Ingezonden persbericht
Persbericht
De Eerste Nationale E-mailmarketing Conferentie groot succes
Eerste Nationale E-mail Marketing Award & E-mail Publishing Award uitgereikt aan .Bone voor Pepsi en RapidSugar voor ANWB
Onder grote belangstelling van 196 bezoekers heeft woensdag 11 september
De Eerste Nationale E-mailmarketing Conferentie plaatsgevonden. Vaak
felle debatten over de bestrijding van spam via techniek en regulering,
en de manier waarop internet gebruikers benaderd moeten worden, werden
aangevuld met onderzoekspresentaties en case studies. Keynote Speaker
Vin Crosbie legde de nadruk op de grote omslag in het denken over
marketing die nodig is om e-mail effectief in te kunnen zetten als
marketingtool. De directe dialoog met de klant vereist een strategie die
de gebruiker centraal stelt. "Reclame- en DM-bureaus laten het afweten
op gebied van e-mailmarketing", aldus Cor Molenaar, voorzitter van de
dag. Toonaangevende organisaties zoals Endemol, TPG en Rabobank lieten
zien welke verrassende mogelijkheden e-mailmarketing op dit moment
biedt.
E-mail Awards
De beste campagnes en nieuwsbrieven van Nederland werden voor het
voetlicht gebracht tijdens de uitreiking van de eerste Email Marketing
en Publishing Awards.. De Pepsi Twist campagne van .bone Advertising is
bekroond met de Eerste Nationale E-mail Marketing Award. RapidSugar
heeft met de ANWB-nieuwsbrief de Eerste Nationale E-mail Publishing
Award in de wacht gesleept. In de categorie e-mailmarketing won
Receptenweb/Savoury Software zilver en de Aquacare-campagne van
Synkronis Brons. Zilver in e-mail publishing ging naar de
Praxis-nieuwsbriefcampagne door Yourzine en brons naar de Smulweb-case
van OLM.
De bekroonde e-mailnieuwsbrieven en e-mailmarketingcases vormen goede
praktische voorbeelden voor elke e-mailmarketeer. De creatieve wijze
waarmee de inzenders te werk gingen en de inzet van de beschikbare
technologische tools die e-mail biedt, zijn een voorbeeld voor
e-marketeers in Nederland.
De keuze van de uiteindelijke winnaars kwam tot stand op basis van de
beoordeling van het publiek en de vakjury (50/50). De jury, onder
leiding van Cor Molenaar, bestond uit: Igor Beuker (IAB), Wijnand Jongen
(Thuiswinkel.org), Marc. Borgers (IDMK), Marianne van Leeuwen (Ipan),
Monique van Dusseldorp (Van Dusseldorp & Partners) en Arno Veugelers
(Telecommerce Events).
Telecommerce Events is organisator van seminars, vakbeurzen en
congressen op het gebied van klantcontact en relatiemanagement.
Telecommerce Events is onderdeel van Telecommerce Community.
Van Dusseldorp & Partners is een onderzoeksbureau gevestigd in Amsterdam
met een internationaal team en een wereldwijd netwerk. Het bureau levert
business intelligence-diensten op het gebied van nieuwe media:
onderzoek, nieuwsbrieven, seminars en briefings.
---