AutoRai

17-9-2002

NAVO-politici rijden in koda, Audi en Volkswagen

Presidenten, minister-presidenten, regeringsfunctionarissen en andere afgevaardigden van de 19 NAVO-lidstaten worden tijdens de topontmoeting in Praag vervoerd in autos van koda, Audi en Volkswagen.

De drie merken zijn gedurende de belangrijke NAVO-bijeenkomst op 21 en 22 november in de Tsjechische hoofdstad aanwezig met 171 kodas Superb, 55 Audis A8, 55 Volkswagens Caravelle, 25 kodas Octavia en 15 Volkswagens LT; in totaal 321 autos.

kodaAuto is zeer verheugd over de officiële samenwerking met de historische NAVO-top in Praag. Het bevestigt dat we geavanceerde, veilige en elegante autos ontwikkelen die ook op dit hoge regeringsniveau representatief zijn, aldus Vratislav Kulhánek, voorzitter van de directieraad van kodaAuto. De autos zijn van oktober tot het einde van de topontmoeting beschikbaar voor de NAVO.

kodas, Audis en Volkswagens bewezen twee jaar geleden al dat ze geschikt zijn voor een dergelijke taak, tijdens de algemene jaarvergadering van het Internationaal Monetair Fonds en de Wereldbank. Daarom beschouwen we de keuze die de organisatie van de NAVO-top heeft gemaakt als een erkenning van de hoge kwaliteit en reputatie van onze autos, voegde Rudolf Javurek daaraan toe. Hij is directeur van Import Volkswagen Group, de importeur van Volkwagen, Audi en Seat in Tsjechië.

De NAVO-top in Praag is een uitstekende gelegenheid voor een representatieve première van de kodaSuperb. Met 171 exemplaren is hij veruit het best vertegenwoordigd in de NAVO-vloot. De nieuwe kodaSuperb biedt niet alleen veel comfort, veiligheid, luxe en zelfs prestige, maar ook een bijzonder royaal interieur. Dit is te danken aan de lange wielbasis van 2,8 meter, waarmee hij een van de marktleiders is in het D-segment.

Ook de nieuwe Audi A8 is aanwezig in Praag. Omstreeks de tijd dat daar de NAVO-top plaats heeft, debuteert deze luxe topklasse sedan op de Nederlandse wegen.

Bijzonder zijn de op de Volkswagen LT 35 en LT 46 gebaseerde passagiersbusjes. Deze worden gemaakt door het in Brno (Tsjechië) gevestigde ROS. Het aantal zitplaatsen in deze autos varieert van 13 tot 27. Een voordeel van het ombouwen van Volkswagen LT-bedrijfsautos tot minibusjes is dat volop gebruik kan worden gemaakt van bestaande Volkswagen productiecomponenten. Dit heeft een positief effect op zowel de aanschafprijs als de onderhoudskosten. Een ander belangrijk element is flexibiliteit: Volkswagen is met deze aanpak in staat om probleemloos een kleine personenbus voor een klant op maat te bouwen.