BERG KLEIJN COMMUNICATIE
Europese PR-kopstukken komen samen in Den Haag
Worldcom Group zet aanval in op 's werelds grootste PR-bureaus
Europese PR-kopstukken komen samen in Den Haag
Den Haag, augustus 2002 - Met 130 partners in 120 steden en 6
continenten is the Worldcom Group 's werelds grootste netwerk van
onafhankelijke PR-bureaus. Leden van Worldcom werken onder meer voor
American Express, Apple, Toyota en, in Nederland, Polaroid. Voor de
eerstvolgende Europese vergadering op 7 september aanstaande komen
vertegenwoordigers van bureaus van Moskou tot Dublin naar het Kurhaus
in Den Haag. Gastheer voor deze PR-top is het Haagse Berg Kleijn
Communicatie.
In het afgelopen jaar is veel gebeurd in Europa, maar ook daarbuiten.
Wereldwijd zijn verschillende zeepbellen uiteen gespat En met de
waarheid werd het niet zo nauw genomen door verschillende bedrijven.
Daarom wordt de bijeenkomst begonnen met een blik op de stand van
zaken in verschillende markten waarin Worldcom-partners actief zijn en
welke (corrigerende) rol de bureaus hierin kunnen vervullen. De
huidige, verslechterde economische situatie speelt hierbij een
belangrijke rol.
De teloorgang van internet, de malaise in de telecomsector, het
dalende consumenten-vertrouwen en de boekhoudschandalen hebben niet
alleen geleid tot klappen op de beurs. Ook is een pleidooi ontstaan
voor open en eerlijke bedrijfscommunicatie. Dus ook open en eerlijke
PR. Om het vertrouwen terug te winnen en te zorgen voor hernieuwde
economische groei zullen de Worldcom-partners niet binnen de alom
bekende kaders moeten blijven. PR moet creatiever en onderscheidender
worden. Dit staat centraal tijdens deze Europese vergadering. In het
kader hiervan zullen verschillende bureaus hun meest spraakmakende
PR-acties aan de leden presenteren.
Meer en meer bedrijven zien het belang van PR in en verschuiven hun
bestedingen van marketing hier naar toe. Onder leiding van
Vice-chairman Steve Osborne-Brown komt de relatie tussen marketing en
PR aan bod. De Europese PR-bureaus willen tot een plan komen om PR en
marketing beter te integreren. De benadering van de media vormt tevens
een belangrijk aandachtspunt in het weekend.
De Worldcom bijeenkomst vormt dus een belangrijke stap naar nieuwe
communicatie, met name nieuwe PR.
---
Noot voor de redactie/