---
KANA en BusinessEdge bieden samen CRM-oplossingen aan de communicatiesector

---

Hoofddorp, 09/03/2002

KANA (NASDAQ: KANA), leverancier van eCRM-oplossingen (enterprise customer relationship management) en het Amerikaanse BusinessEdge Solutions, een bedrijf dat gespecialiseerd is in integratie van Operations Support Systems (OSS) gaan samenwerken op het gebied van de verkoop, implementatie en configuratie van KANA's iCARE-software in de communicatiesector. De twee bedrijven werken al samen aan een oplossing voor een internationaal communicatiebedrijf met miljoenen klanten.

BusinessEdge Solutions ontwerpt en installeert OSS-oplossingen voor breedband, kabel, telefoonoperatoren en operatoren van draadloze oplossingen. Het bedrijf combineert zijn expertise en technologie met KANA's iCARE-softwaretoepassing, die klantencontacten via verschillende kanalen automatiseert, tot een geïntegreerde oplossing voor de communicatiesector.

Bedrijven actief in de communicatie gaan steeds meer op zoek naar manieren om tegen lage kosten de relatie met klanten te verpersoonlijken, en tegelijk nieuwe klanten te winnen. Door een beroep te doen op de samenwerking tussen KANA en BusinessEdge, kunnen ze robuuste eCRM -and OSS-toepassingen nu naadloos integreren. Die oplossing resulteert in een verbeterde klantenservice en grotere tevredenheid.

De KANA iCARE is een uitgebreide bedrijfssoftware, die uit verschillende modulaire eCRM-oplossingen bestaat. Zo bevat het pakket een schaalbare oplossing voor contact centers, een systeem om binnenkomende en uitgaande e-mails te beheren, een kennisbank voor selfservice en bijstand via het internet, en marketing- en analysetools. Dankzij de modulaire aanpak kunnen bedrijven specifieke zaken met betrekking tot de klantendienst aanpakken met een bepaalde eCRM-oplossing zonder dat ze daarbij een volledige software-suite moeten installeren. KANA's webarchitectuur maakt het bovendien mogelijk bijkomende toepassingen makkelijk te integreren.
---
END

---
Over BusinessEdge Solutions (www.businessedge.com) BusinessEdge Solutions is een bedrijf gespecialiseerd in advies en systeemintegratie voor zakelijke en operationele supportsystemen (BSS/OSS). Het ontwerpt en installeert end-to-end-oplossingen voor bedrijven actief in de telefonie en het segment van de kabel- en draadloze oplossingen van de communicatiesector. BusinessEdge Solutions heeft zijn hoofdkwartier in East Brunswick, VS. Over Kana
KANA (NASDAQ: KANA) levert vooruitstrevende
e-CRM-oplossingen aan de grootste bedrijven ter wereld waardoor die laatste hun klanten en partners beter kunnen bedienen en begrijpen. De oplossingen drukken bovendien de kosten in contactcenters en marketingafdelingen en verhogen het resultaat. Dankzij een compleet aanbod van customer relationship management-oplossingen - een combinatie van KANA's e-CRM Architecture en
bedrijfstoepassingen - is KANA vandaag de snelstgroeiende e-CRM-leverancier ter wereld. Dankzij het aanbod kunnen gebruikers hun relatie met partners en klanten verbeteren aangezien de interactie onafhankelijk is van plaats, tijd en wijze - via alle kanalen, inclusief het internet, e-mail of telefoon. Een greep uit KANA's belangrijkste klanten: ADP, Chase, E-Trade, GAP, GM, HP, Kodak, Sony Europe, TechTeam Europe, United Airlines, Verizon, en Williams Sonoma. KANA is aanwezig in 22 landen wereldwijd en kan rekenen op een wereldwijd netwerk van tientallen partners. Voor meer informatie, surf naar www.kana.com

Voor journalisten
Kris Bogaerts, KANA, tel: +31 (0)20 666 1901, e-mail: kbogaerts@kana.com
Claudia Mairböck, NewsEngine PR, tel: +31 (0)20 567 2170, e-mail: claudia.mairbock@newsenginepr.com

Ref.:KANA0078-D3846