Mobiel internetten nu voor iedereen mogelijk
ANP en Quote Media kiezen voor Device Transparency Service van AtoBe
Haarlem, 24 september 2002 -ANP en Quote Media zijn bij de introductie van
Device Transparency Service (DTS) van AtoBe direct overgegaan op deze
oplossing die hun websites geschikt maakt voor alle mobiele toestellen. Het
wachten op een toekomstige standaard mobiele technologie is niet nodig,
omdat DTS de oplossing biedt voor bestaande en toekomstige mobiele
toestellen.
Mobiele toestellen zijn er in vele soorten en maten: WAP, i-mode, XDA, PDA
etc. Daarbij groeit de diversiteit aan mobiele toestellen met de dag.
Bedrijven die informatie mobiel aanbieden, laten meerdere web- of intranet
sites naast elkaar draaien om de presentatie van die informatie voor alle
verschillende toestellen geschikt te maken. Bedrijven hoeven niet meer te
kiezen voor i-mode, PDA of een ander toestel bij het ontwikkelen van een
mobiele site omdat met DTS de inhoud op elk mobiel toestel optimaal en
overzichtelijk te voorschijn komt.
Bedrijven die overwegen informatie te distribueren via het mobiele
internetkanaal hebben de neiging te wachten op een standaard mobiele
technologie. Het is echter de vraag of deze standaard er ooit zal komen,
omdat er vrijwel dagelijks nieuwe technologieën op de markt komen. DTS zorgt
ervoor dat bedrijven klaar zijn voor de toekomst. Met behulp van DTS kunnen
zij met een mobiele site al hun bestaande en potentiële klanten bereiken,
onafhankelijk van op welk mobiel toestel de informatie wordt opgevraagd. Met
de keuze voor DTS leggen zij het fundament voor mobiel internet.
"Het is voor bedrijven bijna onmogelijk om uit te zoeken wat de beste
mobiele oplossing is. Veel bedrijven hebben meerdere internetsites om hun
content voor allerlei verschillende toestellen geschikt te maken. Dit is
zeer bewerkelijk en kostbaar. Met DTS kan een bedrijf een mobiele strategie
razendsnel en futureproof implementeren", zegt Bart van den Dries, sinds
begin dit jaar CEO van AtoBe. "Ons product is dé oplossing en daarom een
incentive voor bedrijven die zich op de distributie van content via mobiele
toestellen willen gaan richten. ANP en de Quote Eetgids zijn daar een goed
voorbeeld van".
"Met onze permanente stroom van nieuwsberichten uit binnen- en buitenland
kan men nu ook mobiel altijd en overal op de hoogte blijven van nieuws,
cultuur en sport. Onze site is zo ontwikkeld dat het niet uit maakt met welk
mobiel toestel men de informatie opvraagt. De presentatie blijft
overzichtelijk" zegt Asha Narain, adjunct directeur nieuwe media van het
persbureau ANP.
"Onze nieuwe editie van de Quote Eetgids 2002 beschrijft de smaakmakendste
plekken in Nederland en België. De nieuwe editie die op 7 november uitkomt,
bevat meer dan 750 uiteenlopende food for mood-adressen. Het is natuurlijk
buitengewoon handig dat onze gids via elk mobiel toestel op elk moment van
de dag en waar men ook is geraadpleegd kan worden" aldus René Beijderwellen,
sales & marketing manager van Quote Gidsen.
Over AtoBe
AtoBe ontwikkelt en levert mobiele totaaloplossingen aan de grootzakelijke
markt in Nederland. Met deze oplossingen kunnen grote bedrijven en
organisaties - ongeacht het mobiele netwerk of medium - altijd en overal
informatie mobiel verspreiden en communiceren met hun klanten, leden of
andere doelgroepen. AtoBe rekent een aantal belangrijke organisaties tot
haar klanten, waaronder ABN AMRO, KLM, O2, Fortis Bank en Schiphol.
AtoBe gevestigd in Haarlem, is sinds 1999 een toonaangevende speler in de
markt van mobiele oplossingen. Belangrijke aandeelhouders in AtoBe zijn
Sienna Holdings Europe (een PON onderneming), Residex Venture Capital
Network, Gilde IT Fund, ABN AMRO Corporate Investments en Advent
International.
Website: www.atobemobile.com.