Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

DataDistilleries sluit derde kwartaal 2002 af met sterke resultaten

Omzetgroei en winst voor DataDistilleries dankzij stijgende vraag in de markt

Amsterdam, 30 september 2002 DataDistilleries, marktleider op het gebied van voorspellende real-time analytische oplossingen, maakt vandaag bekend dat door omzetgroei en kostenbeheersing het derde kwartaal van 2002 volledig winstgevend wordt afgesloten. Het succes van DataDistilleries is te danken aan de geslaagde inzet van de analytische software bij vooraanstaande bedrijven in binnen- en buitenland. Ten opzichte van dezelfde periode in 2001 nam de omzet met ruim 100% toe. Het positieve bedrijfsresultaat is een indicatie voor de toenemende vraag in de markt naar DataDistilleries oplossingen.

Met DataDistilleries analytische software kunnen bedrijven de effectiviteit van hun verkoop- en marketingactiviteiten vergroten en zodoende binnen korte tijd de winstgevendheid van klantrelaties optimaliseren. Juist in de huidige economie, nu bedrijven minder investeren in omvangrijke CRM-implementaties en er meer naar streven hun bestaande klantcontactsystemen maximaal te benutten, wordt steeds vaker gekozen voor DataDistilleries beproefde oplossingen. DataDistilleries levert snel meetbare resultaten op gedane investeringen.

Deloitte & Touche heeft DataDistilleries op 17 september jl. uitgeroepen tot één van de snelstgroeiende IT-bedrijven in Nederland op de 2002 Technology Fast 50 ranglijst. DataDistilleries realiseerde een omzetgroei van 76,1% over de periode 1999-2001 en werd daarmee nummer 26 op deze lijst.

Bedrijven zijn tegenwoordig steeds meer gericht op daadwerkelijk geld verdienen met hun bestaande CRM-infrastructuur. Dat verklaart de toenemende vraag naar onze oplossingen, aldus Pieter Varkevisser, CEO van DataDistilleries. Wij hebben de afgelopen maanden een groot aantal nieuwe contracten gesloten met vooraanstaande Nederlandse en internationale bedrijven, vooral in de financiële sector. De tevredenheid onder onze bestaande klanten draagt eveneens bij aan het succes van ons bedrijf.

DataDistilleries verwacht dat het tweede halfjaar van 2002 volledig winstgevend wordt afgesloten.

###

Over DataDistilleries

DataDistilleries is marktleider op het gebied van voorspellende, real-time analytische software. DataDistilleries 3 verhoogt de effectiviteit van verkoop- en marketingactiviteiten via bestaande kanalen, gebaseerd op diepgaande kennis van klantgedrag en behoeften, evenals gerelateerde risico s en winstgevendheid. Met deze kennis wordt bepaald wat de beste (commerciële) actie is tijdens elk klantcontact.

DataDistilleries optimaliseert de bestaande infrastructuur, zoals campaign managers, call centers en marketingdatabases. Gebruikers profiteren van verbeterde conversie op campagnes, lagere marketingkosten en toegenomen klanttevredenheid, wat resulteert in maximale klantwinstgevendheid en een snel investeringsrendement. Tot DataDistilleries' klantenkring behoren toonaangevende organisaties zoals ABN AMRO, Banque Populaire, CenterParcs, DekaBank, International Masters Publishers, Postbank (ING Groep), Spaarbeleg (Aegon) en Vodafone. Het hoofdkantoor van DataDistilleries is gevestigd in Nederland, daarnaast zijn er kantoren in Duitsland, Engeland, Frankrijk en België. Website: www.datadistilleries.com.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

DataDistilleries: Nathalie Hardijzer, tel.: 020-5620020 of e-mail: n.hardijzer@datadistilleries.com

Potters PR: Monique Potters, tel.: 0345-501595 of e-mail: monique@potterspr.nl