormgeving

* techniek

* het verrassingseffect voor de bezoeker.

Uiteindelijk komen tien genomineerde websites naar voren die vervolgens door een vakkundige jury worden beoordeeld. Deze vakjury bestaat uit. Daarnaast wordt specifiek beoordeeld op basis van de eigen doelstellingen.

De tien sites met de hoogste score worden beoordeeld door een vakjury. De leden van de vakjury zijn:

- Gerard Gielen, directeur Satellite Marketing
- Raymond Marchand, internetondernemer en voormalig voorzitter Digikring West-Brabant

- Rob Pietjouw, e-manager Nationale Nederlanden
- Gerard Prins, e-manager Unilever en e-manager van 2002
- Robert van Vliet, hoofdredacteur InControl, vakblad voor ICT en overheid
- Herman van Olphen, directeur van Smidswater, ontwerpbureau bNO.
Inschrijving kan dus vanaf 16 december 2002 tot 1 februari 2003 via www.cnbnetwerk.nl. Alleen de websites van bedrijven die een volledig ingevuld formulier insturen met een goede motivatie komen in aanmerking voor jurering.

Over het CNB
Het Communicatie Netwerk Baronie (CNB) is in 1992 opgericht om mensen die werkzaam zijn in het vakgebied van communicatie en marketing bijeen te brengen. Onder de leden bevinden zich communicatiespecialisten, vormgevers, marketingmanagers, DM-specialisten, fotografen, adviseurs, etc. Het doel van het CNB is om mensen in de gelegenheid te stellen netwerken op te bouwen, ervaringen uit te wisselen en kennis en inzicht te verwerven. Daarom organiseert ze regelmatig bijeenkomsten waar specialisten uit het vakgebied nieuwe ontwikkelingen schetsen, maar het CNB biedt ook volop gelegenheid voor persoonlijke contacten. Kenmerkend voor het netwerk is de combinatie van inspanning en ontspanning, educatie en entertainment.

////

Noot voor de redactie,