17-9-2002
NAVO-politici rijden in koda, Audi en Volkswagen
Presidenten, minister-presidenten, regeringsfunctionarissen en andere afgevaardigden van de 19 NAVO-lidstaten worden tijdens de topontmoeting in Praag vervoerd in autos van koda, Audi en Volkswagen.
De drie merken zijn gedurende de belangrijke NAVO-bijeenkomst op 21 en
22 november in de Tsjechische hoofdstad aanwezig met 171 kodas Superb,
55 Audis A8, 55 Volkswagens Caravelle, 25 kodas Octavia en 15
Volkswagens LT; in totaal 321 autos.
kodaAuto is zeer verheugd over de officiële samenwerking met de
historische NAVO-top in Praag. Het bevestigt dat we geavanceerde,
veilige en elegante autos ontwikkelen die ook op dit hoge
regeringsniveau representatief zijn, aldus Vratislav Kulhánek,
voorzitter van de directieraad van kodaAuto. De autos zijn van oktober
tot het einde van de topontmoeting beschikbaar voor de NAVO.
kodas, Audis en Volkswagens bewezen twee jaar geleden al dat ze
geschikt zijn voor een dergelijke taak, tijdens de algemene
jaarvergadering van het Internationaal Monetair Fonds en de
Wereldbank. Daarom beschouwen we de keuze die de organisatie van de
NAVO-top heeft gemaakt als een erkenning van de hoge kwaliteit en
reputatie van onze autos, voegde Rudolf Javurek daaraan toe. Hij is
directeur van Import Volkswagen Group, de importeur van Volkwagen,
Audi en Seat in Tsjechië.
De NAVO-top in Praag is een uitstekende gelegenheid voor een
representatieve première van de kodaSuperb. Met 171 exemplaren is hij
veruit het best vertegenwoordigd in de NAVO-vloot. De nieuwe
kodaSuperb biedt niet alleen veel comfort, veiligheid, luxe en zelfs
prestige, maar ook een bijzonder royaal interieur. Dit is te danken
aan de lange wielbasis van 2,8 meter, waarmee hij een van de
marktleiders is in het D-segment.
Ook de nieuwe Audi A8 is aanwezig in Praag. Omstreeks de tijd dat daar
de NAVO-top plaats heeft, debuteert deze luxe topklasse sedan op de
Nederlandse wegen.
Bijzonder zijn de op de Volkswagen LT 35 en LT 46 gebaseerde
passagiersbusjes. Deze worden gemaakt door het in Brno (Tsjechië)
gevestigde ROS. Het aantal zitplaatsen in deze autos varieert van 13
tot 27. Een voordeel van het ombouwen van Volkswagen LT-bedrijfsautos
tot minibusjes is dat volop gebruik kan worden gemaakt van bestaande
Volkswagen productiecomponenten. Dit heeft een positief effect op
zowel de aanschafprijs als de onderhoudskosten. Een ander belangrijk
element is flexibiliteit: Volkswagen is met deze aanpak in staat om
probleemloos een kleine personenbus voor een klant op maat te bouwen.