Gemeente Zwolle

Datum uitgave: 11-09-2002
Onderwerp: Bouwen wonen en leefomgeving

De drie Wijkservicepunten (wsp's) Oost, Noord en Zuid Zwolle hanteren sinds 1 september 2002 nieuwe openingstijden. Het Wijkservicepunt is een plek waar u als wijkbewoner terecht kunt met vragen, ideeën en klachten over uw wijk.

Het wijzigen van de openingstijden gebeurt niet zonder reden. De wsp's hanteerden namelijk verschillende openingstijden en dat veroorzaakte soms verwarring. Het verschil in openingstijden kan verklaard worden uit onder andere de locatie waar het Wijkservicepunt gevestigd is, de hoeveelheid bezoekers, de historie van het Wijkservicepunt en de huisvesting van gemeentepartners in de wsp's. Verder is uit zowel het Omnibusonderzoek 1999 als uit de Kwaliteitsmonitor Publieksvoorzieningen 2000 gebleken dat de meeste inwoners van Zwolle de voorkeur geven aan een ochtendopenstelling van de publieksbalies. Tijd dus om de openingstijden van de Wijkservicepunten aan te passen.

Wijzigingen per september
Per 1 september zijn de openingstijden als volgt:

Wijkservicepunt Zuid maandag en woensdag van 09.00 t/m Ministerlaan 197 12.00 uur.
Telefoonnummer (038) 460 27 53

Wijkservicepunt Oost maandag en woensdag van 09.00 t/m Simon van Slingelandtplein 30 12.00 uur.
Telefoonnummer (038) 420 28 96 of
420 28 95

Wijkservicepunt Noord maandag t/m vrijdag tussen 09.00 ? Beethovenlaan 394 12.00 uur.
Tel. (038) 338 85 03

Wijkservicepunt Noord is meer ochtenden in de week geopend dan de Wijkservicepunten in Zuid en Oost. Dit heeft te maken met het grote bezoekersaantal dat Wijkservicepunt Noord kent. Maar ook de huisvesting van gemeentepartner Stad & Welzijn in dit Wijkservicepunt speelt mee. Stad & Welzijn heeft namelijk ook een balie die open is voor publiek.

Functie Wijkservicepunt
Een Wijkservicepunt is het gezicht van de gemeente in de wijk. In het Wijkservicepunt kunt u terecht met uw vragen, ideeën en klachten over zaken die de gemeente bedenkt, beslist of uitvoert. De Wijkmanager, Wijkbeheerder en de baliemedewerker beantwoorden graag de vragen die u over uw wijk heeft.
Naast informatieplaats is het Wijkservicepunt ook een plek waar wijkbewoners, medewerkers van de gemeente en vertegenwoordigers van instellingen die in de wijken werkzaam zijn elkaar ontmoeten en van elkaar leren.
Op dit moment telt Zwolle drie Wijkservicepunten, namelijk in Holtenbroek, de Diezerpoort en in Zwolle Zuid. Het is de bedoeling om in de toekomst Wijkservicepunten in Stadshagen en Centrum/West te realiseren.

Wijkservicelijn
Naast het Wijkservicepunt, kunt u met vragen ook terecht bij de servicelijn van de gemeente. Voor al uw klachten, meldingen en verzoeken over het beheer van de openbare ruimte en de leefbaarheid in uw wijk kunt u tijdens kantooruren bellen met: (038) 498 33 00. De medewerkers van de servicelijn zorgen dat uw vraag of klacht op de juiste plaats terechtkomt. De afhandeling van uw vraag of klacht wordt zo snel mogelijk ter hand genomen.

Bron: Communicatie Datum van 10-09-2002 tot 23-09-2002