CENTRAL POINT EUROPE

Central Point Europe benoemd tot HP e-Business Partner

AMSTERDAM, 5 december 2002 - Na de status van Business Partner krijgt Central Point binnen korte tijd ook die van e-Business Partner. Om de extra e aan het Business Partnerschap te mogen toevoegen heeft Central Point moeten voldoen aan strenge richtlijnen betreffende de presentatie van HP producten, de navigatie, beveiliging en orderuitvoering van diens on-line services. Central Point dient er actief voor te zorgen dat de geboden informatie accuraat en up-to-date is, dat de on-line aankooptransacties veilig verlopen en dat hij in staat is de on-line klanten pre- en post-sales support te bieden. Hiervoor ontwikkelde Central Point de besloten omgeving www.centralpoint.nl/hp. Klanten die via www.hp.nl producten zoeken, kunnen via een rechtstreekse koppeling bij Central Point terechtkomen en direct de producten bestellen.
Central Point Europe investeerde eerder dit jaar al samen met Compaq Nederland in de Compaq Smart Selector, waarmee klanten online een Compaq systeem kunnen samen stellen. Met het samengaan van HP en Compaq in The New HP is het de verwachting dat het gehele productprogramma voor het einde van dit jaar online te configureren is.

Central Point Europe B.V.
Central Point Europe is een directe leverancier van computer producten aan het bedrijfsleven, universiteiten, overheid en individuele consumenten. Central Point Europe biedt een brede selectie van meer dan 30.000 merkartikelen en een voorraad van meer dan 200 miljoen euro. Het hart van het bedrijf is het unieke direct-to-consumer business model. Door het uitschakelen van kostbare stappen in het distributieproces, samen met een efficiënt betalingssysteem en verkoopproces biedt het bedrijf klanten meer waar voor hun geld dan dat zijn concurrenten doen.

HP e-Business Partner programma
Het HP E-business Partner Programma biedt partners met een strategische focus op het on-line aanbieden van producten en diensten de mogelijkheid zich te autoriseren als officieel HP E-business Partner. De doelstelling van het programma is om zowel zakelijke klanten als consumenten te voorzien van consistente en actuele informatie betreffende HP producten en diensten en hierdoor de verkoop en markt-aandeel te vergroten. Hierbij staat het concept Total Customer Experience (TCE) centraal; de eenvoud en het gemak voor klanten om HP producten en diensten te beoordelen en aan te schaffen via het medium internet.