Ingezonden persbericht
persbericht
Diners club Nederland steunt het rode kruis met speciale creditcard
- de creditcard met 'meer waarde' -
Amsterdam, 27 augustus 2002 - Diners Club Nederland lanceert op 31 augustus
2002 de nieuwste co-branded creditcard: de Diners Club Rode Kruis
creditcard. Met deze creditcard ondersteunen de kaarthouders de doelen van
het Rode Kruis. Diners Club stort voor elke uitgave die kaarthouders met
deze speciale creditcard doen een bijdrage aan het Rode Kruis. Daarnaast
draagt Diners Club per uitgegeven creditcard EUR37 van de jaarbijdrage
(EUR69) af aan het Rode Kruis.
De lancering van deze Diners Club Rode Kruis creditcard zal plaatsvinden op
31 augustus 2002 tijdens de 3de Nationale Rode Kruis Tourrally. Deze
exclusieve Rode Kruis Tourrally zal starten vanaf Kasteel Sandenburg in
Langbroek en via Landgoed Elswout in Overveen finishen op Landgoed Groot
Haesebroek in Wassenaar. Meedoen aan deze bijzondere Tourrally kan alleen op
uitnodiging van Het Nederlandse Rode Kruis. De inschrijvingsfee van EUR450,=
per equipe gaat in zijn geheel rechtstreeks naar Het Nederlandse Rode Kruis
dat hiermee een project kan financieren. De dag zelf wordt mogelijk gemaakt
door verschillende sponsoren, waaronder Diners Club Nederland. Als een
surprise zal Diners Club Nederland alle 128 deelnemende equipes aan de
Nationale Rode Kruis Tourrally een Diners Club Rode Kruis creditcard
aanbieden. Deze creditcard is het eerste jaar voor deze rallyrijders geheel
gratis; Diners Club zal ook hier EUR37 per creditcard aan Het Nederlandse
Rode Kruis storten zodat zij maximaal gesteund worden door Diners Club.
"Wij waarderen deze vorm van samenwerking tussen Diners Club en Het Nederlandse Rode Kruis enorm waardoor wij in staat zijn meer projecten te kunnen financieren", aldus Wolfgang Keller, Relatie Manager Fondsenwerving van Het Nederlandse Rode Kruis. "Diners Club Nederland is verheugd om op deze wijze de activiteiten van het Rode Kruis te kunnen steunen", zegt Stefan van der Vlak, country manager van Diners Club Nederland. Het Nederlandse Rode Kruis zal haar leden en donateurs via haar eigen magazine op de hoogte brengen over hoe men deze Diners Club kaart kan bestellen.
Over Het Nederlandse Rode Kruis
Het verlenen van eerste hulp bij grootschalige evenementen is een kerntaak
van het Nederlandse Rode Kruis. Daarnaast biedt de organisatie hulp bij
rampen en ongevallen. Andere taken in het binnenland zijn de hulpverlening
aan kinderen met een levensbedreigende ziekte, aan asielzoekers en
vluchtelingen, aan achterblijvers na een vermissing, aan gehandicapten en
aan ouderen. In het buitenland zet het Nederlandse Rode Kruis zich in voor
slachtoffers van natuurrampen en oorlogen. Meer informatie over Rode Kruis
Nederland is beschikbaar op de website: http://www.rodekruis.nl.
Over Diners Club International
Diners Club International werd in 1950 opgericht en gaf de eerste creditcard
uit. Diners Club was hiermee de eerste creditcardmaatschappij. Dit zorgde
voor een financiële revolutie voor wat betreft de manier waarop consumenten
en bedrijven hun producten en diensten betalen. Diners Club geeft niet
alleen kaarten uit voor individuele klanten maar is ook een sterke
marktdeelnemer op het vlak van corporate kaarten. Diners Club bogen op
relaties met meer dan de helft van de Fortune 500-bedrijven. De Diners Club
Card wordt aanvaard in meer dan 200 landen ter wereld en is bekend van zijn
bijzondere voordelen en diensten voor zijn kaarthouders. Een van die
diensten bestaat uit een netwerk van meer dan 70 airportlounges over de hele
wereld, waar de kaarthouders in alle comfort kunnen relaxen terwijl ze
wachten op hun vlucht. Meer informatie over Diners Club is beschikbaar op de
website http://www.dinersclub.com.
###
Noot aan de redactie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Diners Club Nederland
Stefan van der Valk - Country Manager
Tel.: 020 - 788 85 01
Email: Stefan.vandervalk@dinerseurope.com
http://www.dinersclub.com
Het Nederlandse Rode Kruis
Wolfgang Keller - Relatie Manager Fondsenwerving
Tel.: 070 - 445 58 50
Email wkeller@redcross.nl
http://www.rodekruis.nl
Edelman Public Relations
Rose Teunissen
tel.: 023 - 554 20 30
Email: info@edelman-dlv.nl
http://www.edelman-dlv.nl/pressroom