CENTRAL POINT EUROPE
Central Point Europe benoemd tot HP e-Business Partner
AMSTERDAM, 5 december 2002 - Na de status van Business Partner krijgt
Central Point binnen korte tijd ook die van e-Business Partner.
Om de extra e aan het Business Partnerschap te mogen toevoegen heeft
Central Point moeten voldoen aan strenge richtlijnen betreffende de
presentatie van HP producten, de navigatie, beveiliging en
orderuitvoering van diens on-line services. Central Point dient er
actief voor te zorgen dat de geboden informatie accuraat en up-to-date
is, dat de on-line aankooptransacties veilig verlopen en dat hij in
staat is de on-line klanten pre- en post-sales support te bieden.
Hiervoor ontwikkelde Central Point de besloten omgeving
www.centralpoint.nl/hp. Klanten die via www.hp.nl producten zoeken,
kunnen via een rechtstreekse koppeling bij Central Point terechtkomen
en direct de producten bestellen.
Central Point Europe investeerde eerder dit jaar al samen met Compaq
Nederland in de Compaq Smart Selector, waarmee klanten online een
Compaq systeem kunnen samen stellen. Met het samengaan van HP en
Compaq in The New HP is het de verwachting dat het gehele
productprogramma voor het einde van dit jaar online te configureren
is.
Central Point Europe B.V.
Central Point Europe is een directe leverancier van computer producten
aan het bedrijfsleven, universiteiten, overheid en individuele
consumenten. Central Point Europe biedt een brede selectie van meer
dan 30.000 merkartikelen en een voorraad van meer dan 200 miljoen
euro. Het hart van het bedrijf is het unieke direct-to-consumer
business model. Door het uitschakelen van kostbare stappen in het
distributieproces, samen met een efficiënt betalingssysteem en
verkoopproces biedt het bedrijf klanten meer waar voor hun geld dan
dat zijn concurrenten doen.
HP e-Business Partner programma
Het HP E-business Partner Programma biedt partners met een
strategische focus op het on-line aanbieden van producten en diensten
de mogelijkheid zich te autoriseren als officieel HP E-business
Partner. De doelstelling van het programma is om zowel zakelijke
klanten als consumenten te voorzien van consistente en actuele
informatie betreffende HP producten en diensten en hierdoor de verkoop
en markt-aandeel te vergroten. Hierbij staat het concept Total
Customer Experience (TCE) centraal; de eenvoud en het gemak voor
klanten om HP producten en diensten te beoordelen en aan te schaffen
via het medium internet.