Gemeente Medemblik
Welstandsnota Medemblik ter inzage
Op 1 januari 2003 zal de Woningwet worden gewijzigd. Één van de
wijzigingen is dat de gemeenteraad een welstandsnota moet vaststellen.
Gelet hierop hebben burgemeester en wethouders een concept van een
welstandsnota opgesteld.
In de welstandsnota wordt aangegeven hoe de gemeente vanaf 1 januari
a.s. een effectief, controleerbaar en klantgericht welstandstoezicht
wil inrichten. Burgers, ondernemers en ont-werpers kunnen dan in een
vroeg stadium geïnformeerd worden over de uitgangspunten die bij de
welstandsbeoordeling van bouwplannen een rol spelen. De welstandsnota
kent alge-mene welstandscriteria en uitgangspunten die per deel van de
gemeente gelden. Tenslotte kent de welstandsnota uitgangspunten die
speciaal gelden voor veel voorkomende bouw-plannen.
Op grond van de gemeentelijke inspraakverordening ligt de
welstandsnota met ingang van 6 september 2000 gedurende vier weken
voor een ieder in het stadhuis (taakveld VROM) ter inzage. Gedurende
de termijn van terinzageligging kan iedereen zijn/haar mening over de
welstandsnota schriftelijk ter kennis brengen van burgemeester en
wethouders, Postbus 7, 1670 AA Medemblik.