Datum uitgave: 11-09-2002
Onderwerp: Bouwen wonen en leefomgeving
De drie Wijkservicepunten (wsp's) Oost, Noord en Zuid Zwolle hanteren
sinds 1 september 2002 nieuwe openingstijden. Het Wijkservicepunt is
een plek waar u als wijkbewoner terecht kunt met vragen, ideeën en
klachten over uw wijk.
Het wijzigen van de openingstijden gebeurt niet zonder reden. De wsp's
hanteerden namelijk verschillende openingstijden en dat veroorzaakte
soms verwarring. Het verschil in openingstijden kan verklaard worden
uit onder andere de locatie waar het Wijkservicepunt gevestigd is, de
hoeveelheid bezoekers, de historie van het Wijkservicepunt en de
huisvesting van gemeentepartners in de wsp's. Verder is uit zowel het
Omnibusonderzoek 1999 als uit de Kwaliteitsmonitor
Publieksvoorzieningen 2000 gebleken dat de meeste inwoners van Zwolle
de voorkeur geven aan een ochtendopenstelling van de publieksbalies.
Tijd dus om de openingstijden van de Wijkservicepunten aan te passen.
Wijzigingen per september
Per 1 september zijn de openingstijden als volgt:
Wijkservicepunt Zuid maandag en woensdag van 09.00 t/m
Ministerlaan 197 12.00 uur.
Telefoonnummer (038) 460 27 53
Wijkservicepunt Oost maandag en woensdag van 09.00 t/m
Simon van Slingelandtplein 30 12.00 uur.
Telefoonnummer (038) 420 28 96 of
420 28 95
Wijkservicepunt Noord maandag t/m vrijdag tussen 09.00 ?
Beethovenlaan 394 12.00 uur.
Tel. (038) 338 85 03
Wijkservicepunt Noord is meer ochtenden in de week geopend dan de
Wijkservicepunten in Zuid en Oost. Dit heeft te maken met het grote
bezoekersaantal dat Wijkservicepunt Noord kent. Maar ook de
huisvesting van gemeentepartner Stad & Welzijn in dit Wijkservicepunt
speelt mee. Stad & Welzijn heeft namelijk ook een balie die open is
voor publiek.
Functie Wijkservicepunt
Een Wijkservicepunt is het gezicht van de gemeente in de wijk. In het
Wijkservicepunt kunt u terecht met uw vragen, ideeën en klachten over
zaken die de gemeente bedenkt, beslist of uitvoert. De Wijkmanager,
Wijkbeheerder en de baliemedewerker beantwoorden graag de vragen die u
over uw wijk heeft.
Naast informatieplaats is het Wijkservicepunt ook een plek waar
wijkbewoners, medewerkers van de gemeente en vertegenwoordigers van
instellingen die in de wijken werkzaam zijn elkaar ontmoeten en van
elkaar leren.
Op dit moment telt Zwolle drie Wijkservicepunten, namelijk in
Holtenbroek, de Diezerpoort en in Zwolle Zuid. Het is de bedoeling om
in de toekomst Wijkservicepunten in Stadshagen en Centrum/West te
realiseren.
Wijkservicelijn
Naast het Wijkservicepunt, kunt u met vragen ook terecht bij de
servicelijn van de gemeente. Voor al uw klachten, meldingen en
verzoeken over het beheer van de openbare ruimte en de leefbaarheid in
uw wijk kunt u tijdens kantooruren bellen met: (038) 498 33 00. De
medewerkers van de servicelijn zorgen dat uw vraag of klacht op de
juiste plaats terechtkomt. De afhandeling van uw vraag of klacht wordt
zo snel mogelijk ter hand genomen.
Bron: Communicatie Datum van 10-09-2002 tot 23-09-2002