Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Serviceverlening ONVZ met Siebel eHealthcare 7

naar ongekend hoog niveau

Zorgverzekeraar verbetert kwaliteit van dienstverlening

met behulp van branchespecifieke CRM-oplossing

SAN MATEO, Calif. 30 augustus 2002 Siebel Systems heeft bekend gemaakt dat de toonaangevende zorgverzekeraar ONVZ heeft gestandaardiseerd op Siebel eHealthcare 7. Het concern gebruikt de programmatuur voor het beheren van alle relaties met klanten, verzekeringsagenten, prospects, evenals medische instellingen en professionals, ongeacht de communicatiekanalen die hierbij worden gebruikt. Als blijk van vertrouwen dat met de hulp van Siebel eHealthcare 7 de dienstverlening aan afnemers en de klantentevredenheid significant zullen verbeteren, introduceert ONVZ voor klanten een unieke niet goed, geld terug -garantie op de aangeboden serviceverlening.

Uit onderzoek blijkt dat ONVZ in ons land een uitstekende portfolio aan zorgverzekeringen aanbiedt. Om deze voorsprong op de concurrentie verder te kunnen uitbouwen en bovendien de productkwaliteit te kunnen vergroten, gebruikt het bedrijf nu Siebel eHealthcare 7. Hierdoor kunnen de operationele processen verder worden verbeterd, waardoor de klantentevredenheid nog verder kan toenemen. Siebel eHealthcare 7 stelt zorgverzekeraars in staat op succesvolle wijze de relaties gedurende de gehele levenscyclus van klanten en met gebruik van ieder willekeurig communicatiekanaal optimaal te beheren.

ONVZ introduceert nu een multichannel oplossing die een eenduidige, unieke kijk op de 140.000 directe klanten (verzekerden) en 2600 indirecte afnemers (verzekeringsagenten, medische instellingen en dergelijke) mogelijk maakt. Met deze geïntegreerde view op verzekeringspolissen van klanten, vergoedingen, de status van declaraties en dergelijke is het bedrijf in staat de serviceverlening te verbeteren, terwijl tegelijkertijd klanten kunnen worden behouden en de relatie met deze afnemers kan worden verbeterd.

Met behulp van Siebel Telephony Integration (CTI)-technologie kunnen telefoontjes van directe en indirecte klanten, potentiële klanten en medische professionals snel en efficiënt naar de juiste medewerkers in het Informatie Centrum van ONVZ worden geleid. Deze medewerkers kunnen met behulp van een complete kijk op het klantenprofiel snel en effectief reageren op vragen en serviceverzoeken, zodat de klantentevredenheid zal toenemen, evenals de loyaliteit van de afnemers. Daarnaast kunnen klanten gebruik maken van de website van ONVZ voor het actualiseren van hun klantenprofiel, voor het aanvragen van productinformatie en kunnen zij zelf op hen afgestemde calculaties voor verzekeringen laten uitvoeren. Ook kunnen zij via de website de status van declaraties volgen. De doelstelling van ONVZ is dat iedere declaratie binnen vier dagen wordt behandeld, ieder telefoontje binnen 20 seconden wordt beantwoord en 80 procent van alle vragen en verzoeken bij het eerste contact met succes wordt behandeld.

De uitgebreide en branchespecifieke functionaliteit van Siebel eHealthcare 7 maakt het mogelijk dat de uitstekende productkwaliteit van ONVZ nu wordt gecombineerd met een serviceverlening van ongekend hoge kwaliteit , zegt Frans van Rijn, directeur Commerciële Zaken van ONVZ. Op welke manier klanten ook met ons willen communiceren, wij zullen een vloeiende en kwalitatief hoogwaardige dialoog met hen onderhouden. Als bewijs dat met Siebel eHealthcare 7 een hoge mate van serviceverlening en klantentevredenheid mogelijk is, zullen wij als eerste zorgverzekeraar in Nederland een niet goed, geld terug -garantie introduceren ten aanzien van de kwaliteit van onze serviceverlening.

ONVZ biedt een brede reeks van zorgverzekeringen voor zowel particuliere als zakelijke klanten. Het bedrijf biedt deze producten zowel direct als indirect via een netwerk van agenten aan. De omzet van ONVZ bedroeg in 2001 187 miljoen dollar.

Siebel Systems

Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van eBusiness-applicatiesoftware. Siebel Systems biedt een geïntegreerde reeks van eBusiness-applicaties die verkoop, marketing en customer service mogelijk maakt via alle kanalen, zoals het web, call centers, directe verkoop, en indirecte afzetkanalen (zoals winkels en dealernetwerken). Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan 32 landen. Meer informatie is te vinden op www.siebel.com.

Meer informatie:

Sandra Wasseur

Marketing Director Northern Europe

Siebel Systems Benelux

Telefoon: 020-5401000

Met uitzondering van de hier genoemde historische informatie, bevat dit persbericht op de toekomst gerichte uitspraken die risico's en onzekerheden met zich meebrengen. Het succes van de overeenkomsten en producten die hier beschreven zijn, evenals de toekomstige operationele resultaten van Siebel Systems Inc. kunnen afwijken van de resultaten die in de toekomstgerichte uitspraken zijn besproken of voorspeld als gevolg van een reeks van factoren waaronder - maar zich niet beperkend tot - risico's die gerelateerd zijn aan nieuwe versies en nieuwe producten, de beschikbaarheid van producten en diensten van Siebel Systems, de implementatie van producten en diensten, het bestaan van fouten of defecten in producten, snelle technologische veranderingen, afhankelijkheid van Internet, een significante toename van huidige en verwachte nieuwe concurrentie en de noodzaak om de distributie van producten en diensten uit te breiden. Meer informatie over mogelijke factoren die de financiële resultaten van Siebel Systems Inc. kunnen beïnvloeden, zijn opgenomen in het jaarverslag van Siebel Systems (Formulier 10-K), kwartaalrapportages (Formulier 10-Q) en andere .gedeponeerde informatie bij de Amerikaanse Securities and Exchange Commission die beschikbaar zijn op www.sec.gov. Siebel Systems neemt niet de verplichting op zich de informatie in dit persbericht te actualiseren.

Siebel is een merknaam van Siebel Systems Inc. en is geregistreerd in een aantal landen. Alle andere genoemde product- en bedrijfsnamen zijn het eigendom van hun geregistreerde eigenaren en worden uitsluitend voor identificatiedoeleinden genoemd.