Persberichten
13-12-2002
Breda kiest mobiele billboards voor stadspromotie
De komende weken brengt de gemeente Breda diverse (toekomst-)plannen voor de stad letterlijk bij alle Bredanaars op straat. Van maandag 16 tot en met dinsdag 24 december rijdt een reclamewagen voorzien van 5 verschillende Bredase boodschappen door alle wijken en buurten. Deze éénmalige promotieactie toont de plannen voor de Westflank ('de haven keert terug in de stad'), de nieuwe plannen voor de stationsomgeving (onderdeel van het Masterplan Spoorzone) in combinatie met voor de feestdagen actuele thema's parkeren in de binnenstad en vuurwerk. De bekende campagne 'Stad met Karakter' completeert het geheel.
Op initiatief van de diensten RME (Ruimtelijke ontwikkeling, Milieu en
Economische zaken), Stadsbeheer en Concern Communicatie worden
inwoners en bezoekers van Breda via de rondrijdende megaposters
uitgenodigd om over deze onderwerpen verder te lezen op de website van
de gemeente Breda: www.breda.nl
Een extra aandachttrekker is de sfeervolle Kerstmuziek die de
reclameboodschappen van Breda vergezelt. Juist vanwege deze periode in
het jaar koos de gemeente voor de thema's parkeren en vuurwerk. De
royale Chasséparking is bij uitstek geschikt om tijdens de extra
kerstkoopavonden en andere festiviteiten te gebruiken, dus deze komt
nadrukkelijk in beeld. Wie dit jaar vuurwerk afsteekt wordt op een
verrassende manier vriendelijk verzocht om daags erna even de resten
daarvan op te ruimen. Kortom: hedendaagse voorzieningen, samenwerking
en toekomstplannen benadrukken de laatste weken van het jaar het
Bredase karakter.
De gemeente Breda ziet deze actie als een vriendelijke groet aan
Bredanaars vanuit de verschillende projecten en is benieuwd naar de
effecten van het 'medium' op het bezoekersaantal van de website.
Het is niet de bedoeling om de billboardwagen een vaste plaats in het
Bredase verkeers/straatbeeld te geven. Al zijn er -afhankelijk van het
succes van deze eerste keer- onderwerpen en momenten denkbaar dat
opnieuw van het middel gebruik wordt gemaakt.
Breda, 13 december 2002