Een digitale kerstkaart fysiek op de deurmat
12 december 2002
Nieuwe manier van kerstkaarten versturen voorziet in behoefte
Het versturen van echte kerstkaarten via internet voorziet in de
behoefte van de consument. Dit blijkt uit de eerste cijfers van de
kerstkaartenservice van TPG Post. Consumenten kunnen via de
internetsite van TPG Post hun persoonlijk gemaakte kerstkaarten fysiek
laten bezorgen.
Uit marktonderzoek blijkt dat de consument een 'echte' kerstkaart meer
waardeert dan andere vormen van communicatie. TPG Post heeft een
service ontwikkeld die het gemak van een e-card combineert met het
persoonlijke effect van een 'fysieke' kaart met deze online
kerstkaartenservice.
Voorkeur voor eigen foto.
Na de introductie op 26 november had de site al in de eerste twee
dagen ruim 14.000 bezoekers. 80% van de consumenten kiest voor het
afbeelden van een eigen foto. Met name kinderen en huisdieren worden
hierop afgebeeld. Deze kunnen vervolgens thuis geschreven worden of
meteen via de site verzonden worden aan familie of vrienden. De
adressen kunnen handmatig worden ingegeven of vanuit een eigen bestand
van de gebruiker worden geïmporteerd.
Koninklijke TPG Post is onderdeel van TPG dat wereldwijd, onder de
twee merknamen TNT en Koninklijke TPG Post, een breed scala aan post,
express en logistieke diensten verleent. TPG heeft ruim 143.000
werknemers in 60 landen en is actief in meer dan 200 landen. De totale
omzet van TPG bedroeg in 2001 11,2 miljard. De omzet is gedurende de
eerste negen maanden van 2002 met 4,8% gestegen. TPG N.V. is aan de
beurzen van Amsterdam, New York, Londen en Frankfurt genoteerd.
Of kijk op