---
BMC Software voltooit acquisitie Remedy
---
Acquisitie verschaft klanten van Remedy en BMC Software ongeëvenaarde Enterprise Management Solutions Nieuwegein, 26/11/2002
BMC Software, toonaangevend in Enterprise Management, heeft de acquisitie van de Remedy-activa van Peregrine Systems, Inc. afgerond voor 355 miljoen USD en overname van bepaalde operationele verplichtingen van Remedy. BMC Software zal eventuele schulden die voortvloeien uit de door aandeelhouders aangespannen lopende rechtszaak tegen Peregrine Systems, of enige andere verplichtingen van Peregrine Systems die niet direct op activiteiten van Remedy betrekking hebben, niet overnemen. De financiering van 52 miljoen USD waar BMC Software Peregrine Systems van had voorzien, is nu beëindigd.
Remedy zal als een afzonderlijke organisatie binnen BMC Software opereren. Met Remedy krijgt BMC Software de beschikking over servicebeheeroplossingen die momenteel door meer dan 6000 klanten wereldwijd worden ingezet en meer dan 10 miljoen gebruikers hebben. Remedy's uitgebreide partner en alliantienetwerk betekent een aanzienlijke vergroting van BMC Software's en Remedy's bereik onder ondernemingen wereldwijd. Remedy's productlijn bestaat uit Action Request System® en een reeks van samengestelde applicaties, waaronder helpdesk, activabeheer en customer support.
"Remedy's geavanceerde servicebeheer en functionaliteit voor
probleemoplossing gecombineerd met BMC Software's oplossingen voor
performance- en beschikbaarheidsbeheer biedt klanten krachtige
geïntegreerde servicebeheeroplossingen," verklaart Bob Beauchamp, President
en CEO van BMC Software. "Remedy's producten betekenen een uitstekende
aanvulling op BMC's toonaangevende data- en systeembeheer oplossingen
waardoor de meest uitgebreide en geïntegreerde
bedrijfsservicebeheeroplossingen geleverd kunnen worden."
In het huidige groeiproces van IT-bedrijven erkennen branche-experts het belang van het combineren van probleemoplossing met bedrijfsmanagement. "IT-bedrijven moeten service en support verlenen vanuit een bedrijfsmanagementoogpunt, " zegt Kris Brittain, research Director bij Gartner, Inc. "Hiervoor is een combinatie van een stabiel servicedesksysteem, bewezen workflowtechnologie die naar andere functiegebieden doorgevoerd kan worden en volledige integratie met een robuust pakket aan enterprise managementoplossingen nodig." De aankoop van Remedy stelt BMC Software in staat om dergelijke oplossingen te leveren.
Action Request System (AR System®)
Remedy's vlaggenschip, Action Request System is een breed
servicebeheerplatform en flexibele ontwikkelomgeving om snel toepassingen
voor de automatisering en uitbreiding van bedrijfsprocessen te ontwerpen,
ontwikkelen en in te zetten.
Samengestelde toepassingen
Remedy's toonaangevende servicebeheerapplicaties omvatten best-practice
functionaliteit voor IT- servicebeheer, klantenservice- en
supportoplossingen (o.a. Remedy Helpdesk, Remedy Asset Management, Remedy
Change Management, Remedy Customer Support en Remedy Crisis Response) en
zijn ontwikkeld op Remedy's uitermate flexibele Action Request Systeem.
Voordelen van een dergelijk verenigd platform zijn o.a. out-of-the-box
interoperabiliteit en eenvoudige integratie.
Vooruitblik
De volgende verklaringen zijn gebaseerd op huidige prognoses en hebben
betrekking op de Remedy acquisitie. Deze verklaringen blikken vooruit en
uiteindelijke resultaten kunnen afwijken.
Zoals aangegeven in de initiële telefonische vergadering in September gaat
de onderneming er nog steeds van uit dat deze transactie binnen 12 maanden
aan de winst toegeschreven zal worden. BMC Software verwacht, een deel van
de kwartaalresultaten van Remedy meegerekend, nu in het derde kwartaal van
boekjaar 2003, uitgezonderd speciale items, tussen 0.07 USD en 0.10 USD
winst per aandeel. BMC Software verwacht nu in boekjaar 2003, uitgezonderd
speciale items, tussen de 0.032 en 0.39 USD winst per aandeel. Met
uitzondering van de effecten van benodigde afschrijvingen van overlopende
omzet uit onderhoud, zou deze transactie direct aan de winst toegevoegd
worden.
BMC Software verwacht dat de transactie ook op basis van de cashflow
positief zal zijn. Gezien de krachtige cashflow uit bedrijfsactiviteiten in
het lopende jaar en de positieve invloed die de acquisitie van Remedy op de
cashflow heeft, verwacht de onderneming nu een cashflow uit
bedrijfsactiviteiten van rond de 500 miljoen USD in boekjaar 2003. Dat is
50 miljoen USD meer dan de vorige schatting van 450 miljoen USD.
Meer informatie en toegang tot de conference call en financiële presentatie
gehouden op 22 november jl. is beschikbaar op de BMC Software website:
www.bmc.com/investors. Een opname van de conference call is gedurende één
week beschikbaar via telefoonnummer (+1) 719-457-0820 en toegangscode 262.
Een opname van de webcast zal eveneens via de website te bekijken zijn.
---
END
---
Over Remedy
Remedy ® is een bedrijf van BMC Software die 80 procent
van de Fortune 100 ondernemingen en 60 procent van de
Fortune Global 500 tot haar klantenbestand mag rekenen. De
onderneming richt zich op het automatiseren van
servicegerelateerde bedrijfsprocessen door middel van een
volledig pakket aan best practice Service
Managementtoepasingen. Alle producten van Remedy maken
gebruik van het uitermate flexibele Action Request
System®, een uitgebreide ontwikkelomgeving die
mogelijkheden voor het inrichten van bedrijfsprocessen
biedt om aan de unieke eisen van ondernemingen te kunnen
blijven voldoen. Bezoek www.remedy.com voor meer
informatie.
Over BMC Software
BMC Software is de leider op het gebied van beheer van
bedrijfssystemen. De onderneming helpt klanten pro-actief
bij het verbeteren van de service, het verlagen van kosten
en het realiseren van toegevoegde waarde op basis van haar
Assuring Business Availability®-concept. De oplossingen
van BMC Software omvatten bedrijfssystemen, applicaties en
databases. BMC Software is opgericht in 1980, heeft
wereldwijd vestigingen, is één van de S&P 500-bedrijven en
realiseerde in het boekjaar 2002 een omzet van ongeveer
$1,3 miljard. Bezoek voor meer informatie de website van
BMC Software: www.bmc.com/netherlands.
Voor redactionele informatie:
BMC Software B.V.
Hanneke Oudshoorn
+31 30 608 5500
Hanneke_Oudshoorn@bmc.com
NewsEngine PR Nederland
Ineke Tiesinga
+31 20 567 21 70
ineke.tiesinga@newsenginepr.com
Ref.:BMC0003-F922A