Xerox Office Services: een reeks van oplossingen waarmee tot 30% kan worden bespaard op kosten van kantoorwerkzaamheden
Amstelveen, sept. 06, 2002
De eerste end-to-end oplossing voor het beheer van het totale arsenaal
aan kantoorapparatuur
Xerox Business Services - onderdeel van Xerox Global Services -
introduceert 'Xerox Office Services'. Dit behelst een reeks van
oplossingen waarmee grote kantoororganisaties de steeds stijgende
kosten in verband met het beheer van hun arsenaal aan
kantoorapparatuur kunnen terugdringen. Onderzoeksbureau Gartner schat
dat deze kosten kunnen oplopen tot 3% van de jaaromzet van een
bedrijf. Bovendien verwacht men dat dit percentage nog zal stijgen
vanwege de voortdurende technologische ontwikkelingen en wijzigingen
in de structuur van grote organisaties.
In het rapport 'The Hidden Goldmine'1 wijst Gartner op de enorme
besparingen die bedrijven kunnen realiseren als zij hun
kantoorapparatuur optimaal op elkaar en op de behoeften van het
bedrijf kunnen afstemmen en dit in alle niveaus van de organisatie,
van directie tot werkvloer, efficiënter weten te beheren.
Xerox Office Services stelt bedrijven hiertoe in staat door de eerste end-to-end oplossing te bieden voor het beheer van het gehele arsenaal aan kantoorapparatuur en alles wat daarmee samenhangt.
Xerox heeft al zijn professionele en technische expertise aangewend om
een geïntegreerde totaaloplossing voor alle in organisaties aanwezige
kantoorapparatuur te kunnen leveren. Tot de oplossingen van Xerox
Office Services behoren:
* Xerox Assessment Services - voert een kosten-batenanalyse uit van
de huidige organisatie.
* Xerox Asset Management Services - optimaliseert de huidige
infrastructuur van alle aanwezige kantoorapparatuur en voorziet in
het dagelijkse beheer daarvan.
* Xerox Imaging & Output Management Services - beheert op efficiënte
wijze de stroom documenten binnen de hele organisatie.
* Xerox Support Services - biedt ondersteuning, o.a. in de vorm van
een helpdesk, cursussen, bedrijfsspecifieke aanpassing van
apparatuur, oplossingen voor problemen, klantrapportage en
facturering.
Een belangrijk onderdeel van Xerox Office Services is de unieke
selectie software tools zoals CentreWare Web pro, het eerste
softwareproduct voor printmanagement dat is ontwikkeld op het
Microsoft.NET Framework. CentreWare Web pro controleert voortdurend de
netwerkprinters - zowel die van Xerox als van andere merken - en
signaleert problemen op het moment dat zij zich voordoen. Een
helpdesk-applicatie bekijkt de gegevens en maakt een opdrachtbon aan
voor de servicemonteur, zelfs nog voor de systeembeheerder op het
probleem is geattendeerd.
Nigel Hancock, European Office Services Marketing Manager van Xerox,
zegt: "Kantoorapparatuur is vaak het meest verwaarloosde bestanddeel
van een bedrijf. Veel bedrijven begroten de waarde van hun
kantoorapparatuur op basis van de aanschafprijs van één bepaalde fax,
printer, multifunctioneel apparaat of kopieerapparaat. Er zijn maar
weinig bedrijven die de tijd nemen om te onderzoeken of ze de meest
geschikte apparatuur in huis hebben voor hun specifieke werkzaamheden,
of hun huidige infrastructuur efficiënt wordt benut en hoe ze binnen
de gehele organisatie kostenbesparend kunnen werken."
Gartner schat dat bedrijven tussen de 10 en 30% kunnen besparen op de
kosten die betrekking hebben op hun kantoorapparatuur. Steeds meer
bedrijven realiseren zich welke kosten er zijn gemoeid met het beheer
daarvan, maar slechts weinig bedrijven weten hoe ze de totale kosten
die samenhangen met het bezit van printers en andere kantoorapparatuur
moeten begroten, of hoe ze deze kosten binnen de totale organisatie
kunnen beheersen.
"Elke organisatie, groot of klein, die niet precies kan aangeven
hoeveel het uitgeeft aan elk bedrijfsonderdeel afzonderlijk, heeft een
probleem," aldus Nigel Hancock. "Ons eigen onderzoek toont dit aan en
ook in het rapport van Gartner wordt gesteld dat het beheer van
kantoorapparatuur een bedrijfsonderdeel is waarvan de kosten vaak
onduidelijk zijn. Xerox Office Services kan organisaties helpen een
duidelijk beeld te krijgen van deze kosten en hen in staat stellen het
meeste te halen uit hun investeringen op het gebied van
kantoorapparatuur."
Xerox Office Services maakt deel uit van de document outsourcing
diensten van Xerox Business Services en is één van de nieuwe pakketten
op het gebied van zakelijke dienstverlening die door Xerox dit jaar op
de markt worden gebracht.
Over Xerox Europe
Xerox Europe, de Europese organisatie van Xerox Corporation, levert
een uitgebreide range aan Xerox producten, oplossingen en diensten,
alsmede bijbehorende supplies en software. Het aanbod is met name
gericht op een drietal marktsegmenten: kantoren van klein tot groot,
de markt voor productieprinten en grafische omgevingen, alsmede
dienstverlening, met inbegrip van advisering,
systeemontwikkeling/-management en document outsourcing.
Xerox Europe heeft productievestigingen in Nederland, Ierland en het
Verenigd Koninkrijk en geavanceerde R&D centra in Cambridge (UK) en in
Grenoble (Frankrijk). Meer informatie over Xerox Europe is te vinden
op http://www.xerox.com/.
Xerox(TM), The Document Company® en het digitale X(TM) zijn
handelsmerken van Xerox Corporation. Alle andere merken en
productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van
hun respectievelijke ondernemingen.
Over Xerox Business Services
Xerox Business Services (XBS) is wereldwijd marktleider op het gebied
van document outsourcing. XBS levert het meest uitgebreide pakket aan
diensten - waaronder digitale oplossingen, netwerkoplossingen en
strategische diensten, alsmede diensten op het gebied van de productie
en het beheer van documenten - aan ruim 6.000 bedrijven in meer dan 50
landen in de hele wereld. Alleen al in Europa heeft XBS 1.500
outsourcing contracten afgesloten in 21 landen waar zo'n 4.000
medewerkers bij betrokken zijn. Xerox Business Services, onderdeel van
Xerox Global Services, verkeert in de unieke positie Xerox' brede,
gevarieerde aanbod aan adviesdiensten en bedrijfsoplossingen te
integreren in de managed services die zij verlenen, waardoor zij in
staat zijn nog meer waarde te bieden aan hun klanten.
Referenties
1Gartner Group, Rightsizing Output Fleets: The Hidden Goldmine, 19
maart 2001, DF-13-2054