Veranderingen in Raad van Bestuur DaimlerChrysler AG
De Raad van Commissarissen van DaimlerChrysler AG (DCAG) heeft een
aantal personele veranderingen aangekondigd. Dr. Thomas Weber (48),
Hoofd Mercedes-Benz productiefaciliteit Rastatt en voorzitter van het
A-Klasse Management Team, is met ingang van 1 januari 2003 benoemd tot
plaatsvervangend lid van de Raad van Bestuur van DCAG en
verantwoordelijk voor Research en Technology. Professor Vöhringer,
momenteel in de Raad van Bestuur verantwoordelijk voor Research &
Technology, zal DaimlerChrysler AG eind 2002 verlaten om met pensioen
te gaan.
Weber heeft sinds 1987 nauw samengewerkt met professor Klaus-Dieter
Vöhringer, toen hij het vermaarde Fraunhofer Instituut in Stuttgart
verruilde voor een senior management positie op het gebied van
Research & Technology, Planning en Productie bij het concern. Van 1995
tot 1999 was Thomas Weber verantwoordelijk voor de motorenfabriek in
Stuttgart-Bad Cannstatt.
Dr. Wolfgang Bernhard (42) en Dr. Rüdiger Grube (51), beiden momenteel
plaatsvervangend lid van de Raad van Bestuur, zullen per 20 september
2002 benoemd worden tot volwaardig lid van de Raad van Bestuur.
Bernhard zal zijn huidige positie als Chief Operating Officer van de
Chrysler Group handhaven. Grube blijft verantwoordelijk voor Corporate
Development binnen de Raad van Bestuur.
Hilmar Kopper, voorzitter van de Raad van Commissarissen, zegt over de
veranderingen: "Met deze wijzigingen geeft de Raad van Commissarissen
verder invulling aan haar middellange- en lange termijn
personeelsbeleid. De Raad van Commissarissen bedankt Vöhringer voor
zijn buitengewone inzet en betrokkenheid gedurende zijn 35 jarige
carrière bij DaimlerChrysler. Met zijn brede ervaringen en inzichten
heeft hij significant bijgedragen aan het wereldleiderschap van
DaimlerChrysler in de automobielsector op het gebied van Research &
Technology."
De bestuursvoorzitter van DaimlerChrysler AG, de heer Jürgen E.
Schrempp, vulde aan: "Wij zijn Vöhringer zeer erkentelijk voor zijn
Research & Technology bijdragen en dan met name zijn visie op het
gebied van ongevalvrij rijden, alternatieve aandrijfsystemen en
regeneratieve energietoepassingen."
September 2002