Ingezonden persbericht

THOMSON presenteert SCENIUM III-lijn

De nieuwe, derde generatie Home Cinema-producten is een sensatie door combinatie van technologie en design
Utrecht, 24 september 2002 - een nieuwe audiovisuele sensatie spreekt tot de verbeelding van iedereen die graag televisiekijkt: de nieuwe, derde generatie THOMSON SCENIUM-producten bestaat uit Flatscreen 16 x 9-televisies, tv's met ingebouwde dvd-speler, tv's met een extra groot projectiescherm (back-projector), dvd-spelers en digitale recorders en Dolby-versterkers. Waarbij alle DVD-spelers en versterkers ook nog eens standaard zijn voorzien van een mp3-decoder.
Technologie en design gaan samen
Sinds de creatie van de SCENIUM Home Cinema-lijn heeft THOMSON steeds nadrukkelijk gewezen op het totale samengaan van design en technologie - gecombineerd met het motto Look, Listen & Live - waaruit het belang van het gevoelselement naar voren komt en de manier waarop THOMSON aankijkt tegen de relatie tussen mens en techniek.
En zo komt het dat de nieuwe SCENIUM-generatie zich meer dan ooit weet te onderscheiden: met zuivere lijnen, de kwaliteit van de materialen, de zilveren look, de integratie van de verschillende onderdelen en de manier waarop de apparatuur volstrekt natuurlijk opgaat in de omgeving. Het hele gamma is absoluut uniform van styling, een zeldzaamheid in de wereld van de consumentenelektronica. Televisietoestellen, projectietelevisies, dvd-spelers en versterkers, ze kunnen allemaal bogen op de uniforme SCENIUM-look en -vormgeving. Een ander belangrijk onderscheid: THOMSON is momenteel het enige merk dat televisies kan aanbieden met ingebouwde dvd-speler, met schermformaten van 35 tot 80 cm. Geavanceerde technologie
THOMSON heeft zich - wereldwijd gezien - een vooraanstaande positie weten te verwerven met audiovisuele apparatuur van topkwaliteit. Enkele karakteristieke eigenschappen:
* Flatscreenbeeldbuizen, zodat de televisies van THOMSON dankzij de THOMSON-toptechnologie een perfect vlak en onvervormd beeld kunnen weergeven.
* Beeld (Picture +, Digital Vision Mastering) en geluid (Virtual Vision Mastering of Dolby Surround Pro Logic) en Digital Pure Sound.
* Mp3-decoder: THOMSON is octrooihouder voor deze audiocompressietechnologie, die daardoor standaard deel uitmaakt van alle dvd-spelers en versterkers die THOMSON maakt.
* Universele navigatie: alle producten uit het SCENIUM-gamma worden bediend met de voor meerdere merken geschikte Navilight-afstandsbediening.
* Optimale verbindingen: de diverse Home Solutions-accessoires bieden onder meer het voordeel van totale aansluitingsvrijheid, dankzij de draadloze verbindingen tussen de diverse apparaten. Volledig aanpasbaar
Eenheidsworst is passé. De moderne, veeleisende klant, die zichzelf terugvindt in de waarden die het merk THOMSON uitstraalt (technische deskundigheid, creativiteit, aanpassingsvermogen, emotie en schoonheid), verwacht twee dingen van zijn of haar audiovisuele apparatuur: Bevestiging van de eigen persoonlijkheid
Met het exclusieve, door THOMSON uitgewerkte systeem van onderling uitwisselbare frames kan de gebruiker de kleur en afwerking van de televisie altijd afstemmen op zijn of haar wensen. De televisies kunnen worden uitgevoerd in peper of steen (vanuit de fabriek) of mokka, rood, blauw of grijs (opties).
In harmonie met de omgeving
Het hele SCENIUM-assortiment beschikt over zuivere lijnen en draadloze verbindingen, zodat alle onderdelen van de thuisbioscoop op een harmonieuze manier samensmelten met de ruimte waarin ze staan. De uniforme materiaalkeuze en het handelsmerk SCENIUM op de voorzijde van elk item uit het assortiment versterken de visuele samenhang van het merk. In de speciaal door THOMSON ontworpen kast kunnen de diverse onderdelen netjes worden opgeborgen en blijven alle kabels uit het zicht.
Achtergrond van THOMSON SCENIUM
In september 1999 werd met THOMSON SCENIUM een nieuw type consumentenelektronica geïntroduceerd. Met zijn uitzonderlijke producten, voortgekomen uit het samengaan van de nieuwste technologie en een innovatieve vormgeving, is het THOMSON SCENIUM-assortiment gericht op de bovenkant van de markt, op de meest veeleisende kijkers. De SCENIUM-lijn groeit mee met de voortschrijdende technologie en de algemene woontrends. SCENIUM opent nieuwe perspectieven voor zowel de kenner op zoek naar een betere kwaliteit als de nieuwkomer op zoek naar eenvoudig te bedienen apparatuur. Kijk voor meer informatie over THOMSON SCENIUM op:
Over THOMSON
Met een omzet van 10,5 miljard euro (9,3 miljard dollar) in 2001 en 73.000 medewerkers in meer dan 30 landen levert THOMSON multimedia (Euronext: 18453) (NYSE: TMS) een breed assortiment video- en aanverwante technologie, systemen, eindproducten en diensten voor consumenten en professionals in de entertainment- en mediasector. Om de verdere ontwikkeling van digitale media te stimuleren bestaat THOMSON multimedia uit vijf
hoofdactiviteiten/divisies: Digital Media Solutions, Displays and Components, Consumer Products, Patents and Licensing en New Media Services. Het bedrijf distribueert zijn producten onder de merknamen THOMSON, RCA en TECHNICOLOR.