PHOTOKINA
Internationale top voor de fotografie- en beeldvormende sector
Keulen, september 2002
photokina Keulen - World of Imaging
25 tot 30 september 2002
Internationale top voor de
fotografie- en beeldvormende sector
Betere kwaliteit, uitgebreider en aantrekkelijker voor het grote
publiek dan ooit tevoren - dat is photokina, dat plaatsvindt in Keulen
van 25 tot 30 september 2002. Alle vooraanstaande bedrijven uit de
internationale fotografie- en beeldvormende sector zullen in Keulen
vertegenwoordigd zijn -in de meeste gevallen met aanzienlijk grotere
stands. Ook de nieuwe leveranciers van de druktechnologie, IT-en
communicatiesectoren zullen hun opwachting maken. Sommigen van hen
zijn een alliantie aangegaan met leveranciers uit de fotografiesector
om hun producten tentoon te stellen. Ongeveer 1.550 bedrijven uit 46
landen, waarvan bijna 60 procent uit het buitenland, zullen deelnemen.
Ze zullen alle facetten van de recentste trends in beeldvormende
technologie en beeldtoepassingen voor consumenten en beroepslui
voorstellen, op een oppervlakte van 220.000 m2 - dat is 20.000 m2 meer
dan bij photokina 2000.
Het dominante thema op photokina zal het samenvloeien van
beeldvormende technologie en informatietechnologie zijn. Dit proces
heeft invloed op innovaties, vergroot de waaier aan toepassingen voor
beeldvormende technologie en maakt van het beeld steeds meer het
brandpunt van de communicatie. photokina zal op een duidelijke en
allesomvattende manier de mogelijkheden belichten die worden gecreëerd
door de met netwerken verbonden wereld van beelden, en de weg wijzen
naar de trends van de toekomst. Die zijn onder andere een steeds
grotere mate van perfectie voor beelden, een grotere
gebruiksvriendelijkheid, een steeds snellere output en onbeperkte
communicatie.
Digitaal, digitaal - nieuwe productengamma's in alle segmenten.
In de sector foto-, video- en beeldvormende producten voor consumenten
ligt de nadruk van de innovaties op nieuwe digitale camera's en
camcorders, multifunctionele toestellen, opslagmedia, mogelijkheden
voor thuis afdrukken, en on line media- en beeldvormende diensten. Het
Gebruikerscentrum voor fotografie, reclame en mediaprofessionals is
uitgebreid, in het bijzonder met betrekking tot digitale publicaties
en afdrukken op groot formaat, terwijl nieuwe, grootschalige projectie
en presentatie het brandpunt van het centrum voor professionele
AV-communicatie is.
Hoogtepunten uit de onbegrensde wereld van beeldvorming
Het uitgebreide congres en het ondersteuningsprogramma, dat inspeelt
op de behoeften van de individuele doelgroepen bij de bezoekers
-verkopers, gebruikers en consumenten - en waar alle actuele
onderwerpen op photokina worden besproken, zal een hele resem nieuwe
hoogtepunten voorstellen. Eén evenement van topkwaliteit zal de eerste
internationale paneldiscussie ooit zijn, waaraan de CEO's van de
vooraanstaande leveranciers zullen deelnemen. Het is het startsein
voor photokina en zal gaan over het samenvloeien van technologieën en
de effecten daarvan op de wereldmarkten. Een nieuwigheid voor het
toenemende aantal bezoekers uit het grote publiek zal de 'Visual
Gallery' zijn. In deze galerij, die opgezet is in haar eigen
hallencomplex, zijn fototentoonstellingen van wereldklasse te zien.
Men kan er ook meesterwerken uit de internationale reclame- en
persfotografie bewonderen, naast werken van beloftevolle
fotografen.
Voor meer informatie en foto's, gelieve contact op te nemen met:
KölnMesse GmbH,
Ulrike Hoberg, Press Officer,
telefoon: +49-221/821 2246, fax +49-221/821 3446, e-mail:
u.hoberg@koelnmesse.de, www.photokina.de
18 sep 02 11:07