Prijsvriendelijk vakantiemerk arke onderzoekt promotiecampagne retail
De reisagent staat centraal in onderzoek en opzet van grootschalige
promotiecampagne
Rijswijk, 24 september 2002 - Het prijsvriendelijke vakantiemerk Arke
heeft haar reclamebureau Bates Not Just Film uit Amsterdam een aantal
reclameconcepten laten ontwikkelen voor haar grootschalige
promotiecampagne richting de retail in de reiswereld. Binnenkort
worden de voorstellen door onderzoeksbureau Censydiam uit Amersfoort
voorgelegd aan een representatieve groep reisagenten. Dan kan worden
vastgesteld of de campagne goed past bij het verwachte Arke-beeld bij
de reisagenten. Met deze aanpak en promotiecampagne onderstreept Arke
nogmaals haar keuze voor de retail als professioneel verkoopkanaal.
Arke wil haar relatie met de reisagenten verder verstevigen door haar
promotiecampagne voornamelijk te richten op de retail. Brandmanager
Frank Mimpen is stellig in zijn keuze: "Ook Arke kiest als
prijsvriendelijk vakantiemerk nadrukkelijk voor de reisagent. Door
voor hen een speciale promotiecampagne te ontwikkelen denkt Arke
maximaal mee met de retail. Arke leeft zich hiermee volledig in de
adviesrol en verkoopfunctie van reisagenten in. Een doelgerichte,
business-to-business reclamecampagne is het juiste middel om hen
hierin te ondersteunen én te erkennen." Ook Matt van der Poel,
directeur Strategie & Communicatie van TUI Nederland, is zeer te
spreken over deze aanpak richting de reisagent: "Door het concept
campagnevoorstel eerst tegen het licht te houden bij een
representatieve groep reisagenten, beslissen feitelijk álle
reisagenten mee in de aanpak. Dat moet leiden tot een maximaal effect
voor Arke als 'value for money' vakantiemerk."
Onderzoeksbureau Censydiam uit Amersfoort legt binnenkort de concept
promotiecampagne van reclamebureau Bates Not Just Film uit Amsterdam
voor aan een representatieve groep reisbureaumedewerkers. Daartoe
worden enkele reisagenten in het land benaderd voor deelname.
Reclamebureau Bates heeft eerder haar inbreng geleverd in de restyling
van het Arke-logo, de gidsuitstraling en de Arke pay off 'niks aan je
hoofd'. Ook bij de ontwikkeling hiervan werd nauw samengewerkt met
Onderzoeksbureau Censydiam, dat een aantal consumentenpanels gebruikte
voor het fijn slijpen van alle uitingen. Brand Manager Frank Mimpen is
duidelijk: ,,Bij alles wat Arke als merk doet, kijken we naar de
details van onze uitingen. Heel bewust zijn we bezig om Arke als
prijsvriendelijk vakantiemerk neer te zetten. Arke heeft niet het
breedste assortiment van de totale reiswereld, maar in de populaire
vakantiebestemmingen hebben we wel een groot aanbod. Op populaire
bestemmingen scoort Arke maximaal, omdat hiervoor een specifieke
klantengroep kiest: de Arke-klant."