---
Software helpt bedrijven klantentrouw te versterken en indirecte verkoop te verhogen

---
eCRM-leverancier KANA ziet rendement verkoop via resellers stijgen bij bedrijven als TaylorMade-adidas Golf and H-P Hoofddorp, 10/12/2002

Het gebruik van gespecialiseerde CRM (customer relationship management)
-software zorgt ervoor dat bedrijven die via indirecte kanalen producten verkopen, aanzienlijk beter hun einddoelgroepen bereiken. KANA (NASDAQ: KANA), leverancier van klantgericht eCRM-oplossingen, nam de proef op de som bij zijn klanten, waaronder producent van golfartikelen TaylorMade-adidas Golf en computergigant Hewlett-Packard. Zij behalen een substantieel hoger rendement door eindklanten met specifieke marketinginitiatieven te benaderen en de verkregen respons naar doorverkopers door te sluizen, die op hun beurt de verkoop kunnen afronden.

Bedrijven als TaylorMade en H-P moeten voor een een grote merkbekendheid zorgen om de indirecte verkoop via partners te verhogen/stimuleren. Ze hebben dan ook behoefte aan een gespecialiseerde software, een CRM-oplossing waarmee ze klanten rechtstreeks kunnen contacteren en ze met de meest geschikte distributeur in contact kunnen brengen. Beide bedrijven kiezen resoluut voor het internet als belangrijkste communicatiekanaal met klanten.

TaylorMade, een bekende producent van golfartikelen, -ballen, -kleding en
-schoeisel, implementeerde de eCRM-software van KANA om het communicatieproces met de klant beter te controleren, klantentevredenheid te verbeteren, de verkoop te stimuleren en productiviteit te verhogen. In de eerste plaats gebruikt het bedrijf 'KANA Marketing'-software om klantengegevens te bundelen en te gebruiken. Sinds kort begon TaylorMade ook de functionaliteit van zijn software-implementatie te testen door proactief zijn klanten te benaderen met korte berichten met informatie over nieuwe beschikbare producten, speciale aanbiedingen en TaylorMade-verkooppunten. TaylorMade verwacht hogere verkoopcijfers dankzij de ondersteuning van KANA-software.

Ook H-P gebruikt KANA Marketing-software in verschillende regio's. H-P's marketingcampagnes, die beheerd worden via KANA Marketing, hebben hun effectiviteit duidelijk aangetoond, ook bij het doorsturen en opvolgen van leads naar partners en H-P's eigen verkooporganisatie. Zo heeft H-P een hechte relatie tot stand gebracht tussen zijn klanten en zijn verkoop- en marketingorganisatie, waardoor het bedrijf zijn bedrijfsprestaties zag toenemen en de gehele klantenervaring aanzienlijk zag verbeteren.

"Het succes van bedrijven als H-P en Taylormade bewijst dat CRM-software de klantentrouw aan een merk bevordert en het mogelijk maakt om niet alleen informatie over klanten te verzamelen, maar ze ook aan te wenden om de verkoop te bevorderen, " zegt Bud Michael, executive vice president of products and marketing bij KANA."

---
END

---
Over KANA
KANA (NASDAQ: KANA) levert vooruitstrevende
eCRM-oplossingen aan de grootste bedrijven ter wereld waardoor die laatste hun klanten en partners beter kunnen bedienen en begrijpen. De oplossingen drukken bovendien de kosten in contactcenters en marketingafdelingen en verhogen het resultaat. Dankzij een compleet aanbod van customer relationship management-oplossingen - een combinatie van KANA's eCRM Architecture en
bedrijfstoepassingen - is KANA vandaag de snelst groeiende eCRM-leverancier ter wereld. Dankzij het aanbod kunnen gebruikers hun relatie met partners en klanten verbeteren aangezien de interactie onafhankelijk is van plaats, tijd en wijze - via alle kanalen, inclusief het internet, e-mail of telefoon. Een greep uit KANA's belangrijkste klanten: ADP, Chase, E-Trade, GAP, GM, HP, Kodak, Sony Europe, TechTeam Europe, United Airlines, Verizon, en Williams Sonoma. KANA is aanwezig in 22 landen wereldwijd en kan rekenen op een wereldwijd netwerk van tientallen partners. Voor meer informatie, surf naar www.kana.com Voor journalisten
Kris Bogaerts, KANA, tel: +31 (0)23 549 90 17, e-mail: kbogaerts@kana.com
Claudia Mairböck, NewsEngine PR, tel: : +31 (0)20 567 2170, e-mail: claudia.mairbock@newsenginepr.com Ref.:KANA0096-101E52