Ingezonden persbericht
Gemakkelijk en veilig betalen via de telefoon
Soesterberg, 23 augustus 2002 - Comsys introduceert het nieuwe betaalconcept
PayPhone waarmee het mogelijk is betalingen via de telefoon uit te voeren.
Klanten kunnen met PayPhone gemakkelijk, veilig en betrouwbaar betalen via
hun eigen bank. De enige voorwaarde voor de klant is dat hij/zij een rekening
heeft bij een bank met een telefonische betaalmogelijkheid. Het maakt niet
uit of de bestelling gedaan wordt in een webwinkel, via een IVR (sprekende
computer), via een contact center of via i-mode; voor al deze verkoopkanalen
kan PayPhone een uitkomst bieden bij de afhandeling van betalingen.
Samen met Colt Telecom, de telecompartner in dit traject, zal Comsys de komende maanden het betaalconcept verder uitwerken en testen. Hierbij zullen gesprekken gevoerd worden met de belangrijkste banken en financiële instellingen in Nederland. Op dit moment is op de website www.comsys.nl een demo beschikbaar, waarin het betaalconcept uitgelegd wordt. Het uiteindelijke doel is om te komen tot een nieuwe generieke telefonische betaalmethode voor alle financiële instellingen met telefonische betaalmogelijkheden.
Voor de consument zijn de grootste voordelen van deze nieuwe betaalmethode de eenvoud en de vrije keuze: hij of zij bepaalt zelf bij welke bank en via welke rekening betaald gaat worden. Deze betaalmethode is een goed alternatief voor creditcardbetalingen. Bovendien kunnen artikelen sneller geleverd worden door de leverancier, aangezien de betaling direct na bestelling plaatsvindt. Voor bedrijven betekent dit dat de transactiekosten en het debiteurenrisico dalen. Door de zekerheid van betaling kan de order direct in behandeling worden genomen en daarnaast blijft de kans op twijfel, uitstel en afstel bij de consument tot een minimum beperkt.
Comsys B.V., Amersfoortsestraat 124-D, Postbus 61, 3769 ZH Soesterberg. Tel. 033 - 445 22 00, e-mail: info@comsys.nl, website: www.comsys.nl.
Over Comsys:
Comsys is gespecialiseerd in het ontwikkelen, integreren en onderhouden van
geautomatiseerde systemen voor de communicatie tussen klanten en bedrijven.
De oplossingen van Comsys variëren van gespecialiseerde, veelal op
spraaktechnologie gebaseerde, telefonie-oplossingen en de integratie van
multimedia contact centers tot en met producten en diensten voor (mobiele)
operators en service providers. Voorbeelden hiervan zijn saldo- en
koersinformatiesystemen voor financiële instellingen, automatische bestel- en
transactiesystemen voor bedrijven en IN-, Billing- en Voice Services voor de
telecommunicatiesector.
Comsys vertaalt de doelstellingen van bedrijven op het gebied van
klantencommunicatie in branchegerichte oplossingen, zowel standaardmodules
als op maat voor de klant ontwikkeld.
Voor onze klanten betekent dit onder meer lagere kosten per klantcontact,
beter inzicht in klantgedrag en een hogere servicegraad voor hun relaties.
Comsys is een internationale organisatie met kantoren in Nederland en
Groot-Brittannië en wereldwijd gerealiseerde installaties. Toonaangevende
ondernemingen als Euronext, Fortis, ING-groep, IKEA, Otto, Wehkamp, Festo,
Polkomtel, Swisscom en Orga Kartensysteme maken gebruik van de diensten en
oplossingen van Comsys.
Voor redactionele informatie:
Comsys B.V. Influx PR
Johan Pieters Jakob Brons / Frieda Zieleman
Tel. 033 - 445 22 00 Tel. 055 - 366 30 34
E-mail: johan.pieters@comsys.nl E-mail: prinflux@cs.com
Website: www.comsys.nl Website: www.influx-pr.com