Aktieve deelname De groene koe aan Task Force campagne - 11 september 2002
---
Persbericht: Limmen, 11 september 2002
Aktieve deelname De groene koe aan Task Force campagne
Bio-zuivel De groene koe van Campina blijft groeien
De biologische zuivel van De groene koe, het merk van Campina voor
biologische zuivel, groeit ook dit jaar weer met 10%. Campina haakt
met haar merken De groene koe en Zuiver Zuivel aktief in op de Task
Force campagne "Biologisch, eigenlijk heel logisch". Aansluitend op de
campagne voor biologische producten heeft De groene koe bovendien
opdracht gegeven tot een onderzoek naar het imago van de biologisch
zuivelgebruiker. Verder ondersteunt zij de campagne Bomen voor Koeien
middels een spaaractie via haar melkpakken.
Biologische zuivel heeft inmiddels een marktaandeel van ruim 3%. 120
Biologische melkveehouders leveren op jaarbasis inmiddels bijna 40
miljoen liter biologische melk aan het speciaalbedrijf van Campina
voor biologische zuivelproducten. Onder het merk Zuiver Zuivel
verkoopt Campina biologische zuivelproducten in de
natuurvoedingswinkel, en onder merk De groene koe in de supermarkten.
Zij is marktleider in Nederland op het gebied van biologische
zuivelproducten. Het assortiment bestaat inmiddels uit zo'n 50
verschillende zuivelproducten.
Marktontwikkeling
Volgens directeur Jan Zomerdijk van het biologisch speciaalbedrijf in
Limmen zal de markt ook de komende jaren verder blijven stijgen. Een
marktaandeel van 5% voor biologische zuivel in 2005 is haalbaar. Deze
groei wordt bereikt door een toenemende belangstelling van de
consument voor biologische zuivel en door een verdere uitbreiding naar
een volwassen assortiment.
Deelname Task Force campagne
Voor het merk De groene koe zijn met alle grote supermarktorganisaties
kortingsacties afgesproken. Tevens wordt in een extra printcampagne
aandacht besteed aan de campagne "Biologisch, eigenlijk heel logisch".
In de natuurvoedingswinkel worden proeverijen en kortingsacties
georganiseerd.
Verder heeft De groene koe onderzoek gedaan naar het imago van de
biologische zuivelgebruiker (zie eerder persbericht).
Tenslotte ondersteunt de marktleider in biologische zuivel via haar
merken De groene koe en Zuiver Zuivel de campagne "Bomen voor Koeien"
voor een diervriendelijk landschap. Via melkpakken worden consumenten
opgeroepen mee te sparen voor Bomen voor Koeien (zie eerder
persbericht).