Gemeente Papendrecht
22 augustus 2002
Reconstructie gedeelte Burgemeester Keijzerweg
Na enkele weken van voorbereidingswerkzaamheden wordt de reconstructie
van de Burgemeester Keijzerweg deze week daadwerkelijk zichtbaar. Tot
het eind van december kan het verkeer daardoor overlast ondervinden.
Het gedeelte tussen de N3 en de Ketelweg wordt aangepast. Zo zal een
tweede rijstrook worden toegevoegd aan de noordelijke rijbaan tussen
de Westkil en de N3. Verder wordt de uitvoegstrook tussen de Pieter
Zeemanlaan en de Westkil op de zuidelijke rijbaan verlengd. Ook wordt
de fietsoversteek op de Pieter Zeemanlaan aangepast. Tenslotte worden
op de Pieter Zeemanlaan voorsorteervakken en een gedeelte fietsstrook
aangepast.
Ruimte vrijgekomen in Bedrijfsverzamelgebouw DOude School
De gemeente Papendrecht nam eind jaren tachtig het initiatief DOude School in te richten als gemeentelijk bedrijfsverzamelgebouw. Het inmiddels honderd jaar oude pand is sindsdien in gebruik als bedrijfsverzamelgebouw voor (door)startende ondernemers.
Gedurende maximaal vijf jaar kunnen ondernemers met hun bedrijf groeien tot een volwaardige partner op de commerciële markt. Daarna dient men plaats te maken voor een nieuwe ondernemer. Tegen die tijd zijn de meeste ook toe aan een grotere huisvesting.
Het succes van de formule van DOude School is te danken aan een aantal
factoren. Allereerst de ondernemers zelf. De selectiecriteria voor de
starters die zich aanmelden voor een kantoorruimte zijn streng. De
kwaliteit van het ondernemingsplan is bepalend of men zich kan
vestigen in D'Oude School.
De nieuwe bedrijven mogen niet concurrerend zijn met de starters die
er al gevestigd zijn. Diverse branches waren en zijn vertegenwoordigd
in het pand. Handelsmaatschappijen op verschillende terreinen,
ondernemingen op het gebied van marketing en communicatie, expeditie-
en rederijbedrijven, hardware en softwarebedrijven, een
advocatenkantoor, etc. Het brede scala aan activiteiten, gecombineerd
met het feit dat men allen startend ondernemer is, zorgt voor een
onderling stimulerende sfeer in het gebouw.
De instaphuur van 285 Euro, exclusief btw, per maand voor een
kantoorruimte van circa 60 m2 is laag. Het tweede en derde jaar wordt
de huur verhoogd met 5,5%. Het vierde jaar met 11% en het laatste jaar
met 22%. De huurprijs is dan opgetrokken naar een commerciële
marktprijs.
Kortgeleden is er een kantoorruimte vrijgekomen op de eerste etage van
het pand.
Geïnteresseerde (door)startende ondernemers kunnen kontact opnemen met
mevrouw Wilke Douw van der Krap, gemeente Papendrecht, postbus 11,
3350 AA Papendrecht. Telefoon 078-6418319. Fax 078-6418352. E mail:
w.douwvanderkrap@papendrecht.nl.
LAATSTE TERMIJN GEMEENTELIJKE BELASTING
(onroerende zaakbelasting)
Betaal vo%o%r 31 augustus 2002
Eind april is bij inwoners van Papendrecht de aanslag gemeentelijke
belasting 2002 bezorgd. Volgens het aanslagbiljet moet de laatste
termijn uiterlijk 31 augustus 2002 voldaan zijn. Mocht na 31 augustus
2002 zonder toestemming van de gemeente niet betaald zijn, dan past de
gemeente de gebruikelijke invorderingsmaatregelen toe. Dit betekent
dat naast de aanslag ook kosten verschuldigd zijn die verband houden
met de invorderingswerkzaamheden.
Na de laatste vervaldag wordt eenmalig een aanmaning verzonden. Deze
aanmaning kost, afhankelijk van de hoogte van de aanslag, minimaal
4,00. Indien na de herinnering nog niet betaald is, zal een dwangbevel
betekend worden. De kosten van dit dwangbevel zijn, afhankelijk van de
hoogte van de aanslag, minimaal 23,00. Naarmate vervolgens meer
werkzaamheden verricht moeten worden om de aanslag te innen, loopt de
belastingschuld vanzelfsprekend verder op.
Door tijdig te betalen bespaart u zich onnodige kosten en ergernis.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met mevrouw W. Stam (tel. 6418331) of de heer P. Kraaijeveld (tel. 6418334).
KWIJTSCHELDING VAN DE AANSLAG GEMEENTELIJKE BELASTING
Voor personen met een inkomen dat lager is dan de hieronder genoemde bedragen, en die evenmin beschikken over eigen (spaar)vermogen, is het raadzaam een aanvraag voor kwijtschelding in te dienen. Het aanvraagformulier is verkrijgbaar bij de gemeente.
Om in aanmerking te komen voor kwijtschelding moet het formulier
uiterlijk 31 augustus 2002 bij de gemeente binnen zijn. Wie moeite
heeft met het invullen van het formulier, kan een beroep doen op de
hulp van het Zorgloket (tel. 6418842).
De belangrijkste normbedragen voor kwijtschelding zijn per 1 juli 2002
(netto-inkomen):
Echtgenoten:
beide partners tot tot 65 jaar: min. 891,35, max. 1.114,19
één partner 65 jaar of ouder: 1.175,42
beide partners 65 jaar of ouder 1.163,12
Alleenstaande ouder:
alleenstaande ouder tot 65 jaar: min. 779,93, max. 1.002,77
alleenstaande ouder 65 jaar en ouder 1.048,18
Alleenstaande:
alleenstaande tot 65 jaar: min. 557,10, max. 779,94
alleenstaande 65 jaar en ouder: 825,35