Gemeente Zwijndrecht

Verordening op de vertrouwenscommissie

Burgemeester en wethouders delen mede, dat de raden van de gemeenten Heerjansdam en Zwijndrecht op 28 november 2002 hebben vastgesteld de Verordening op de vertrouwenscommissie voor de vervulling van de vacature burgemeester.

In deze verordening worden voorschriften gegeven over de samenstelling en het functioneren van de vertrouwenscommissie.

De verordening treedt in werking na verloop van zes weken na de dag van haar vaststelling en werkt terug tot en met 28 november 2002.

De verordening is opgenomen in het algemeen verkrijgbare Register van algemeen verbindende voorschriften en delegatie- en mandaatbesluiten op 5 december 2002, onder nummer 1.7.

Burgemeester en wethouders hebben op 28 november 2002 besloten, dat over de genoemde verordening een raadgevend correctief referendum kan worden gehouden.

De verordening en het genoemde besluit van burgemeester en wethouders liggen met ingang van heden voor een ieder kosteloos ter inzage in het:

Infocentrum van de gemeente Zwijndrecht, Burgemeester de Bruïnelaan 45, Zwijndrecht.
Dit Infocentrum is geopend van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur.

Gemeentehuis van de gemeente Heerjansdam, Dorpsstraat 33, Heerjansdam. Dit gemeentehuis is geopend van maandag t/m vrijdag vaan 8.30 tot 12.00 uur.

Een ieder kan op verzoek tegen betaling van de kosten een afschrift krijgen van de verordening en het besluit.

Binnen drie weken na de datum zoals vermeld op dit blad kan iedere kiesgerechtigde, die in de gemeente Zwijndrecht of Heerjansdam als zodanig
is geregistreerd, een verzoek tot het houden van een gemeentelijk referendum indienen.

Dit verzoek moet door de kiesgerechtigde in:

Zwijndrecht in persoon worden ingediend ter secretarie van deze gemeente, Afdeling Burgerzaken, Burgemeester de Bruïnelaan 45b, Zwijndrecht. Deze afdeling is geopend van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 13.00 uur en op afspraak.

Heerjansdam in persoon worden ingediend ter secretarie van deze gemeente, Afdeling Burgerzaken, Dorpsstraat 33, Heerjansdam. Deze afdeling is geopend van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 12.00 uur en op afspraak.

Voor het indienen van het verzoek dient gebruik te worden gemaakt van een formulier, dat door het gemeentebestuur ter beschikking wordt gesteld.

De verzoeker moet het verzoek ondertekenen ten overstaan van een daartoe door de burgemeester aangewezen ambtenaar van de Afdeling Burgerzaken en deze daarbij blijk geven van zijn identiteit.

Tegen het genoemde besluit van burgemeester en wethouders d.d. 28 november 2002 kan een belanghebbende binnen zes dagen na de dag van deze bekendmaking d.d. 5 december 2002 beroep instellen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag.

Zwijndrecht, 5 december 2002.