Persbericht
StepStone werkt samen met InfoJobs op de Spaanse markt
Leiden, 3 december 2002 - StepStone ASA en InfoJobs.net hebben hun krachten gebundeld om klanten en kandidaten toegang te bieden tot het meest uitgebreide Europese online wervingsnetwerk, dat 22 landen in heel Europa beslaat. InfoJobs is de grootste carrièresite in Spanje en beschikt momenteel over één miljoen kandidaten en 44.000 vacatures. InfoJobs biedt online wervingsdiensten aan vele grote Spaanse bedrijven en wervingsbureaus, zoals Telefónica, Accenture, Dell, T-Systems, Grupo Select en Randstad. InfoJobs staat bekend als de snelste, meest gebruiksvriendelijke en meest effectieve carrièresite in Spanje.
StepStone is Europa's leidende, onafhankelijke internet recruitment aanbieder die meer dan 13 markten in West-Europa bedient: Oostenrijk, België, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Italië, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Portugal, Zweden en Zwitserland. De websites van StepStone bieden meer dan 18.000 vacatures aan, bevatten meer dan 900.000 CV's van kandidaten en hebben meer dan 750.000 bezoeken per week.
InfoJobs sluit zich aan bij de reeds bestaande partners van StepStone in het StepStone Network, dat momenteel een actieve gemeenschap vertegenwoordigt van meer dan 2,5 miljoen kandidaten die 19 talen spreken verdeeld over 22 landen: Oostenrijk, België, Tsjechië, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Duitsland, Hongarije, Letland, Litouwen, Italië, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Polen, Portugal, Slowakije, Spanje, Zweden, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk. De kandidaten en recruiters in iedere markt worden lokaal volledig ondersteund op het gebied van taal, informatie en klantenservice. StepStone is van plan het aantal bediende markten in de komende maanden uit te breiden met aanvullende partners, waaronder de Verenigde Staten en Pacifisch Azië.
Ignacio González-Barros, CEO van InfoJobs.net, merkt op: "Spanje speelt een steeds belangrijkere rol in Europa. Dit wordt weerspiegeld in meer en meer bedrijven die een pan-Europese aanpak voor werving gaan toepassen, terwijl tegelijkertijd veel van onze kandidaten een baan buiten Spanje hebben en daar ook wonen. Dankzij onze overeenkomst met StepStone bevinden we ons in een betere positie om te voldoen aan deze groeiende behoeften op het gebied van werving."
Jeremy Langley, Business Development Director van StepStone, merkt op: "Met haar brede dekking in West-Europa is StepStone de enige aanbieder die kan voorzien in de behoeften van internationale recruiters. Dit samenwerkingsverband met InfoJobs in Spanje vertegenwoordigt een belangrijke stap bij het voltooien van de dekking die wordt geleverd door het StepStone Network."
Colin Tenwick, CEO van StepStone, voegt toe: "Online werving biedt door haar snelheid, efficiëntie en bereik aanzienlijk meer voordelen dan traditionele werving. Het gebruik van Internettechnologie, in combinatie met samenwerkingsverbanden zoals de nieuwe alliantie met InfoJobs, biedt ons de mogelijkheid om direct aan de behoeften van internationale recruiters en kandidaten te voldoen. Gezien de complexiteit en belemmeringen die de verschillende talen, geografie en cultuur kunnen creëren, is het verwezenlijken van een dergelijk bereik met traditionele wervingsmethoden praktisch onmogelijk."
Over InfoJobs.net
InfoJobs is de leidende carrièresite in Spanje. InfoJobs is opgericht door Grupo Intercom in 1998 en biedt haar diensten aan meer dan een miljoen kandidaten aan. Onderzoek van Nielsen Netrating toont aan dat InfoJobs.net een aandeel van 56,2% heeft met betrekking tot het zoeken van banen via een internetverbinding thuis, in vergelijking met een aandeel van slechts 9,7% van de als tweede geplaatste site. Iedere werkdag registreren meer dan 2.000 mensen hun CV op InfoJobs, dat nu meer dan 44.000 vacatures biedt. De site is het belangrijkste trefpunt geworden voor kandidaten en werkgevers in Spanje. Zie www.infojobs.net voor meer informatie.
Over StepStone ASA
StepStone werd in 1996 in Noorwegen opgericht met als doel tegemoet te komen aan de behoeften van werkgevers aan online wervingsoplossingen en is nu Europa's leidende onafhankelijke internet recruitment aanbieder. StepStone is momenteel succesvol actief in 13 Europese landen: Oostenrijk, België, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Italië, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Portugal, Zweden en Zwitserland. In combinatie met haar partners in het StepStone Network, beslaat StepStone 22 Europese markten en biedt het een unieke oplossing voor internationale recruiters. Bedrijven als Ikea, Deutsche Bank, TNT, KLM, CMG, Cargill en KPMG maken gebruik van de diensten van StepStone om zich in geheel Europa van gekwalificeerd personeel te voorzien. Zie www.stepstone.com en www.stepstone.nl voor meer informatie.
Noot aan de redactie (