3 september 2002
Nieuwe gratis dienst:
"Belgacom Best for Me"- Hulp bij zoektocht naar een geschikte tariefformule
Belgacom biedt de klant steeds meer keuzemogelijkheden inzake tariefformules. Om de klant bij te staan in de keuze van een tarief dat bij hem past lanceert Belgacom vandaag een nieuwe gratis dienst: Belgacom Best For Me, een primeur voor de vaste telefonie in België, en onder meer interessant voor zelfstandigen, vrije beroepen en KMO's.
"Belgacom Best for me" wil de klant voortaan gratis en
gepersonaliseerd bijstaan in zijn keuze voor een tariefformule die
past bij zijn behoeften. Er wordt rekening gehouden met het
standaardabonnement, maar ook met de nieuwe forfaits en verschillende
kortingsprogramma's.
De klant kan voor deze dienst terecht op het gratis nummer 0800-22 222
of in één van de Belgacom- verkooppunten. De dienst is niet
beschikbaar via de website. De klant geniet het voordeel dat hij
onbeperkt kan nagaan of de formule die hij op een bepaald moment koos
nog altijd overeenstemt met zijn behoeften. Deze service is gratis,
zonder tegenprestatie of andere verbintenis.
De operator of verkoper van Belgacom geeft dan meteen een aanbeveling
aan de klant over een tariefformule die bij hem past. Voor deze
aanbeveling wordt gekeken naar het verkeer van de klant bij Belgacom
(niet het verkeer via gsm of via andere vastetelefonieoperatoren)
gedurende de laatste 12 maanden. Voor een klant met minder dan 12
maanden verkeer extrapoleert men het telefoonverkeer van de verstreken
maanden, en bekijkt dan wat dit zou geven op jaarbasis. Voor een
nieuwe klant is uiteraard geen simulatie mogelijk.
De klant krijgt informatie over de eventuele nettowinst die hij zou
kunnen maken indien hij zou kiezen voor een andere tariefformule, mits
ongewijzigd telefoongedrag en ongewijzigde voorwaarden. De klant
krijgt melding van het voordeel. De aanbeveling is niet bindend en het
staat de klant vrij om te kiezen voor een andere tariefformule. Ook
Belgacom is contractueel niet gebonden aan de eventuele winst.
Er staat geen beperking op deze dienst: de klant mag er zoveel keer
beroep op doen als hij wil.
Ter herinnering: Bill Consult & Bill viewer: gratis raadpleging van
factuur
Einde juli lanceerde Belgacom de dienst "Bill Consult": de klant kan
op ieder moment bellen naar het GRATIS nummer 1929. (1939 = Frans;
1959 = Engels en 1949 = Duits) en verneemt over hoeveel belkrediet hij
binnen zijn gekozen forfait nog beschikt, of ook gewoon de stand van
zijn lopende factuur. Met "Bill Viewer" kunnen klanten al sinds vorig
jaar via het internet (www.belgacom.be/bill ) hun facturen raadplegen.
Dankzij deze GRATIS diensten heeft de klant een overzicht over zijn telecomkosten en kan hij zijn kostenbeheer optimaliseren. Hij kan immers op elk moment de stand kennen van zijn telecomverbruik.