WAAR MOET U OP LETTEN BIJ HET PARKEREN IN EEN PARKEERSCHIJFZONE ("BLAUWE ZONE")? In de gemeente Uithoorn zijn parkeerschijfzones: * in het dorpscentrum van Uithoorn; * op de Laan van Meerwijk / Meerlaan en op het Amstelplein; * op een deel van de Heijermanslaan.
Waar geldt de parkeerschijfzone? Het begin en einde van de zone wordt aangegeven met verkeersborden. Op dit bord is aangegeven: 1. op welke tijden de parkeerschijfzone geldt; 2. wat de toegestane parkeerduur is.
Waar mag u parkeren op de tijden waarop de parkeerschijfzone geldt? Op plaatsen die zijn voorzien van een blauwe streep, met gebruikmaking van de parkeerschijf. Op de parkeerschijf geeft u de tijd aan waarop met het parkeren is begonnen. Op alle andere plaatsen geldt een parkeerverbod.
Waar mag u parkeren op de tijden waarop de parkeerschijfzone niet geldt? Op plaatsen die zijn voorzien van een blauwe streep, zonder gebruikmaking van de parkeerschijf (u mag dan dus voor langere tijd parkeren). Op alle andere plaatsen geldt ook dan een parkeerverbod.
WERK AAN DE WEG
Van 9 t/m 20 september wordt de parallelweg van de Laan van Meerwijk tussen restaurant De Franse slag en Meerlaan herstraat. Dit zal zeker voor verkeer van en naar Zijdelveld enige hinder opleveren. De aannemer doet zijn best die overlast zoveel mogelijk te beperken. Wie meer wil weten, kan contact opnemen met de heer J. Ruijssestein van de afdeling Wijkbeheer en Afvalinzameling, tel. 06-22 51 92 95.
GROTE WAARDERING COLLEGE VOOR BRANDWEER
Het college van burgemeester en wethouders heeft laten weten grote waardering te hebben voor de brandweer van Uithoorn. Deze waardering was er natuurlijk altijd al, maar in het weekend van 24 augustus bleek wel heel duidelijk hoe belangrijk het werk is van de brandweer.
Het noodweer van zaterdag 24 augustus heeft de brandweer handenvol werk bezorgd. Rond 18.30 kwam de brandweer de 24-ste in actie en ze zijn die dag tot 5.45 uur bezig geweest met diverse acties om de wateroverlast tegen te gaan. Zo had een bedrijfspand aan de Enschedeweg nogal wat schade doordat een stuk van het dak het had begeven. Tijdens het instorten van het dak was een gasleiding geraakt waardoor er gas de fabriekshal in stroomde. De brandweer heeft het pand ontruimd en de omgeving af laten zetten. Hierna is de brandweer snel naar de Thamerweg gegaan om een nooddijkje aan te leggen. De kelder van de waterzuivering kwam onder water te staan op de Industrieweg. Hier heeft de brandweer grote pompen ingezet. Na deze klus is de brandweer de hele nacht in de weer geweest om bij particulieren kelders en kruipruimten leeg te pompen. Op zondagochtend begon de brandweer weer om 8.30 uur met kelders leegpompen in Thamerdal. Daar zijn de mensen van de brandweer tot zondagavond laat mee bezig geweest.
De brandweer heeft, kort samengevat, op allerlei terreinen assistentie verleend om de wateroverlast voor Uithoornaars en Kwakelaars tot een minimum te beperken. Burgemeester Berry Groen heeft laten weten dat het college van B&W heel veel waardering en respect heeft voor de mannen en vrouwen van de brandweer Uithoorn die zich in het weekend van 24 augustus hebben ingezet. Het college is trots dat we op zo'n groep loyale brandweermensen kunnen rekenen.
Ook de mensen van de afdeling Wijkbeheer en Afvalinzameling van de gemeente hebben flink wat overuren gedraaid om de overlast te beperken. Burgemeester en Wethouders willen dus hierbij ook hen hartelijk bedanken voor hun getoonde inzet.
CLIENTENPLATFORM UITHOORN ZOEKT NIEUWE LEDEN
Wat is het cliëntenplatform? Het cliëntenplatform is een adviesgroep met zeven leden. Ze hebben allen een uitkering en zitten op vrijwillige basis in het platform.
Wat doet het Cliëntenplatform? Het Cliëntenplatform komt op voor de belangen van mensen in de bijstand en mensen die recht hebben op bijzondere bijstand.
Het Cliëntenplatform geeft adviezen aan het gemeentebestuur. Dat kan zijn op verzoek van de gemeente maar ook omdat het platform zelf vindt dat een advies nodig is. Die adviezen gaan bijvoorbeeld over nieuwe regelingen of plannen die te maken hebben met de Algemene bijstandswet (Abw ) Het Cliëntenplatform behartigt de belangen van de Abw-gerechtigden in de gemeente Uithoorn. Het Cliëntenplatform komt maandelijks bijeen om te vergaderen. Regelmatig woont ook een medewerker van de afdeling Sociale Zaken van de gemeente deze vergaderingen bij.
De leden van het platform nemen verder deel aan cursussen, workshops en landelijke bijeenkomsten om zo goed mogelijk op de hoogte te blijven van alle ontwikkelingen, zowel landelijk als regionaal.
Lijkt het u wat om lid te worden van het cliëntenplatform? Neem dan contact met ons op.
Dit kan schriftelijk via: Clientenplatform Uithoorn Postbus 15 1420 AA UITHOORN
Per e-mail: Clientenplatform.uith@wanadoo.nl
Telefonisch: alle werkdagen tussen 9.00 -11.00 uur via nr. : 06 18 23 77 85
DIGITALE CAMERA VOOR HENNIE TIEMAN
De waterweek ging zaterdag 7 september van start met de uitreiking van de prijs voor de winnaar van de waterwedstrijd. Hennie Tieman won met een foto van haar tuin de hoofdprijs, een digitale camera. In de tuin stonden van de zomer allemaal potten en pannen om het regenwater op te vangen. Op deze manier maakte zij in haar eigen tuin veel ruimte voor water en dit zorgde voor een leuke foto. Deze foto en de andere mooie en creatieve werkstukken zijn deze week te bezichtigen tijdens de openingstijden van het gemeentehuis.