Belgacom

3 september 2002

Nieuwe gratis dienst:
"Belgacom Best for Me"- Hulp bij zoektocht naar een geschikte tariefformule

Belgacom biedt de klant steeds meer keuzemogelijkheden inzake tariefformules. Om de klant bij te staan in de keuze van een tarief dat bij hem past lanceert Belgacom vandaag een nieuwe gratis dienst: Belgacom Best For Me, een primeur voor de vaste telefonie in België, en onder meer interessant voor zelfstandigen, vrije beroepen en KMO's.

"Belgacom Best for me" wil de klant voortaan gratis en gepersonaliseerd bijstaan in zijn keuze voor een tariefformule die past bij zijn behoeften. Er wordt rekening gehouden met het standaardabonnement, maar ook met de nieuwe forfaits en verschillende kortingsprogramma's.

De klant kan voor deze dienst terecht op het gratis nummer 0800-22 222 of in één van de Belgacom- verkooppunten. De dienst is niet beschikbaar via de website. De klant geniet het voordeel dat hij onbeperkt kan nagaan of de formule die hij op een bepaald moment koos nog altijd overeenstemt met zijn behoeften. Deze service is gratis, zonder tegenprestatie of andere verbintenis.

De operator of verkoper van Belgacom geeft dan meteen een aanbeveling aan de klant over een tariefformule die bij hem past. Voor deze aanbeveling wordt gekeken naar het verkeer van de klant bij Belgacom (niet het verkeer via gsm of via andere vastetelefonieoperatoren) gedurende de laatste 12 maanden. Voor een klant met minder dan 12 maanden verkeer extrapoleert men het telefoonverkeer van de verstreken maanden, en bekijkt dan wat dit zou geven op jaarbasis. Voor een nieuwe klant is uiteraard geen simulatie mogelijk.

De klant krijgt informatie over de eventuele nettowinst die hij zou kunnen maken indien hij zou kiezen voor een andere tariefformule, mits ongewijzigd telefoongedrag en ongewijzigde voorwaarden. De klant krijgt melding van het voordeel. De aanbeveling is niet bindend en het staat de klant vrij om te kiezen voor een andere tariefformule. Ook Belgacom is contractueel niet gebonden aan de eventuele winst. Er staat geen beperking op deze dienst: de klant mag er zoveel keer beroep op doen als hij wil.

Ter herinnering: Bill Consult & Bill viewer: gratis raadpleging van factuur
Einde juli lanceerde Belgacom de dienst "Bill Consult": de klant kan op ieder moment bellen naar het GRATIS nummer 1929. (1939 = Frans; 1959 = Engels en 1949 = Duits) en verneemt over hoeveel belkrediet hij binnen zijn gekozen forfait nog beschikt, of ook gewoon de stand van zijn lopende factuur. Met "Bill Viewer" kunnen klanten al sinds vorig jaar via het internet (www.belgacom.be/bill ) hun facturen raadplegen.

Dankzij deze GRATIS diensten heeft de klant een overzicht over zijn telecomkosten en kan hij zijn kostenbeheer optimaliseren. Hij kan immers op elk moment de stand kennen van zijn telecomverbruik.