Nieuwe strategie, nieuwe organisatiestructuur, nieuwe locatie Hoofdkantoor, nieuwe positionering; een nieuwe bank
3 december 2002
SNS Bank Zo kan het ook
De nieuwe SNS Bank presenteerde zich vanochtend in Amsterdam aan de
verzamelde pers. Rien Hinssen, voorzitter van de Hoofddirectie SNS
Bank, gaf een toelichting op de veranderingen die SNS Bank de
afgelopen twee jaren heeft doorgevoerd. Met een productgerichte
strategie wil SNS Bank haar toch al groeiende marktaandeel verder
vergroten. SNS Bank wil de beste in de markt zijn op het gebied van
Hypotheken, Sparen & Beleggen. De van oudsher regionaal actieve bank
slaat daarbij ook de vleugels uit naar het westen van het land waar
zij nog niet sterk is vertegenwoordigd.
In de toelichting gaf bestuurder Hinssen aan dat de organisatie is
gekanteld voor meer focus. Er zijn nu drie business-lines; voor
Particulieren, Zakelijke klanten en Private Banking klanten. De
historische regionale structuur, met veel lokale autonomie, is daarmee
losgelaten. Inmiddels zijn ook de back-offices en de afdelingen voor
marketing en productontwikkeling gecentraliseerd en is het
hoofdkantoor van Den Bosch naar Utrecht verhuisd. SNS Bank verwacht
dat deze wijzigingen leiden tot een grotere efficiency en
effectiviteit, die ook tot uitdrukking moet komen in verdere autonome
groei van het marktaandeel.
SNS Bank wil groei van het marktaandeel met name realiseren in de
Randstad. Nieuwe kantoren in onder andere Den Haag, Utrecht, Rotterdam
en intensivering van de samenwerking met het professioneel
intermediair, moeten mede bijdragen aan die groei.
Om deze groei te faciliteren wordt ook de positionering van community
bank verlaten.
Met een marktbewerkingsconcept geënt op retailformules, een nieuwe
visuele identiteit en nieuwe communicatieve uitingen wil SNS Bank haar
naamsbekendheid vergroten en het imago van een faciliterende bank
neerzetten. Een bank waar de klant waar voor zijn geld krijgt en
slimme oplossingen vindt. Hinssen verwees daarbij in de presentatie
naar productinnovaties als de hypotheek met Plafondrente, realtime
internetbankieren &
-beleggen en i-mode bankieren. Producten waarmee SNS Bank als eerste
op de markt kwam.
In de ontwikkeling van de nieuwe visuele identiteit heeft SNS Bank
sterk rekening gehouden met toegankelijkheid in de zin van
bruikbaarheid. De bank wil dat zoveel mogelijk mensen, en dus met
nadruk ook (visueel) gehandicapten, gebruik kunnen maken van haar
nieuwe producten en diensten.
SNS Bank zal zich vanaf 9 december aanstaande op onder andere tv en in
dagbladen presenteren met het motto: Wij willen bankieren kleur geven.
Het cursieve tekstdeel is de tekst van de advertentie die op 9
december aanstaande landelijk wordt gepubliceerd.
'Wij vinden dat bankieren anders kan en anders moet. Minder bankerig
en minder grijs.
Wij willen bankieren kleur geven. En we brengen dat in de praktijk met
slimme oplossingen die u volop financiële ruimte bieden. Want voor
mensen met ambities moet er een bank zijn die ze helpt waar te maken.
Wij zijn die bank. Met meer kleur in onze producten, meer kleur in
onze adviezen en met meer kleur in onze omgang met u.
U ziet het aan ons nieuwe logo, een caleidoscoop. De eindeloze variaties die je door een caleidoscoop ziet symboliseren de diversiteit aan mensen en hun verschillende ambities en behoeften. De kleurrijke facetten staan voor de oplossingen die wij u aanreiken; los of in samenhang met elkaar. En als u goed naar ons logo kijkt ontdekt u ook een kompas.Deze staat voor richtinggevend advies als u dat wilt.
Ons logo is een eerste stap op weg naar de bank die wij voor u willen
zijn: een heldere, zelfbewuste en sprankelende bank die haar
no-nonsense oorsprong koestert. Een bank die wil faciliteren omdat u
uw leven inricht zoals u dat zelf wilt...
Houd ons dus in de gaten want onze plannen gaan verder dan het
aantrekken van een nieuw jasje.
SNS Bank Zo kan het ook'
---
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Communicatie SNS Bank
Jan Willem Dreteler Mia
Schaafsma Elbrich de Boer
(030) 291 4750 (030) 291
4810 (030) 291 4760
janwillem.dreteler@sns.nl
mia.schaafsma@sns.nl elbrich.deboer@sns.nl