TEMPO-TEAM
Tempo-Team: Feesten tegen de dalende werkgelegenheid
Amsterdam, woensdag 4 september 2002
Direct Marketing ziet Tempo-Team als een belangrijk instrument om in
een tijd waarin de werkgelegenheid daalt het aantal openstaande
vacatures op peil te houden. 'Feest met succes!' is het thema van de
tweede DM-campagne van Tempo-Team in 2002. Bedrijven die klant worden
ontvangen een 'feestbox'. Alle vestigingen van Tempo-Team doen mee aan
de actie. De actie richt zich op meer dan 12.000 bedrijven in geheel
Nederland. De actie wordt onder meer ondersteund door een tv
commercial, een internetactie en door radiospots.
'Binnen de uitzendbranche is zo'n geïntegreerde actie van DM en tv
reclame nieuw. De box met feestartikelen is op zichzelf natuurlijk
niet de reden dat bedrijven klant bij ons worden. Het is een leuke,
vlotte binnenkomer', zegt Harald Zandvliet Marketing manager bij
Tempo-Team. Jaarlijks houdt Tempo-Team twee van deze centrale direct
marketingacties met als primair doel het binnenhalen van aanvragen om
zo de omzet te verhogen. 'Bij de eerste DM-actie van het jaar legden
onze intercedenten gezamenlijk 15.840 bezoeken af. Net als voorgaande
jaren bleek dat bijna de helft van die bezoeken een of meerdere
aanvragen opleverde. Dat betekent dat Tempo-Team in een dalende markt
goed scoorde.'
Uitvoering
Iedere intercedent verstuurt aankondigingkaarten naar bedrijven.
Achterop de kaart staat dat wanneer het bedrijf klant wordt van
Tempo-Team het bedrijf een feestbox ontvangt, zodat een feestje nooit
meer onvoorbereid komt. Nadat de kaarten verstuurd zijn, belt de
intercedent deze bedrijven op om een afspraak te maken. Uit
ervaringscijfers blijkt dat 85% van de kaarten opgevolgd wordt door
een bezoek.
De DM-actie duurt tot en met half oktober en zolang de voorraad
strekt. De feestbox is ontwikkeld door Paul Baars Design.
Noot voor de redactie,