KLM

02/048

KLM positioneert zich in europa met nieuwe commercial

AMSTELVEEN, 30 augustus 2002 - Vanaf 1 september 2002 wordt binnen Europa een nieuwe KLM tv-commercial uitgezonden, met als thema 'ain't no mountain high enough'. Met de commercial wil KLM zich nog meer positioneren als "De Betrouwbare Luchtvaartmaatschappij". Daarnaast benadrukt KLM de betrokkenheid bij de persoonlijke service aan haar klanten. De commercial onderstreept het feit dat KLM er is voor iedereen die van haar diensten gebruik maakt, overal en altijd.

Eerder dit jaar is het effect van de reclamespot getoetst bij Nederlandse zaken- en vrijetijdsreizigers. De kijker herkende duidelijk essentiële KLM-waarden, zoals betrouwbaar, vertrouwen, solide en vrijheid.

Het lied in de film, 'Ain't no mountain high enough', is gecomposeerd door Ashford en Simpson. KLM gebruikt vaker wereldhits in haar commercials zoals 'One day I'll fly away' (gezongen door Oletha Adams) en 'Green, green, grass of home' (gezongen door Tom Jones).

De film draait tussen 1 en 30 september 2002 in Europa op Eurosport, BBC World, CNN, CNN Schiphol Network en de Heathrow Express Train. Vanaf 23 september a.s. wordt de spot op de Nederlandse televisiezenders uitgezonden. De commercial wordt niet uitgezonden tussen 10 en 14 september, vanwege de tragische gebeurtenissen van vorig jaar in de Verenigde Staten.

De commercial is in samenwerking met het reclamebureau PMSvW/ Y&R en YokYor ontwikkeld.