Ingezonden persbericht

Persbericht

Siebel Systems zet met Siebel 7.5 nieuwe standaard in CRM-markt door integratie van honderden bedrijfs- en werkprocessen

Branchespecifieke 'best practices' in Siebel 7.5 stellen organisaties in staat klantenervaringen van superieure kwaliteit aan te bieden

SAN MATEO, Calif. - 4 september 2002 - Door vele honderden bedrijfs- en werkprocessen te beschrijven en te integreren heeft Siebel Systems met de introductie van Siebel 7.5 een nieuwe standaard gezet in de markt voor CRM-oplossingen. Siebel 7.5 is de nieuwste versie van de Siebel eBusiness Applications. Doordat nu branchespecifieke 'best practices' en nieuwe functionaliteit voor multichannel sales, marketing, service, partner en employee relationship management beschikbaar zijn, stelt Siebel 7.5 organisaties in staat om op eenvoudige wijze optimaal gebruik te maken van bedrijfsprocessen die zichzelf in de praktijk reeds hebben gewezen. Siebel 7.5 stelt organisaties in staat om op eenvoudige wijze te profiteren van die bedrijfsprocessen en om deze aan te passen, resulterend in superieure klantervaringen. Met de complete ondersteuning van Web Services en Universal Application Network - de eerste geheel op standaarden gebaseerde oplossing voor het integreren van meerdere applicaties en informatiesystemen - is met Siebel 7.5 samenwerking en interoperabiliteit mogelijk tussen Siebel eBusiness Applications en op Microsoft .NET en J2EE gebaseerde applicaties. Siebel Systems is de enige aanbieder die haar bewezen domeinkennis en -expertise ten aanzien van CRM benut om best practices te integreren in complete bedrijfsprocessen.

"De markt voor enterprise-applicaties ondergaat momenteel een fundamentele verandering die het gevolg is van gewijzigde eisen en wensen van gebruikers, de opkomst van nieuwe standaarden en technologische innovatie. Organisaties ondersteunen in toenemende mate gestandaardiseerde business processes en Web Services om tot interoperabiliteit te kunnen komen. Siebel Systems speelt hierbij een vooraanstaande rol", zegt Thomas M. Siebel, chairman en chief executive officer van Siebel Systems. "We hebben optimaal gebruik kunnen maken van de kennis en ervaring die we hebben opgedaan met meer dan 3500 implementaties bij klanten en bijna tien jaar ervaring met productontwikkeling om honderden branchespecifieke 'best practices' te documenteren. Deze best practices zijn opgenomen en geïntegreerd in Siebel 7.5 in de vorm van 'business processes' en kunnen binnen de gehele organisatie worden gebruikt met behulp van Web Services en Universal Application Network."

Best practices maken een superieure klantenervaring mogelijk

Siebel Systems heeft vele honderden branchespecifieke best practices gedocumenteerd. Deze zijn volledig geïntegreerd in de functionaliteit van Siebel eBusiness Applications. Business processes zijn gestructureerde reeksen van gedocumenteerde activiteiten voor het realiseren van een specifieke zakelijke doelstelling. Best practices vormen bewezen methodieken voor het op consistente wijze bereiken van deze zakelijke doelstellingen. Bijvoorbeeld: binnen call centers is het een best practice om telefoontjes van klanten te routeren naar die medewerkers die het best gekwalificeerd zijn voor het behandelen van dat contact. Door een op vaardigheden gebaseerd routing-mechanisme te integreren in de applicatie, kunnen organisaties een hogere klantentevredenheid bereiken, de tijd die met het behandelen van een gesprek gemoeid is reduceren en bovendien de productiviteit van de call center-medewerkers vergroten. Voor het eerst kunnen organisaties nu met de komst van Siebel 7.5 profiteren van deze geïntegreerde en op best practices gebaseerde bedrijfsprocessen in verkoop, marketing en serviceverlening, zodat snel en op een kosteneffectieve manier een superieure klantenervaring kan worden aangeboden. Bovendien ondersteunt Siebel 7.5 complexe en uit meerdere stappen bestaande bedrijfsprocessen waarbij van meerdere toepassingen gebruik wordt gemaakt. Denk aan serviceverlening in de communicatiebranche, het beheer van regels en voorschriften in de farmaceutische industrie en productpromoties bij aanbieders van consumentenartikelen.

"De op best practices gebaseerde bedrijfsprocessen die in Siebel 7.5 zijn opgenomen, zullen ons helpen om onze zakelijke doelstellingen te bereiken. Zij zullen ons bovendien helpen in te spelen op de behoeften van onze klanten, over alle zakelijke en geografische grenzen heen", zegt David Beck, director of strategic operations van Quest Software. "Wij zijn met name enthousiast over de ondersteuning die Siebel 7.5 biedt voor het maken van omzetvoorspellingen, aangezien wij van mening zijn dat deze functionaliteit van cruciaal belang is voor ons verkoopteam om op pro-actieve wijze te kunnen inspelen op trends in de markt en bij klanten."

Universal Application Network en Web Services lossen integratieproblemen op

Aangezien bedrijfsprocessen die de klant centraal plaatsen gebruik maken van gegevens die afkomstig zijn uit meerdere toepassingen en gegevensbronnen, zorgt Siebel Systems voor interoperabiliteit door ondersteuning aan te bieden van Web Services en een op standaarden gebaseerde integratie met behulp van Universal Application Network. Door te kiezen voor een op standaarden gebaseerde aanpak voor het ontwerpen en ontwikkelen van bedrijfsprocessen die van meerdere toepassingen gebruik maken, is met Universal Application Network een optimaal gebruik mogelijk van de bewezen integratieservers en -technologie van toonaangevende aanbieders. Klanten kunnen op eenvoudige wijze gegevens en van meerdere toepassingen gebruikmakende bedrijfsprocessen integreren. Hierbij kunnen zij optimaal profiteren van de mogelijkheden om de kosten voor integratie en ingebruikname te verlagen.

Siebel Systems introduceert als onderdeel van Universal Application Network in Siebel 7.5 zogenaamde 'Application Service Interfaces' (ASI). Deze maken het mogelijk business services en business processes te publiceren als Web Services. Bovendien is het met ASI's mogelijk om extern ontwikkelde Web Services aan te roepen en op te nemen in een probleemloze executie van een business process.

Siebel 7.5 ondersteunt standaarden als Simple Object Access Protocol (SOAP) en Web Services Definition Language (WSDL). Siebel 7.5 maakt het mogelijk om:


* Business services en workflow-processen te publiceren als Web Services.
* Voor business services en bedrijfsprocessen WSDL-documenten te genereren die vervolgens als Web Services beschikbaar kunnen worden gesteld. Met behulp van externe hulpmiddelen kunnen deze WSDL-bestanden gebruikt worden om toepassingen te ontwikkelen die samenwerken met Siebel Web Services.
* Een Siebel Web Service aan te roepen via HTTP, MQ en MSMQ.
Nieuwe functionaliteit in alle productlijnen maakt het mogelijk de klant volledig centraal te plaatsen

Siebel 7.5 biedt een complete en rijke functionaliteit in combinatie met optimaal gebruiksgemak en een verbeterd prestatieniveau in alle productlijnen, waaronder multichannel sales, marketing en service. Enkele belangrijke verbeteringen zijn:


* Siebel Sales - wereldwijd zichtbare accounts en een complete oplossing voor incentives en compensatieregelingen.
* Siebel Interactive Selling - uitgebreider beheer van klantenorders, beheer van productcatalogi en prijsstellingen.
* Siebel Marketing - er is nu een decision broker voorhanden, evenals beheer van budgetten en doelstellingen, uitgebreidere functionaliteit voor het analyseren van klanten en promoties, mogelijkheden voor gezamenlijk uit te voeren marketingacties.
* Siebel Field Service - logistiek management, functionaliteit voor het analyseren van de prestaties van contracten, complexe hiërarchische asset-structuren en beheer van gegevens over de kwaliteit en defecten van producten.
* Siebel Call Center - realtime-functionaliteit voor serviceanalyses.
* Siebel PRM - functionaliteit voor het analyseren van partners, voor partner-CRM, gezamenlijk uit te voeren campagnes en gezamenlijk ontwikkelde Web Services.
Met Siebel 7.5 introduceert Siebel Systems tevens belangrijke nieuwe functionaliteit in de Siebel Analytics en Siebel Employee Relationship Management (ERM) productlijnen.

Geïntegreerd in alle Siebel eBusiness Applications biedt Siebel Analytics 7.5 op rollen gebaseerde analyseapplicaties die relevante, direct bruikbare en 'just-in-time' kennis en gegevens aan zowel werknemers, partners als klanten beschikbaar stelt. Siebel 7.5 maakt het mogelijk om op intelligente wijze zowel Siebel- als niet-Siebel-gegevens afkomstig uit historische of realtime-bronnen te analyseren. Gegevens mogen hierbij ook afkomstig zijn uit operationele systemen van andere fabrikanten of ontwikkelaars. De analysegegevens kunnen vervolgens aan duizenden beslissers binnen en buiten de organisatie worden aangeboden. De Siebel Analytics 7.5-productlijn kent onder andere Siebel Executive Analytics, Siebel Incentive Compensation Analytics en Siebel Product and Pricing Analytics als nieuwe producten.

Siebel ERM 7.5 is de breedste en meest complete reeks van standaard ERM-toepassingen voor directieleden, managers en werknemers. Siebel ERM 7.5 integreert de op best practices gebaseerde business processes, zoals performance management, training & opleiding, selfservice functionaliteit voor werknemers en bedrijfsbrede toegang tot hulpmiddelen, nieuws en andere informatie.

Nieuwe Siebel ERM 7.5 applicatiemodules zijn onder andere:


* Siebel Compensation Planning - koppelt de prestaties van werknemers aan de beloningsstructuur van de organisatie.
* Siebel Competency Management - maakt het mogelijk om op betrouwbare wijze vaardigheden binnen het gehele werknemersbestand te volgen, te actualiseren en te zoeken.
* Siebel Automated Desktop Support - verzamelt automatisch diagnostische informatie over het systeem van een eindgebruiker, waardoor de IT-ondersteuning kan worden gestroomlijnd.
* Siebel Employee Self-Service - biedt een op wizards gebaseerde aanpak voor het beheren van informatie binnen en buiten Siebel eBusiness Applications.
Met Siebel 7.5 worden alle twintig branchespecifieke toepassingen tegelijkertijd voorzien van en geleverd met nieuwe, rijke functionaliteit, evenals de best practices die inspelen op de eisen en wensen van specifieke branches en sectoren, zoals:


* Siebel Financial Services - een geïntegreerde desktop voor makelaars, voorgeconfigureerde integratie van prijsstellingen en schadeclaims, administratie van pensioenplannen, gezondheidszorgverwijzingen en autorisaties.
* Siebel Homeland Security - beheer van onderzoeken, selfservice faciliteiten voor burgers, ondersteuning van eerste reacties op incidenten en partner management.
* Siebel eCommunications en Siebel eMedia: billing care management en transfer services.
* Siebel eEnergy, Siebel eOil & Gas, Siebel eChemicals - calculator voor het berekenen van energieprijzen, integratie met CIS en SAP IS-U.
* Siebel eConsumer Goods - verbeterde planningsmodule voor verkoopvolumes, verbeterde productdistributie.
* Siebel eAutomotive - dealeroplossing, beheer van showrooms.
* Siebel Life Sciences - verbeterd beheer van zorgfunctionaliteit, documentbeheer bij klinische tests, ondersteuning van verkoop en serviceverlening met handheld-systemen, verbeterde accounthiërarchie.
* Siebel High Tech en Industrial Marketing - ondersteuning van uit meerdere lagen of niveaus bestaande distributienetwerken. Verbeterd beheer van de levenscyclus van producten.
* Siebel eHospitality - event management.

Universal Customer Master voor accurate klantgegevens

Met Siebel 7.5 introduceert Siebel Systems de 'Siebel Universal Customer Master' (UCM). Hiermee kan klanteninformatie over meerdere business units en individuele informatiesystemen heen worden geüniformeerd tot een complete, accurate en actuele repository met profielgegevens van klanten. Op basis van best practices op het terrein van het beheer van klantgegevens stelt Siebel UCM bedrijven in staat maximaal gebruik te maken van mogelijkheden voor cross-selling, kan de klantenervaring verder verbeterd worden en nemen tegelijkertijd de kosten voor gegevensbeheer af.

Mogelijkheden voor wereldwijde ingebruikname maken kostenbesparingen mogelijk

Siebel 7.5 is tegelijkertijd beschikbaar in zeventien talen. Daarmee voldoet Siebel 7.5 aan de meest extreme eisen ten aanzien van grootschalige ingebruikname. Met volledige ondersteuning van Unicode kunnen wereldwijd actieve organisaties Siebel eBusiness Applications in meerdere talen, op diverse platformen, met verschillende karaktersets en in talloze landen implementeren, terwijl toch de enkelvoudige en uniforme repository gehandhaafd blijft. Bedrijven die Siebel 7.5 in gebruik nemen en daarbij optimaal gebruik maken van Unicode zullen een drastische verbetering ten aanzien van de benodigde tijd en kosten voor implementatie en onderhoud ervaren.

Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van eBusiness-applicatiesoftware. Siebel Systems biedt een geïntegreerde reeks van eBusiness-applicaties die verkoop, marketing en customer service mogelijk maakt via alle kanalen, zoals het web, call centers, directe verkoop, en indirecte afzetkanalen (zoals winkels en dealernetwerken). Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan 32 landen. Meer informatie is te vinden op www.siebel.com .

Siebel is een merknaam van Siebel Systems Inc. en is geregistreerd in een aantal landen. Alle andere genoemde product- en bedrijfsnamen zijn het eigendom van hun geregistreerde eigenaren en worden uitsluitend voor identificatiedoeleinden genoemd. Met uitzondering van de hier genoemde historische informatie, bevat dit persbericht op de toekomst gerichte uitspraken die risico's en onzekerheden met zich meebrengen. Het succes van de overeenkomsten en producten die hier beschreven zijn, evenals de toekomstige operationele resultaten van Siebel Systems Inc. kunnen afwijken van de resultaten die in de toekomstgerichte uitspraken zijn besproken of voorspeld als gevolg van een reeks van factoren waaronder - maar zich niet beperkend tot - risico's die gerelateerd zijn aan nieuwe versies en nieuwe producten, de beschikbaarheid van producten en diensten van Siebel Systems, de implementatie van producten en diensten, het bestaan van fouten of defecten in producten, snelle technologische veranderingen, afhankelijkheid van Internet, een significante toename van huidige en verwachte nieuwe concurrentie en de noodzaak om de distributie van producten en diensten uit te breiden. Meer informatie over mogelijke factoren die de financiële resultaten van Siebel Systems Inc. kunnen beïnvloeden, zijn opgenomen in het jaarverslag van Siebel Systems (Form 10-K), kwartaalrapportages (Form 10-Q) en andere gedeponeerde informatie bij de Securities and Exchange Commission die beschikbaar zijn op www.sec.gov . Siebel Systems neemt niet de verplichting op zich de informatie in dit persbericht te actualiseren.

Meer informatie:

Sandra Wasseur
Marketing Director Northern Europe
Siebel Systems
Telefoon: 020-5401000

IBM
"Siebel Systems begrijpt de waarde die gecreëerd wordt door het integreren van de investeringen in IT-systemen aan de hand van vooraf gebouwde bedrijfsprocessen en een op standaarden gebaseerde architectuur", zegt Paraic Sweeney, vice president marketing WebSphere Business Integration, Software Group, IBM. "De kracht van IBM 's integration server-technologie gecombineerd met het Siebel Application Network zal belangrijke problemen ten aanzien van het integreren van bedrijfsprocessen die gericht zijn op klanten en partners helpen oplossen."

SeeBeyond
"Siebel Systems begrijpt dat het integreren van investeringen in technologie en een beter beheer van bedrijfsprocessen uiteindelijk waarde zullen opleveren voor de 'bottom line' van de klant", zegt Reed Henry, vice president of services, support and alliances van SeeBeyond. "Wij zijn dan ook blij dat we onze samenwerking met Siebel Systems kunnen uitbreiden tot het creëren van een application network-oplossing die zal helpen om de uitdagingen waar klanten ten aanzien van complexe integratievraagstukken voor staan tot een goed einde te brengen."

TIBCO Software
"Nu de markt voor enterprise application integration zich ontwikkeld in de richting van de 'mainstream' vragen klanten dat toonaangevende bedrijven een meer kosteneffectieve en op standaarden gebaseerde aanpak aanbieden", zegt Murat Sonmez, senior vice president of marketing van TIBCO Software. "Door samen te werken met Siebel Systems voor het aan klanten aanbieden van een op standaarden gebaseerde en out of the box oplossing voor applicatie-integratie zijn we in staat de integratie van backoffice systemen te versnellen waardoor de kosten van ingebruikname omlaag kunnen, de cost of ownership lager wordt en een snellere return on investment mogelijk wordt."

Vitra
"De combinatie van Vitra's integratieplatform en de diepgaande branchekennis van Siebel Systems helpt klanten om het integreren van processen te vereenvoudigen en bovendien een snelle return on investment te realiseren", zegt Dale Skeen, chief technology officer van Vitra. "Het Siebel Application Network biedt een unieke en op klanten gerichte oplossing voor de uitdagingen rond procesintegratie. Wij zijn blij om in samenwerking met Siebel Systems klanten een direct waardevoordeel te kunnen bieden."

webMethods
"Via het Siebel Application Network zijn klanten in staat gemakkelijker, goedkoper en op basis van op open standaarden gebaseerde out of the box functionaliteit een integratie tot stand te brengen van iedere Siebel eBusiness Application met iedere niet-Siebel-toepassing", zegt David Mitchell, president en chief operating officer van webMethods. "Siebel Systems creëert een innovatieve en toonaangevende integratieoplossing die het voor klanten uiterst gemakkelijk maakt om Siebel eBusiness Applications in gebruik te nemen en additionele waarde te creëren op basis van hun investeringen in applicaties. We zijn enthousiast over de visie van Siebel Systems en zien hierin een perfecte oplossing voor onze pogingen om de integratiekosten van onze klanten te verlagen."